Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@22:25:38 GMT

دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیاردی در خوزستان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۸۵۰۴

دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیاردی در خوزستان

خبرگزاری میزان- فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری فردی که با وعده دروغین خرید ملک و باغ مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال را کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. تاریخ انتشار: 14:41 - 06 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۶۹۵۱

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سردار "حیدر عباس زاده" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دریافت نیابت قضائی از استان آذربایجان شرقی درخصوص انجام تحقیقات و شناسایی متهم به کلاهبرداری به پلیس امنیت عمومی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی افزود: در همین رابطه ماموران پلیس شهرستان ماهشهر با تحقیقات تخصصی دریافتند که فردی با وعده خرید ملک و باغ از ۳ نفر در استان آذربایجان شرقی و یک نفر در شهرستان ماهشهر کلاهبرداری کرده است.

سردار عباس زاده بیان داشت: با تکمیل تحقیقات ماموران پلیس و رصد اطلاعاتی، محل اختفای متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی خوزستان درخصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری‌های صورت گرفته اظهار داشت: متهم با جلب اعتماد به شیوه و شگرد‌های متقلبانه و جعل عنوان کارمند یکی از شرکت‌های خصوصی اقدام به خرید میوه جات از قبیل؛ زردآلو و گیلاس با ضمانت نامه‌های جعلی بانکی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه مال باختگان پس از اطلاع از جعلی بودن ضمانت نامه‌های بانکی و درخواست پول خود از فرد کلاهبردار به ازای محصولات آنان، افزود: کلاهبردار فوق که دستش رو می‌شود سعی می‌کند با دادن وعده‌های دروغین از قبیل خرید ملک و باغ به مال باختگان آنان را متقاعد کند، اما پس از مدتی متواری می‌شود و در نهایت مال باختگان اقدام به شکایت از متهم می‌کنند.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های پلیس تاکنون به کلاهبرداری از ۴ نفر به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتراف کرده است، از شهروندان خواست: به افراد ناشناس که با وعده انجام معاملات سود آور و با ظاهری فریبنده و یا تبلیغات گمراه کننده قصد اخذ سرمایه شما را دارند، اعتماد نکنید و در صورت مواجه شدن با این افراد، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کلاهبرداری میلیاردی میزان پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

متهم با استفاده از شگرد‌های مختلف و دادن چک، اعتماد را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده است.

ماموران پلیس با بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات کاملا غافلگیرانه آن را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود گفت: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد