Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رفسنجان گفت: رفسنجان محیطی مناسب برای تکدی گری افراد غیربومی است و در بین متکدیان جمع آوری شده افرادی بودند که بومی شهر نبوده‌اند که در این طرح تمهیداتی اندیشیده می شود تا افراد غیر بومی به شهر خود برگردند و افراد نیازمند بومی هم ساماندهی می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل راه آرمان؛ مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح جمع آوری متکدیان در رفسنجان اظهار داشت: متکدیان چهره شهر را مخدوش می کردند و این مشکل از دیرباز در رفسنجان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در پی ادامه طرح جمع آوری متدکیان از سطح شهر که از دوره های قبل آغاز شده بود سعی کرده ایم با همکاری مردم و دستگاه ها در جهت محوکردن این پدیده گام برداریم.

فرماندار تصریح کرد: این طرح از ۱۵ تیرماه کلید خورد علاوه بر اینکه همه آحاد مردم می توانند در این طرح به کمک ما بیایند اداراتی چون فرمانداری که نظارت اصلی را برعهده دارد، شهرداری برای ایجاد فضا برای نگهداری و جمع آوری آنها،ادارات کمیته امداد و بهزیستی در راستای مشاوره ، راهنمایی و توانمندسازی، نیروی انتظامی هم در زمینه ساماندهی و اصحاب رسانه و رادیو هم نقش موثری در اطلاع رسانی و آموزش و پرورش در ایجاد فضای مناسب، اداره کار و معاونت بهداشتی و موسسات خیریه در امدارسانی و مشاوره به ما کمک خواهند کرد.

هرندی با بیان اینکه رفسنجان محیطی مناسب برای تکدی گری افراد غیربومی است، افزود: در بین متکدیان جمع آوری شده افرادی بودند که  بومی شهر نبوده اند که در این طرح تمهیداتی اندیشیده می شود تا افراد غیر بومی به شهر خود برگردند و افراد نیازمند بومی هم ساماندهی می شوند.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: این طرح شاید همه متکدیان را جمع آوری نکند اما سعی می شود از همکاری همه نهادها استفاده کنیم، مردم رفسنجان بدانند که همه متکدیان نیازمند واقعی نیستند .

وی با اشاره به اینکه مردم باید کمک های خود را به بهزیستی و خیریه های اهدا کنند گفت: امام جماعت مساجد نیز در شناسایی نیازمندان واقعی تلاش کنند و اگر کسی نیازمند و متکدی را می بینند می توانند او را به سمت خیریه ها راهنمایی کنند.

هرندی تاکید داشت: در این طرح چند نفر به کمپین ترک اعتیاد فرستاده شدند و تعدادی نیازمند هم شناسایی شده است، به گونه ای نیست که ما به این موارد توجه نکنیم؛ تا همکاری مردم نباشد ما در این طرح موفق نخواهیم بود.

وی یادآور شد: با پدیده ها و آسیب های اجتماعی نمی شود به آسانی برخورد کرد ، برخورد با عوامل تکدی گری در رفسنجان به عنوان پدیده اجتماعی در زمان کوتاه مدت موفقیت آمیز نیست باید بر روی آن دقت داشته باشیم هم از نظر اشتغال و هم از نظر آموزش و زیرساختهای لازم باید فراهم شود ،فعلا باید با معلول این پدیده برخورد می کنیم چون خواسته همشهریان ماست.

هرندی عنوان داشت: این پدیده اگر بخواهد با سرعت انجام گیرد و نتیجه دهد مردم باید از اهدا کمک های خود به متکدیان خودداری کنند چراکه بسیاری از آنها به صورت حرفه ای کار می کنند و نیازمند واقعی نیستند.

فرماندار رفسنجان گفت: تاکنون گزارش باند تکدی نداشتیم، اگر کسی اطلاع دارد که باندی در این خصوص اقدام به تکدی گری می کند گزارش دهند .

وی ادامه داد: تکدی گری جرم محسوب می شود به جایگاه داران بنزین و گاز ، داروخانه ها و جاهای عمومی تاکید می شود از ورود افراد به این مکان ها جلوگیری شود.

فصیحی هرندی در خصوص زباله گردها بیان داشت: عده ای به دلیل عدم اشتغال به این حرفه روی آورده اند متکدی محسوب نمی شوند، با حمایت انجمن حمایت از زندانیان سازه کاری برای ساماندهی این افراد در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از افرادی که حرفه زباله جمع کن فعالیت دارند خواهشمندیم با طرح انجمن حمایت از زندانیان و شهرداری در جهت ساماندهی و برای جلوگیری از خطرات ناشی از این حرفه همکاری نمایند.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: باید با واقعیتهای اجتماعی شهرستان از جمله تکدی گری روراست باشیم اگر مردم می خواهند این طرح به خوبی اجرا شود و این نازیبایی از شهر رخت برکند همه باید متعهد شویم تا برعواطف خود چیره شویم و از خرید و اهدا کردن کمک به متکدیان جهت تشویق آنها به این کار جلوگیری کنیم.

وی افزود: برای ساماندهی زباله گردها انجمن حمایت از زندانیان به یاری ما آمده اند این کار از بزه کاریهای و سرقت های بعدی جلوگیری می کند، بخشی از مبتلایان به هپاتیت از کسانی هستند به مواد آلوده دست می زنند.

هرندی بیان داشت: تعداد متکدیان شب کار در رفسنجان زیاد نیستند وشیوه استحفاظی دارند مردم می توانند این موارد را گزارش دهند با آنها برخورد می شود.

وی تصریح کرد: ما این طرح را ادامه می دهیم تا متدکیان در شهر به حداقل برسند و مردم هم باید با ما میثاق ببندند که به متکدیان کمک نکنند تا خود این پدیده جمع آوری شوند اگر این دو موضوع با هم پیش برود نتیجه بخش خواهد بود.

فرماندار در پایان از موج متدکیان در فصل برداشت پسته صحبت به میان آورد و گفت: امسال هم با کمک شهرداری برای ساماندهی افراد جویای کاردر فصل برداشت پسته تمهیداتی اندیشیده می شود تا از ورود افراد متکدی در فصل برداشت پسته جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیمارستان نسیم شهر برای مردم بهارستان ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قشقاوی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از وضعیت بیمارستان نیمه کاره رها شده نسیم شهر در جمع خبرنگاران گفت: تکمیل بیمارستان نسیم شهر برای مردم بهارستان ضرورت دارد.

وی افزود: این بیمارستان با توجه به جمعیت شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان از نیازهای اساسی این منطقه است و تکمیل آن می‌تواند گامی مهم در جهت ارتقای خدمات درمانی و بهداشتی به مردم این منطقه باشد.

نماینده منتخب مردم رباط کریم و بهارستان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری‌های خود برای تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل این پروژه خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری مسئولین و خیرین، شاهد افتتاح و بهره برداری از بیمارستان نسیم شهر در آینده نزدیک باشیم.

بر اساس این گزارش، قشقاوی در این بازدید ضمن گفتگو با مسئولین، از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای این مرکز درمانی قرار گرفت.

حسین خانحمدی رئیس انجمن خیرین سلامت بهارستان نیز در این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت بیمارستان نسیم شهر ارائه داد و به تشریح مشکلات و موانع تکمیل این پروژه پرداخت.

کد خبر 6063638

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۳۷ هزار وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • زباله‌گردی و کودکان کار امسال ساماندهی می‌شوند
  • کسانی که می‌گویند احزاب وارداتی و غیربومی هستند، تاریخ سیاسی ایران را نخوانده‌اند
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • جنایات رژیم صهیونیستی ضرورت حضور در راهپیمایی روز قدس
  • تکمیل بیمارستان نسیم شهر برای مردم بهارستان ضرورت دارد
  • ساماندهی ۴۱۱ پروژه بر زمین مانده دستاورد سال گذشته سازمان محیط زیست
  • همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست