Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرت‌طلب با بیان اینکه کارگاه صنایع چوب در صومعه‌سرا راه‌اندازی می‌شود، گفت: باید کمک کرد تا روستائیان از آموزش‌های مهارتی وخدمات رایگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا_مائده فلاحتکار ضیابری: مراکز فنی و حرفه‌ای به عنوان بهترین مکان برای افزایش مهارت نوجوانان و جوانان محسوب شده و باید از چنین بستری به بهترین شکل ممکن سود جست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنوع‌بخشی به حرفه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ضرورت بسزایی داشته تا با برطرف سازی نیازهای آموزشی جامعه افزایش رویکرد جوانان به مراکز فنی را شاهد شویم.

نیروی انسانی کارآمد و دارای تخصص و مهارت، نقش مهمی در فرآیند تولید و توسعه دارد و باید موانع بهبود فضای کسب و کار شناسایی شود که یکی از این مسائل پرورش نیروی انسانی متخصص و کارآمد به منظور رونق بخشی به تولید و ایجاد فضای کارآفرینی است.

شناسایی استعدادها و خلاقیت نیروی انسانی و بسترسازی برای رشد و پرورش این استعدادها از طریق کارآموزی و کسب مهارت، اقدام موثری در فرایند رفع مشکلات معیشتی و بیکاری است.

در این راستا با «سلمان نصرت‌طلب» رئیس فنی‌حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا مصاحبه تفضیلی انجام داده‌ایم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

 

*در راستای آموزش فنی و حرفه‌ای توضیحات لازم را بفرمایید

سازمان آموزش فني وحرفه‌ای مجری و متولي آموزش‌هاي كوتاه مدت دردو بخش دولتي و غيردولتي است، این سازمان زمینه‌های لازم برای تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به حرفه‌آموزی و ارتقاء مهارت شغلی در سطوح مختلف مهارتی را فراهم و دوره‌های آموزشی متنوعی را برگزار می‌کند.

 

*آموزش‌های دولتی به چه صورت است؟

آموزش های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی از طریق مراکز آموزشی سازمان بصورت رایگان انجام می‌پذیرد.

بخش دولتی مشتمل بر 13 کارگاه آموزشی در دو بخش برادران و خواهران است که در این مرکز آموزشی با بهره‌گیری از مربیان توانمند و کارگاه‌های مجهز و با تاکید بر آموزش‌های عملی و کاربردی در حرفه‌های متعددی به شکل رایگان آماده پذیرش از جوانان علاقه‌مند به فراگیری آموزش‌های مهارتی است.

 

*بخش غیر دولتی را توضیح بفرمایید؟

آموزشگاه‌های بخش خصوصی در این شهرستان با رشد مناسبی همراه بوده و در حال حاضر بیش از 30 آموزشگاه بخش خصوصی و آزاد در سه بخش مرکزی، تولمات و بخش میرزاکوچک فعالیت می‌کنند. هدف از اين آموزش، افزايش توانمندي علمي و عملي، تربيت نيروي انساني ماهر، ايجاد شغلي هدفمند وپايدار و ارتقاي مهارت و دانش براي افراد شاغل، دانش‌آموزان و فارغ التحصيلان است.

 

*شاخص‌هاي بارز و توانمندي‌هاي برجسته مراكز آموزش فني و حرفه‌اي چیست؟

فراهم کردن فضاي آموزشي مناسب، كارگاه‌هاي مجهز به تجهيزات و امكانات بالقوه، بهره‌مندي از اساتيد و مربيان مجرب و توانمند، برگزاري آزمون‌هاي كتبي و عملي و ارزشيابي مهارت آموزان از جمله شاخص‌هاست.


*فعاليت‌هاي آموزشي در بخش‌هاي مختلف چیست و با چه هدفی انجام می‌شود؟

كارگاه‌هاي ثابت مستقر در دو گروه بالغ بر 13 کارگاه آموزشی در رشته‌های مختلف آموزشی مانند آموزش در پادگان، زندان، روستا، صنایع و دانشگاه است. آموزش در زندان به منظور ارتقاء رشد فرهنگی و مقابله با بزهکاری و پیشگیری از بازگشت مجدد زندانیان به اعمال گذشته پس از آزادی از زندان و نیز بوجود آوردن فرصت‌های شغلی پس از خروج از زندان است.

طرح آموزش زندانیان توسط تیم‌های سیار در زندان‌های برخی شهرها و در رشته‌هایی چون سیم پیچی موتور، لوله‌کشی آب سرد و گرم و برق، تعمیر موتورهای بنزینی، قالیبافی و خیاطی به اجرا در می‌آید.

 

 

*طرح‌های مهم قابل اجرا در شهرستان را نام می‌برید؟

مهارت آموزي در محيط كار واقعي(استاد شاگردي)، ایران مهارت، مسابقات ملي مهارت، كارورزي دانش‌آموزي و دانش‌آموختگان دانشگاهي، شورای مهارت (اهداف شورای مهارت/ توسعه و تقویت آموزش‌های مهارت پروری است) از جمله طرح‌های قابل اجرا در شهرستان است.

 

*از فعالیت‌ها، اقدامات، افتخارات و عناوین کسب شده این مرکز بفرمایید؟

افتتاح و راه اندازی کارگاه آسانسور، کارگاه صنایع چوب، راه‌اندازي آزمون آنلاين مركز، پيگيري، اختصاص و جذب اعتبارات شهرستانی و استاني، پيگيري و جذب اعتبارات ملي در راستاي  توسعه مركز و تجهيزات كارگاه، پيگيري و اخذ سه دستگاه خودرو براي كارگاه ميكانيك خودرو از جمله فعالیت‌های ما است.

در نظر داریم با توجه به اینکه شهرستان صومعه‌سرا پایلوت تولید چوب صنوبر در کشور است، کارگاه صنایع چوب را در شهرستان به بهره‌برداری برسانیم.

 

*سخن آخر در زمینه مهارت‌آموزی

 امروزه كسب مهارت و آموزش براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي جوانان مورد تأكيد است و یک ضرورت به حساب می‌آید نه اختیار که باید از ظرفیت آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی افراد فاقد مهارت و جویای شغل استفاده کرد. در راستای ارتقای مهارتی، آموزش‌های هدفمندی را برگزار می‌کنیم و قصد داریم تا آموزش‌ها را بر اساس نیازهای جامعه ارائه کنیم و امیدواریم دولت، کارآفرینان، والدین و جوانان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و شغلی و ارتقاء مهارت، بعنوان یک سرمایه گذاری پایدار برای آینده نگاه کنند.

سفارش پذیری آموزش‌های مهارتی، مشارکت ذی نفعان در اجرای برنامه‌های مهارتی یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار است که در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها پیگیری خواهد شد.

 

باید کمک کرد تا روستائیان از آموزش‌های مهارتی وخدمات رایگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

هر ساله بر اساس تقويم رسمي كشور 6 مرداد به عنوان روز ملي كارآفريني و ترويج آموزش‌هاي فني و حرفه اي نامگذاري شده است كه اين مرکز نيز در راستاي انجام رسالت خود و بزرگداشت هفته مهارت همچون سنوات گذشته  اقدام به برنامه‌ريزي و اجراي برنامه هاي فرهنگي کرده است.

 

گفتنی است، امسال در شرایطی به استقبال روز ملی ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی می‌رویم که ایران عزیز بیش از هر زمان دیگری به مهارت تدبیر نیاز دارد، فضیلتی که به گواه تاریخ در روزهای سخت و دشوار منشاء توفیق و گشایش‌های عظیم بوده است و جز از رهگذر امید به ثمر نمی‌نشیند، خوش به سعادت آنانکه برای یاری کشور در چنین روزهایی آماده‌اند، چرا که ایرانیان مردان و زنان روزهای سخت خود را هرگز فراموش نمی‌کنند.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد آیت الله جعفری هرمزگان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار روزنامه ها روزنامه آموزش های فنی و حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل کاملی، در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می‌دهد، افزود: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به SMA در صورتی که اطلاعات بیمار در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران، گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه‌های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌گردند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE1, SMA TYPE2, SMA TYPE3 از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می‌شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تأیید در کمیته‌های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذی صلاح خواهد بود.

کد خبر 6063616 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تصاویری از کارگاه آموزشی احکام ویژه کودکان و نوجوانان در روستای الیف
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • استقبال بی‌نظیر از جشن نوروزگاه باغ تاریخی گلشن طبس
  • بهره مندی بیماران اس ام‌ای از صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیش از ۲۸ هزار مسافر از خدمات هلال احمر
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • بهره مندی ۲ روستای شهرستان قاین از کانال‌های دیجیتال
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند