Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت امور معاینه فنی خودرو‌های کشور از قطع سامانه پلیس توسط شرکت پژوهش ناجی در ارسال اطلاعات هویتی خودرو‌ها به سیمفا خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید قیصر مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور و مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور علت اختلال پیش آمده در مراکز معاینه فنی خودرو‌های سراسر کشور را قطع سامانه پلیس در ارسال اطلاعات خودرو‌ها به سامانه سیمفا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قیصر درخصوص احراز اصالت الکترونیکی خودرو طبق آیین‌نامه اجرایی معاینه فنی اظهار داشت، در مراکز معاینه فنی پس از پذیرش خودرو دوربین پلاک خوان، پلاک را خوانده و توسط سامانه سیمفا به سامانه ناجا ارسال می‌گردد، سامانه ناجا پس از دریافت پلاک خودرو، اطلاعات هویتی خودرو را به سامانه سیمفا عودت داده و سامانه سیمفا اطلاعات دریافتی را به مراکز معاینه فنی ارسال می‌کند که متاسفانه از صبح امروز به دلیل عدم همکاری پلیس در اجرای قانون و انجام وظایف محوله از سوی ارگان‌های ذیربط، مراکز معاینه فنی غیرفعال بوده و این امر سبب نارضایتی شدید مراجعین به مراکز معاینه فنی شده است.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور خاطر نشان کرد طبق مصوبه ۱۴/۱۰/۹۳ هیات دولت درخصوص آیین نامه نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو (آیین نامه اجرایی معاینه فنی) و قانون هوای پاک، بررسی پلاک خودرو‌های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی از طریق سیمفا باید از پلیس استعلام گردد تا امکان صدور گواهی معاینه فنی معتبر در سامانه سیمفا محقق شود که طبق قوانین ارسال اطلاعات به سامانه سیمفا جزء وظایف ذاتی پلیس بوده و هست.

وی تصریح کرد یکی از وظایف پلیس حفاظت و ضمانت امنیت اجتماعی در کشور است و شان و جایگاه پلیس بالاتر از این است که بخاطر مبلغی ناچیز یک فعالیت قانونی در کشور را مختل نماید، اما جای تاسف دارد که به دلیل عدم وصول این مطالبات ناچیز غیرقانونی، ۶۰۰ مرکز معاینه فنی خودرو از دسترس خارج شده و حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از مراجعین در سراسر کشور دچار سردرگمی شده‌اند.

قیصر در پایان به خاطر اختلال و وقفه پیش آمده در خصوص اخذ گواهی معاینه فنی از مردم شریف کشورمان عذرخواهی نمود و تاکید کرد، مطمئن هستیم مسئولین ناجا از این اقدام شرکت پژوهش ناجی بی‌اطلاع هستند وگرنه اجازه چنین کاری داده نمی‌شد و امیدواریم که در اسرع وقت این مشکل حل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جایگاه پلیس حمل و نقل سامانه ناجا دریافت پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان از برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در این استان در راستای تأمین امنیت رانندگان قانونمند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی پلیس راهور استان، موسی بزرگی اظهار کرد: در فروردین سال‌جاری برای ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان، اعمال قانون صورت گرفته و این اقدام که در راستای تأمین امنیت رانندگان قانونمند به انجام رسیده است، همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: از این تعداد سه هزار خودرو تخلفات حادثه‌ساز و خطرآفرین انجام دادند و ۳۶۴ خودروی هنجارشکن توقیف شدند.

رئیس پلیس راه استان سمنان با اشاره به اینکه تخلفات رانندگی در فروردین سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصد داشته است، خاطرنشان کرد: این برخوردها کاهش ۱۰ درصد تصادفات فوتی در فروردین سال‌جاری را به همراه داشته است.

بزرگی تصریح کرد: برخوردهای قانونی با رانندگان حادثه‌ساز نیز با رشد ۳۰ درصدی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه مهمترین مواردی بوده که برای آنها اعمال قانون انجام شده است.

کد خبر 747530

دیگر خبرها

  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد