Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نیرو‌های یمنی امروز (یکشنبه) موفق شدند نقاط استراتژیک نجران عربستان را با رشته عملیات پهپادی و موشکی هدف قرار دهند. تاریخ انتشار: 08:58 - 06 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۶۷۴۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ یگان پهپادی و موشکی نیرو‌های یمنی بامداد و صبح امروز (یکشنبه) طی عملیاتی موفقیت آمیز نقاط استراتژیک «نجران» در جنوب شرق عربستان را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های یمنی اعلام کرد یگان موشکی ارتش یمن صبح امروز موفق شد مقر مزدوران سعودی در «سقام» جنوبی در استان نجران را با یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد هدف قرار دهد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد:  این موشک بالستیک با دقت بالایی به هدف اصابت کرد.
وی افزود: "این پایگاه عملیاتی نابود شده و شمار زیادی از مزدوران اعم از سران آن‌ها در جریان این عملیات به هلاکت رسیدند. "
یحیی سریع با تاکید بر این که این عملیات پس از انجام عملیات دقیق اطلاعاتی در اتاق جنگ مرزی نیرو‌های یمنی انجام شد، گفت: "به متجاوزان تاکید می‌کنیم که دست قوی نیرو‌های مسلح یمنی، آنان را هر کجا که باشند، تعقیب می‌کنند و بانک‌های اطلاعاتی ما به شکل روزافزونی گسترش می‌یابند. "
یگان پهپادی ارتش یمن نیز بامداد امروز طی ۲ عملیات، با چند فروند پهپاد «قاصف کِی ۲» فرودگاه نجران را هدف قرار داد.
در نخستین عملیات، اتاق کنترل هواپیما‌های بدون سرنشین این فرودگاه هدف قرار گرفته و در عملیات دوم آشیانه هواپیما‌های بدون سرنشین و دیگر پایگاه‌های فرودگاه هدف قرار گرفتند.
سریع همچنین اعلام کرد فعالیت فرودگاه نجران در پی این عملیات که با دقت بالایی انجام شد، متوقف شده است.
نیرو‌های یمنی شنبه شب نیز موفق شده بودند با شلیک چهار فروند موشک بالستیک «زلزال ۱» پایگاه‌های ائتلاف سعودی در استان «تعز» را هدف قرار دهند.
نیرو‌های یمنی پیشتر اعلام کرده بودند که عملیات تلافی جویانه علیه مواضع استراتژیک در عربستان تا زمان تداوم تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و قتل عام مردم این کشور ادامه خواهد داشت.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یحیی سریع نیروهای یمنی عملیات هوایی پهپاد فرودگاه نجران قاصف 2k

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم

مدیر اجرایی بندر اشغالی ایلات (ام الرشراش) در جنوب سرزمین های اشغالی گفت: شرکت های حمل و نقل به ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ اعتماد ندارند و ما هر ماه میلیون ها دلار خسارت متحمل می شویم.

به گزارش مشرق، «گدعون گالبر» افزود: ائتلاف آمریکا نشان داد که در مقابل تهدیدهای یمنی ها ناتوان است و ترس از درگیری با یمنی ها، به تعطیلی کامل بندر ایلات منجر شده است.

وی اضافه کرد: از پایان نوامبر۲۰۲۳ تا امروز فقط ۲ تا ۳ کشتی وارد بندر ایلات شده است و تقریبا کاری در بندر انجام نمی شود.

گالبر گفت: اسرائیل و کشورهای عضو ائتلاف دریایی، ثابت کرده اند که می ترسند و ضعیف هستند به همین خاطر یمنی ها هر روز با افتخار بیشتری به عملیات خود ادامه می دهند.

وی درباره میزان خسارت های بندر اسلات تصریح کرد: هر ماه متحمل خسارتی درحدود ۱۰ میلیون شِکِل(۲.۷ میلیون دلار) می شویم.

مدیر اجرایی بندر اشغالی ایلات گفت: اگر روزی در شمال با حزب الله وارد جنگ شویم و فرودگاه بن گورین بسته شود و موشک ها به بنادر «حیفا» و «اشدود» برسد، اسرائیل در محاصره کامل قرار می گیرد، پس از هم اکنون باید برای بازگشایی مسیر به سمت ایلات کاری کنیم.

گالبر افزود: شرکت بهره بردار بندر ایلات، برای ماه های نوامبر و دسامبر مقداری کمک دریافت کرده است ولی این کمک ها، حقوق کارکنان را نیز پوشش نمی دهد.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم اسرائیل را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس چند نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته تا حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده که هدف از این عملیات، فقط دفاعی خواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!
  • موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند! + فیلم
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم