Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدصالح شیخ‎علی‎پور (سرپرست اداره میراث‌فرهنگی رامشیر) با اعلام خبر کشف و ضبط سکه‌های اشکانی حین معامله در رامشیر، گفت: در روزهای گذشته تعداد زیادی سکه‎های تاریخی و اشیا تاریخی و فرهنگی از دو فرد که در حال معامله این اشیا بودند، کشف و ضبط شد.

او با بیان این‎که افراد مذکور دستگیر شده‌اند افزود: اشیای کشف‎شده شامل ۴۸ قطعه سکه اشکانی (الیمایی)، یک قطعه سکه اشکانی دراخما، دو قطعه سکه اسلامی، ۹ قطعه سکه صدر اسلام، یک قطعه سکه اسلامی متعلق به قرن ۱۱، دکمه‎های سیمین زراندود شده، ۲۲ مهره عقیق، دستبندهای فلزی، انگشتر مفرغی و قطعات فلزی مختلف است که توسط دستگاه فلزیاب کشف و از سوی نیروی انتظامی ضبط شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ‎علی‎پور عنوان کرد: این اشیا، پس از ضبط در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی قرار داده شد و پس از بررسی تاریخی بودن آن‎ها محرز شد، پس از انجام روند قضایی، اشیای کشف شده از طریق دادگستری به اداره‎کل میراث فرهنگی، استان تحویل داده شد.

او افزود: در حال حاضر اداره کل میراث فرهنگی خوزستان علیه دو فرد دستگیرشده شکایت کرده و پرونده در حال بررسی بیشتر است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سکه های تاریخی اشیا تاریخی و فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله 

علی سعیدی مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در رسانه ملی گفت: امروز نرخ ارز در مرکز مبادله برای تامین ارز‌های خدماتی به این شرح بود که اسکناس دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۷ هزار تومان و دلار در تالار حواله با نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. اسکناس یورو نیز ۴۶ هزار و ۳۶۹ هزار تومان و در تالار حواله با نرخ ۴۳ هزار و ۲۶۲ مورد معامله قرار گرفت.

سعیدی در ادامه اظهار کرد: در بازار نیمایی هم نرخ به شکل میانگین ۴۱ هزار تومان بود که بر اساس اطلاعات معاملات روزانه حجم عرضه ۳۶۰ میلیون دلار و حجم معامله ۱۶۷ میلیون دلار بود صنایعی که عمدتا این ارز به آنها تامین شد صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات معدنی، منسوجات و... هستند. از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.

او در ادامه در رابطه با معاملات شمش و طلا در مرکز مبادله هم گفت: در مجموع ۱۰ حراج سکه طلا ۸۵۰۵۸ قطعه ربع سکه، ۱۷۱۴۹ قطعه نیم سکه و ۱۵۵۳۵ قطعه تمام سکه تامین شده است همچنین در ۱۸ حراج حضوری شمش طلا هم ۲۶۴۱ قطعه شمش معامله شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • تامین ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله 
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم