Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت:در شرایط فعلی که پیک سفرهای تابستانی است بطور میانگین عرضه از تقاضا بیشتر است و در مسیرهای پرتردد، نارضایتی از کمبود صندلی نیست و گلایه از نرخ ها است.

پس از واکنش سازمان تعزیرات نسبت به افزایش نرخ بلیت پروازها در مسیرهای پر مسافر، هفته گذشته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به گرانی سفرهای هوایی اعتراض کرد و گفت که مدل نرخ‌گذاری بلیت هواپیما، مزاحم سیاست‌های کلان سفر شده است و آزادسازی نرخ پروازها، سفر را از دسترس عموم خارج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی تیموری گفته بود شاید مسائل پیش آمده در نرخ پروازها ناشی از تعداد محدود هواپیما باشد.

وی گفته بود آزادسازی نرخ، تابعی از عرضه و تقاضا است، وقتی این دو شاخص با یکدیگر هم‌خوانی ندارد نمی‌توان از آزادسازی صحبت کرد. شاید به همین دلیل، بلیت یک مسیر که ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد در زمان عرضه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

معاون بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت:در حال حاضر بطور میانگین عرضه از تقاضا بیشتر است و در مسیرهای پر تردد نارضایتی از کمبود صندلی نیست و گلایه از نرخ ها است.

مرتضی دهقان ادامه داد: نرخ های فعلی نیز ناشی از افزایش عمومی هزینه های مربوط به شرکت های هواپیمایی است.

  وی با توضیح اینکه در حوزه هواپیمایی بخشی از هزینه ها ریالی و بخش عمده ای از هزینه ها نیز ارزی است، گفت: مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا باعث افزایش هزینه ها از جمله هزینه های ارزی شرکت های هواپیمایی شده است.

دهقان اضافه کرد: با توجه به قیمت تمام شده و با تعیین و اعلام جدول نرخ بلیط هواپیما از افزایش بی رویه قیمت ها و امکان سوء استفاده جلوگیری شده است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که پیک سفرهای تابستانی است در صورت بروز تخلف از سوی ایرلاین ها به موضوع رسیدگی و با متخلف برخورد صورت می گیرد.

معاون بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در عین حال گفت: با تامین هزینه ها، امکان ادامه خدمت برای شرکت ها فراهم می شود.

دهقان گفت: برای شرکت های هواپیمایی، مطلوبیت در کاهش هزینه ها است که بتوانند خدمات خود را با قیمت پائین تری عرضه و در نتیجه مشتری بیشتری را جذب کنند.

آمارهای پروازی که از خرداد ماه امسال توسط سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شد حکایت از کاهش میزان سفرهای داخلی در آخرین ماه بهار داشت.

در بهار امسال مجموعاً ۱۵ هزار و ۲۷۰ سورتی پرواز داخلی انجام شده که نسبت به بهار سال گذشته (۹۷) که در مجموع ۱۶ هزار و ۶۷۵ سورتی پرواز انجام شده بود، ۸.۴ درصد کاهش تعداد پروازها را شاهد هستیم./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند

مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه نشست کمیته بین بخشی بیماری تب کریمه کنگو  گفت: هر ساله با شروع فصل گرما یعنی فصل بهار و تابستان و همزمان با رشد و بلوغ کنه ها، تعداد مبتلایان به بیماری تب خونریزی کریمه کنگو افزایش می یابد که لازم است با انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه  از ابتلائ و به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن جلوگیری نماییم.
 
  زنگنه تصریح کرد: ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو حساس به گرما و محیط اسیدی است و در صورتی که گوشت برای ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود، به دلیل اسیدی شدن گوشت، ویروس از بین می رود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با وجود اینکه ویروس عامل بیماری در خون حیوانات نشخوارکننده اهلی مثل گاو، گوسفند، بز و شتر به مدت یک هفته پس از آلودگی باقی می ماند و هیچ گونه علایم مشخصی از بیماری در دام وجود ندارد ولی خطر انتقال آن به انسان در طی ذبح حیوان آلوده و یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده وجود دارد. قصابان، سلاخان، کشاورزان، کارکنان کشتارگاهها، دامپزشکان، پزشکان، شاغلین در آزمایشگاه ها از جمله افراد در معرض خطر محسوب می شوند. 
 
وی گفت: خوشبختانه به دلیل نظام مراقبت قابل قبول بیماری در استان و اقدامات به موقع و مناسب درمانی، میزان کشندگی بیماری در استان در سال های گذشته رو به کاهش بوده است  ولی می بایست با حساسیت ویژه ای نسبت به آموزش مردم و گروه های در معرض خطر بیماری در خصوص مراجعه به موقع و فوری در صورت بروز علائم شبه سرماخوردگی به ویژه در افراد در تماس با خون، ترشحات و بافتهای دام آلوده توجه ویژه ای داشت.
 
 وی ادامه داد: هنگام هر نوع تماس با دام یا لاشه آن مانند قصابی، کمک به زایمان دام، خرد کردن گوشت تازه، تیمار کردن، پشم چینی ، تمیز کردن آغل یا طویله و... از وسایل حفاظت فردی شامل کلاه، ماسک، عینک، دستکش، روپوش، پیش بند پلاستیکی و چکمه استفاده شود و در مناطقی که احتمال گزش کنه وجود دارد (مانند محل نگهداری دام) از مواد دور کننده حشرات استفاده کرده و هر 2 تا 4 ساعت بدن و لباس خود را از لحاظ وجود کنه بررسی کنید.
 
  نشست کمیته بین بخشی بیماری تب کریمه کنگو با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  زاهدان مدیر کل دامپزشکی و مدیران برخی از دستگاه های اجرای جهت حساس سازی بیماری تب کریمه کنگو برگزار شد.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز + فیلم
  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • سازمان ملل: قحطی و سوءتغذیه در غزه بی‌داد می‌کند
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • جابه جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • جابه‌جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری
  • نظارت بازرسان بر عرضه بلیت‌ های نوروزی در ۹ فرودگاه بزرگ
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!