Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تماس مصالح ساختمانی با آب و قرارگرفتن آن‌ها در برابر رطوبت، ممکن است تغییرات ظاهری نامطلوب و کاهش عمر مفید ساختمان را در پی داشته باشد. آب به سادگی در مصالح ساختمانی نفوذ می‌کند و به علت وجود منافذ در ساختار خود، آب را جذب می‌کنند. به‌همین دلیل ساخت پوشش‌هایی که بتوانند مانع از تخریب مصالح ساختمانی شوند همواره موردتوجه قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نانوپوشش‌ها، راهکاری مناسب برای افزایش طول عمر و حفظ کیفیت مصالح ساختمانی در طول زمان، ارائه کرده‌اند.

مریم شهرکی مدیر تحقیق و توسعه شرکت نانوفراز سپاهان در این‌باره گفت: «اغلب محصولات موجود در بازار پس از مدتی بر روی سطح به زردی گرایش پیدا می‌کنند یا خواص خود را از دست می‌دهند که موردپسند مشتریان نیست. در گذشته نیز موادی نظیر رزین مورداستفاده بوده است، که بر روی سطح، لایه تشکیل می‌دهد، مانع از تنفس مصالح ساختمانی می‌شود و با گذشت زمان پوسته پوسته و زرد می‌شود و به دلیل نداشتن قابلیت تنفس‌پذیری باعث کاهش عمر مصالح ساختمانی می‌شود. استفاده از نانوپوشش‌های نانوفراز سپاهان مانع نفوذ آب به سطح شده و با دادن قابلیت تنفس‌پذیری به سطح باعث افزایش عمر مصالح می‏شود.»

وی در ادامه گفت: «اغلب پوشش‌های موجود در بازار فقط عایق رطوبت هستند در حالی که ترکیبات مؤثر موجود در کلیه محصولات محافظتی و آبگریز نانوفراز سپاهان نانوساختار هستند و با نفوذ در منافذ و مویینه‌های سطح مصالح ساختمانی و ایجاد اتصالات مؤثر با حفظ قابلیت تنفس‌پذیری، سطح مصالح ساختمانی را آبگریز و ضدلک می‌کنند و خاصیت آسان تمیزشوندگی به سطح می‌دهند، از دیگر خواص این محصولات، مقاوم بودن به پرتو UV، یخ‌زدگی و سایش، نفوذ عالی، قدرت چسبندگی خوب به سطح و مقاومت جوی بالا با قابلیت تنفس‌‏پذیری است.»

شهرکی در خصوص بازار محصولات شرکت گفت: «تمام محصولات شرکت به مرحله تولید صنعتی رسیده است و مجموع میزان تولید در سال ۹۷، پنج تن بوده است که بالغ بر چهار تن از آن به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی مثل تولیدکنندگان آجر و سنگ و مصنوعات چوبی، پیمانکاران ساختمان‌ها و انبوه‌سازان و برترین تولیدکنندگان بتن پیش‌ساخته فروخته شده است. از جمله اقدامات دیگر این شرکت توسعه بازار محصولات، اعطای نمایندگی فروش به فروشگاه‌ها و بازرگانی‌های رنگ است.»

شهرکی در ادامه این موضوع گفت: «در کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به دلیل رطوبت بالای هوا و شرجی‌بودن، ساختمان‌ها بسیار در معرض فرسایش و کهنه‌گی و کثیف‌شدن هستند. صنعت آجر، سنگ و مصنوعات چوبی بازار رو به رشدی برای نانوپوشش های محافظتی و آبگریز هستند. در همین راستا مذاکراتی در رابطه با صنعت هتل‌داری برای چند کشور مثل عمان و گرجستان شروع یا انجام شده است.»

شرکت نانوفراز سپاهان به جز تولید نانوپوشش ها در حال تولید شوینده تخصصی جهت رفع شوره، دوغاب، دوده و چربی‏ از سطوح آجری، بتنی و کف‌پوش‌‏ها نیز است.

انتهای پیام/

169 / 167 نانو پوشش فناوری مصالح ساختمانی فروش محصول یخ‌زدگی تولید صنعتی بازار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نانو پوشش فناوری مصالح ساختمانی فروش محصول یخ زدگی تولید صنعتی بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالمندی، ژاپن را به دردسری عجیب انداخت

تولید و فروش پوشک‌های بازیافتی در ژاپن برای اولین بار در جهان آغاز شد و نکته عجیب اینجاست که پوشک‌ها نه برای بچه‌ها بلکه عمدتا برای جمعیت سالمند این کشور

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ژاپن از آغاز فروش اولین پوشک‌های بازیافتی جهان درون مرزهای خود خبر داد و اعلام کرد که محصول ساخته‌شده از پوشک‌های مستعمل پس از استریل کردن، سفید کردن و خوشبو کردن در مراکز خرید به فروش خواهد رسید.

پوشک‌های بازیافتی در ژاپن

یک شرکت ژاپنی فروش اولین پوشک‌های بازیافتی جهان را آغاز کرده است، زیرا جامعه سال‌خورده این کشور متقاضی تغییر پوشک‌های کودکان به پوشک‌های بزرگسالان هستند. در اصل جمعیت ژاپن باعث کاهش تقاضا برای پوشک‌های کودکان شده است و انتظار می‌رود فروش پوشک‌های کودکان به افراد مسن‌تر ادامه داشته باشد، تا آنجا که حتی تولیدکنندگان این محصولات اعلام کرده‌اند در اواخر سال جاری به دلیل کاهش شدید تقاضا، تولید پوشک کودکان را متوقف خواهند کرد و در عوض تولید محصولات بهداشتی برای افراد مسن را افزایش خواهد داد.

ژاپن فرآیند فروش پوشک‌های بازیافتی را افقی توصیف کرده است، زیرا اقلام بازتولید شده به‌جای تبدیل شدن به محصولات مختلف، مشابه نمونه‌های اولیه‌ای هستند که از آن‌ها بازیافت شده‌اند. به این معنی که محصولات استفاده شده به کالای اصلی خود بازتولید می‌شوند و در نهایت توسط خرده‌فروشان ژاپنی در ۶۸ فروشگاه فروخته می‌شوند.

در تولید این محصولات از یک فرآیند طراحی‌شده خاص برای از بین بردن باکتری‌ها و بوها با استفاده از ازن و فناوری استریل کردن، سفید کردن و خوش‌بو کردن استفاده شده است تا اطمینان حاصل شود که پوشک‌های بازیافتی عاری از بو و باکتری‌های نامطبوع هستند.

این شرکت تولید پوشک‌های بازیافتی بزرگسالان را در سال ۲۰۲۲ آغاز کرد و در ابتدا آن‌ها را در اختیار بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان قرار داد. پوشک‌ها در ابتدا در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت پرستاری کاگوشیما مورد استفاده قرار گرفت و تولیدکنندگان تاییدیه کارشناسان مربوطه را در مورد بهداشتی بودن محصولات خود دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر نیز مجموعه‌ای که اکنون در معرض فروش عمومی قرار دارد شامل پوشک‌های مخصوص کودکان می‌شود که قیمت آن‌ها تنها کمی بیشتر از پوشک‌های یک‌بار مصرف معمولی است و طبق نظر مشتریانی که از این محصولات استفاده کرده‌اند، هیچ تفاوتی با پوشک‌های معمولی ندارند.

کد خبر 746833

دیگر خبرها

  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • سالمندی، ژاپن را به دردسری عجیب انداخت
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت+ جدول