Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@09:35:05 GMT

استفاده از تراموا در کلان‌شهر کرج بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۸۴۶۲

استفاده از تراموا در کلان‌شهر کرج بررسی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر کمالی زاده پیش از ظهر یکشنبه در صد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر، با اشاره به اینکه استفاده از تراموا در کرج بررسی می‌شود، گفت: پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

به گفته وی از جمله مزایای بهره‌گیری از تراموا کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در وقت شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کرج با تاکید بر اینکه مشکلی در زمینه انجام مطالعات امکان سنجی اجرای تراموا در کلانشهر کرج وجود دارد، گفت: به نظر می‌رسد طرح یاد شده قابل اجراست.

کمالی زاده در بخش دیگری به مشکلاتی که در مسیر اجرای طرح بازآفرینی شهری وجود دارد، اشاره کرد و گفت: در بافت‌های فرسوده شهر اغلب اقشار ضعیف سکونت دارند.

شهردار کرج: نباید اجازه دهیم ساکنان بافت‌های فرسوده نسبت به طرح بازآفرینی شهری بی اعتماد شوند وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نیازمند حمایت از ساکنان بافت‌های فرسوده است، گفت: در اجرای طرح بازآفرینی شهری ۲۰ میلیون تومان به صاحبان واحدهای مسکونی فرسوده به عنوان ودیعه مسکن داده می‌شود تا مسکنی اجاره کنند این در حالی است که قیمت اجاره خانه‌ها بالا رفته و کسی نمی‌تواند به این قیمت خانه‌ای اجاره یا رهن کند.

شهردار کرج با بیان اینکه قیمت بالای اجاره بها باعث بی انگیزه شدن صاحبان بافت‌های فرسوده می‌شود، گفت: نباید اجازه دهیم ساکنان بافت‌های فرسوده نسبت به طرح بازآفرینی شهری بی اعتماد شوند.

کمالی زاده در بخش دیگری گفت: برای اینکه ساکنان بافت‌های فرسوده با خیال راحت ملک خود را در اختیار مجری طرح قرار دهند ایده‌ای را با سرمایه‌گذاران مطرح کردیم که مجوز ساخت یک سایت در قالب بافت فرسوده در محدوده حصارک صادر شود و ۱۰۰ واحد ساخته و در اختیار صاحبان املاک فرسوده قرار گیرد.

آرمستان جامع استان البرز به زودی افتتاح می‌شود

وی با اشاره به اینکه صاحبان واحدها می‌توانند تا زمانی که ملک‌شان آماده شود در این محل سکونت داشته باشد، گفت: اجرای این طرح باعث کاهش بی اعتمادی شهروندان و اجرای هرچه سریع‌تر طرح می‌شود.

شهردار کرج در بخش دیگری با تاکید بر اینکه آرامستان بهشت علی (ع) به عطر حضور شهدا معطر می‌شود، گفت: این آرمستان طی روزهای آینده بهره برداری می‌شود، در تلاشیم تا پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام را در آرامستان جامع استان به خاک بسپاریم.

کمالی زاده مساحت این آرامستان را ۲۲۴ هکتار اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این آرامستان دفن اموات تا دویست سال آینده پوشش داده می‌شود.

کد خبر 4678466

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرج شورای شهر کرج تراموا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: خوشبختانه توانستیم از ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یا به عبارتی بالغ بر ۲۱ درصد اوراق را به مشهد اختصاص دهیم.

 سید محمد عنبری افزود: براساس بند "د" تبصره "۵" بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، به شهرداری‌ها مجوز داده شد تا اوراق مشارکت برای احداث خطوط ریلی، خرید اتوبوس و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) و احیا و بازسازی بافت فرسوده شهری منتشر کنند.

وی افزود: از این میزان اوراق، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شامل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و ۳۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

او گفت:همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق به نوسازی بافت‌های فرسوده تعلق گرفت که شامل دو هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت‌های فرسوده عامل، آبکوه و میدان شهدا و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای خط سه قطار شهری منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران