Web Analytics Made Easy - Statcounter

در کنار تسامح و تساهل مسئولان که نتیجه‌ای جز قد علم کردن هر ساله گرانی در این موسم از سال ندارد، تنها بار سنگین این کوتاهی روی دوش مصرف کنندگان قرار می‌گیرد و کمر آن‌ها را هر سال خم و خم‌تر می‌کند؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، با گذشت بیش از یک ماه از فصل تابستان و رفته رفته نزدیک شدن به شهریورماه، تب و تاب خرید لوازم تحریر در حال داغ شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خیلی از والدین با این تفکر که اکنون که بازار خرید نوشت افزار هنوز داغ نشده است، قیمت‌ها کمی متعادل‌تر از شهریور ماه است؛ کم کم خرید لوازم تحریر را برای فرزندان خود اغاز کرده‌اند.

هر چند نرخ لوازم تحریر در مقایسه با تابستان گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده است اما مردم ضمن گلایه از وضعیت موجود، خرید خود را می‌کنند؛ چرا که چاره‌ای جز این هم ندارند.

البته هر چند موضوع افزایش قیمت‌ها به موضوع تکراری و قابل بحث مردم تبدیل شده است، اما در سال‌های اخیر بروز برخی آشفتگی‌ها و التهابات در بازار لوازم تحریر و نوسانات قیمت، شیرینی این ایام را بر کام والدینی که قصد تهیه بهترین مقدمات برای فرزندان خود هستند، تلخ کرده است.

فتح‌الهی یکی از کسبه قدیمی صنف نوشت افزار در مرکز مازندران در این‌باره به خبرنگار ما می‌گوید: وضعیت بازار روز به روز بدتر و خراب‌تر می‌شود و پاخور مغازه‌ها هم مثل گذشته نیست.

وی افزود: امسال آن قدر قیمت‌ها بالا رفته است که ما حتی علیرغم برنامه همه ساله، برای خرید به تهران نرفته‌ایم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم تحریر مرکز مازندران خاطرنشان کرد: تمامی عمده‌فروشان هم دیگر حساب دفتری کار نمی‌کنند و با این گرانی‌ها، فقط با پول نقد، جنس می‌دهند.

این کسبه قدیمی بازار نوشت افزار در خصوص وضعیت کالاهای ایرانی در بازار لوازم تحریر بیان کرد: غالب کالاهای بازار خارجی است و معدود کالاهای ایرانی مثل دفتر، خودکار و مداد نیز، کاغذ و مواد اولیه‌شان از خارج می‌آید.

رضا نجفی یکی دیگر از فعالان صنفی بازار نوشت افزار در مرکز مازندران به خبرنگار ما گفت: قیمت‌ها در بازار لوازم تحریر امسال در مقایسه با سال گذشته تقریبا سه برابر شده است.

وی افزود: دفترهای 50 برگی که سال گذشته، دو هزار تومان به فروش می‌رسید، اکنون به 7 هزار و 500 تومان رسیده است و دفترهای فانتزی که قیمتش در تابستان گذشته از 3 هزار تومان تجاوز پیدا نمی‌کرد اکنون از مرز 10 هزار تومان گذشته است.

رئیس اتحادیه نوشت افزار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به این حجم از گرانی، استقبال والدین در حال حاضر نزدیک به صفر است و بازار در حال رکود است.

این کسبه بازار نوشت افزار ساری تصریح کرد: در حالیکه در سال گذشته، والدین دانش‌اموزان می‌توانستند با 150 هزار تومان  یک بسته کامل در سطح متوسط از نوشت افزار را برای فرزندان خود خرید کنند؛ اما امسال همان بسته را باید با صرف هزینه 500 هزار تومان خریداری کنند.

نجفی در خصوص سهم کالای ایرانی در مقایسه با کالای خارجی در بازار نوشت افزار عنوان کرد: 70 درصد کالای موجود در بازار نوشت افزار خارجی است.

وی ادامه داد: کاغذ دفاتر تولید داخل، خارجی است، جلدهاشان هم خارجی است و تنها چاپ‌شان در داخل کشور انجام می‌شود؛ در خصوص سایر اقلام نیز، مواد اولیه‌شان وارداتی است.

رئیس اتحادیه نوشت افزار مرکز استان متذکر شد: 90 درصد بازار مداد، خودکار و مدادرنگی موجود در بازار در دست تولیدات خارجی و چینی است.

نجفی در پایان یادآور شد: قیمت کالاهای مشابه ایرانی از خود نمونه اصلی و یا مشابه خارجی آن در بازار، گران تر است و متاسفانه معدود کالاهای ایرانی تولید داخل با توجه به قیمت بالایی که دارند، در مقام انتخاب از شانس کمتری برخوردار می‌شوند.

اینکه همواره گرانی بوده و هست حرفی نیست، اینکه شدت و حدت، آن در نزدیکی ماه مهر بیشتر و بیشتر می‌شود و اثرات سوءاش بر سبد خانوار مشهود و مشهودتر، حرف دل مردم است؛ باید بپیذیریم در کنار تسامح و تساهل مسئولان که نتیجه‌ای جز قد علم کردن هر ساله گرانی در این موسم از سال ندارد، تنها بار سنگین این کوتاهی روی دوش مصرف کنندگان قرار می‌گیرد و کمر آن‌ها را هر سال خم و خم‌تر می‌کند؟!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار چند شد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در معاملات امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۷۱۵ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۷۹۵ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۵۹۹ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۴۸۷ تومان رسیده است.

پیش بینی نرخ دلار | قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی می‌شود؟

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۰۳ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۰۸ تومان است.

کد خبر 845943 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار رشد کرد
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • هشدار به فعالان بازار لوازم چاه ارت! افزایش قیمت ملزومات چاه ارت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار چند شد؟