Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@12:04:10 GMT

تشکیل هر چه سریعتر دوره پنجم شورایاری‌ها

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۳۱۹۸

رئیس شورای شهر تهران از شهرداری خواست که هر چه سریعتر دوره پنجم شورایاری‌ها را تشکیل دهد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با بیان این که انتخابات شورایاری‌ها که در روز جمعه برگزار شد یک تجربه موفق و به یادماندنی برای شهروندان تهرانی بود که نقش خود را در مدیریت شهری ایفا کردند گفت: با وجود شرایط دشوار اقتصادی جامعه و فضای انتقادی حاکم بر شبکه‌های اجتماعی شاهد مشارکت مردم در انتخابات بودیم به گونه‌ای بیش از 12 هزار نفر ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که از زحمات دست اندرکاران اجرای انتخابات به ویژه شهردار تهران و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تشکر می‌کنم که با وجود فرصت زمانی فشرده برای برگزاری انتخابات الکترونیکی که برای اولین بار در تهران انجام می‌شد اقدامات لازم را انجام دادند اظهار کرد: البته برگزاری این انتخابات بدون حمایت و همراهی دولت به ویژه رئیس جمهوری و معاون اول، وزیر کشور ، استاندار و فرماندار، مسوولان قضایی و انتظامی امکانپذیر نبود و از نمایندگان شورای نگهبان که درجهت مشاهده عملکرد انتخابات الکترونیکی حضور داشتند نیز تشکر می‌کنم.

وی با بیان این که حضور حداکثری و حذف حداقلی کاندیداها برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم لازم بود که خوشبختانه بیش از 99 درصد کاندیداهای که مدارک خود را تحویل داده بودند توانستند در این انتخابات شرکت کنند گفت: انتخابات در کمال آزادی برگزار شد که در شرایط حساس کنونی و فشارها وتخریبهای ظالمانه علیه نظام توسط قدرت‌های سلطه جو، یک نکته مثبت و افتخار محسوب می شود و می تواند بعنوان یک تجربه موفق برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به جهت فنی و فرایندی محسوب گردد.

وی افزود: حضور بیش از 500 هزار نفر از شهروندان پای صندوق‌های رای اگرچه در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری و مجلس حد نصاب پایین‌تری دارند اما در حد انتخابات شورایاری گذشته بوده و موجب مشروعیت این انتخابات شده است.

هاشمی با بیان این که سیاسی نشدن این انتخابات یکی از ویژگی‌ها بوده است اظهار کرد: اگر چه ممکن است در کاهش مشارکت موثر بوده باشد اما در کارآمدی شورایاری ها در محلات تاثیر زیادی می‌گذارد.

رئیس شورای شهر تهران از معاونت اجتماعی شهرداری خواست با توجه به تاخیر چند ماه در برگزاری انتخابات به سرعت دوره پنجم شوراهای محلات را تشکیل دهد و گفت: شورایاری‌ها می‌توانند ما در اتخاذ راهبردهای محلی کمک کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تشکیل دوره پنجم شورایاری ها محمدرضا تابش سعید نمکی ایران اینترنشنال محسن پهلوان احمد شاملو حمید سوریان عملیات مرصاد تیم بی ترامپ یوسف بن علوی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس جوهری با اشاره به تلاش ۲۰۰ روزه دست اندرکاران و عوامل و مسؤولان برگزاری مرحله نخست انتخابات، افزود: تمام برنامه ریزی‌ها به بهترین شکل اجرایی و انتخابات در استان تهران با تعامل بسیار بالا، حضور چشمگیر مردم و بدون کوچک‌ترین چالش و تنش برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت:در دو حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، پیشوا، قرچک، انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شده است و ۲۱ اردیبهشت این انتخابات در استان تهران برگزارمی شود.

آقای جوهری همچنین گفت: دو گروه می‌توانند در دور دوم رای خود را به صندوق‌ها بیاندازند گروه اول کسانی هستند که در دور اول انتخابات در همان حوزه انتخابیه (تهران یا ورامین) رأی داده اند و گروه دوم افرادی هستند که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کشور شرکت نکرده و رأی نداده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه آمار همه افراد شرکت کننده در دور اول انتخابات ثبت شده و در صورت مراجعه به صندوق این مورد مشخص می‌شود، گفت: افرادی که در دور اول انتخابات در حوزه انتخابیه غیر از تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، قرچک و پیشوا رأی داده باشند نمی‌توانند در این دو حوزه رأی دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی