Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روسیا الیوم، دفتر پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات و عبدالله دوم، پادشاه اردن در ابوظبی با یکدیگر دیدار کردند و در جریان این دیدار دو طرف بر تداوم هماهنگی و رایزنی‌ها در خصوص پرونده‌های مورد توجه دو طرف که منافع آنها را به همراه داشته باشد و در خدمت پرونده‌های امت عربی باشد، تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله دوم در خصوص مسئله فلسطین نیز بر لزوم پایان دادن به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها با تکیه بر راهکار تشکیل دو کشوری و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

ولیعهد ابوظبی و پادشاه اردن در جریان این دیدار در خصوص تقویت روابط برادرانه میان دو کشور دوست و راه‌های تقویت همکاری مشترک، تحقق اهداف، رویکردها و آرمان‌های آنها در آینده و توسعه پیشرفت، رشد و شکوفایی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف همچنین پیرامون رخدادها و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، پیامدهای آن و نیز تبادل دیدگاه‌ها درخصوص پرونده‌های مورد توجه دو طرف گفت‌وگو کردند.

ولیعهد ابوظبی در جریان این دیدار بر تقویت روابط متمایز میان دو کشور و تمایل به ادامه توسعه و پیشبرد آن در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

محمد بن زاید تصریح کرد: امارات به رهبری خلیفه بن زاید آل نهیان بی‌وقفه به حمایت از روابط برادرانه با اردن، توسعه چشم‌اندازهای آن، تقویت همکاری مشترک به ویژه در سایه چالش‌های پیش‌روی کشورهای منطقه و پیامدهای خطرناک آن بر امنیت، ثبات و در رأس آن تروریسم، خشونت، افراط گری و مداخله کشورهای خارجی در امور داخلی تمایل دارد.

از سوی دیگر، پادشاه اردن پس از دیدار با محمد بن زاید آن نهیان در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: امروز هنگام دیدار با برادر عزیزم محمد بن زاید، فرزندان و نوه‌هایش احساس کردم که میان خانواده خود هستم.

وی در ادامه نوشت: از خدا می‌خواهم این دوستی و محبت میان دو کشور و دو خانواده بیش از پیش و برای سال‌ها ادامه یابد.

این احتمالا اولین سفر رسمی پادشاه اردن با این تشریفات به امارات بعد از مرحله‌ای مبهم در روابط متزلزل بین امان و ریاض است.

پادشاه اردن برخلاف عادتی که در انجام دیدارهای رسمی با رهبری عربستان به عنوان هم‌پیمان نزدیک امارات داشت ماه‌ها نشستی در این سطح نداشت.

اما طی کمتر از دو ماه بن زاید با پادشاه اردن دیدار کرد، اولین بار شش هفته پیش بود که رزمایش نظامی مشترک نیروهای ویژه اردن با اسم شیخ بن زاید برگزار شد و دومین بار دیداری که به صدور بیانیه‌ای مشترکی منجر شد که تاکید می‌کند، این دیدار در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای انجام گرفته است.

ارتباطات اردن با ابوظبی به رغم نزدیک شدن اردن به ترکیه و قطر که گفته می‌شود احتمالا این کشور از فضای ایجاد شده جهت حل بحران خلیج فارس و محاصره قطر استفاده می‌کند، قوی شده است.

پادشاه اردن معمولا بعد از دیدارهای رسمی توییتی منتشر نمی‌کند اما درباره دیدارش با بن زاید توییت کرده که "گویی در ابوظبی در نزد خانواده‌اش است و آرزو کرده ای کاش این محبت خانوادگی دوام بیابد."

گفته می‌شود، تلاش مشترک دو طرف در راستای برقراری روابط استراتژیک جدید و ایجاد یک تصور مشترک در سطح نظام عربی برای تعامل با طرح قریب‌الوقوع آمریکا برای روند صلح خاورمیانه همراه شود. 

ملک عبدالله دوم بعد از استقبال از محمود عباس رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین در امان راهی ابوظبی شده است. عباس بعد از آن توقف تمام توافقنامه‌های امضا شده با اسرائیل را اعلام کرد.

310311

کد خبر 1284216

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اردن امارات متحده عربی باشگاه استقلال والیبال محمدجواد ظریف باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا تیم ملی والیبال جوانان ایران مسکن سینمای ایران قیمت مسکن وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان

وزیران نفت ایران و پاکستان در جریان سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت که امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت)  به همراه سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد سفر کرده است با مصدق مسعود ملک، وزیر نفت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز تاکید کردند.

توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی از مهمترین محورهای مذاکرات وزیران نفت ایران و پاکستان بود.

رئیس‌جمهوری امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد: ممکن است برخی تعمیق همکاری‌ها و روابط دو کشور را نپسندند، اما آنچه برای ما اهمیت دارد تداوم همکاری‌های دو کشور با هدف تأمین منافع دو ملت است. از این رو در نشست‌ هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی در گام نخست مبادلات تجاری را ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیسی و هیئت همراه به اسلام‌آباد، مقام‌های ایران و پاکستان امروز پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور رئیسی و شهباز شریف، هشت سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی امضا کردند.

براساس این گزارش، تهران و اسلام‌آباد در دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط راهبردی تلاش کردند و این سفر نیز همسو با این اهداف انجام می‌شود؛ زیرا دو کشور افزون بر اشتراکات فرهنگی و تمدنی، بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند؛ تبادلات تجاری ایران و پاکستان اکنون سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است.

دیگر خبرها

  • نتایج اسکواش‌بازان ایران در رقابت‌های بین‌المللی قطر جوینور
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • بندبازی اردن بین اسراییل و ایران
  • سریال کره‌ای «قصر بی‌رحم»؛ داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی»
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • تاریخچه روابط اردن و رژیم صهیونیستی
  • رئال مادرید ۳ - ۲ بارسلونا/ بلینگام پادشاه جدید ال کلاسیکو + فیلم
  • پادشاه داستان‌های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟
  • تأکید بن زاید و گوترش بر مهار تنش‌ها در منطقه