Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه‌های اصلاح طلب در سال ۹۴ تصاویر چهره جلیلی و ظریف را در صفحه اول خود کار کرده و نوشتند که جلیلی می‌گوید با برجام تحریم‌ها می‌ماند و ظریف می‌گوید با برجام تحریم‌ها می‌رود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** تاجرنیا: جلیلی به زبان دیپلماسی مسلط نیست!

«علی تاجرنیا» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد درباره احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی و اقبال عمومی نسبت به او در انتخابات مجلس در اسفندماه گفت: «با توجه به شرایط کنونی در حوزه سیاست خارجه و برجام، باید رویکرد نظام گزینش چهره‌هایی باشد که به فکر تنش زدایی باشند. بدیهی است حضور همه کسانی که به چالش بیفزایندو تنش‌ها را تشدید کنند، مخالف و مغایر با منافع ملی کشور است. رفتار دولت نهم و دهم و به ویژه تبلور رفتار سیاست خارجه و ضد منافع ملی این دولت در دوره جلیلی مشهود است...در آن دوره...به جای تحقق منافع ملی، به دنبال ماجراجویی بودند و حتی زبان دیپلماسی را هم نمی‌دانستند».

دولت روحانی با شعار تعامل با جهان و دیپلماسی برد-برد بر سر کار آمد اما در نهایت به افزایش تحریم‌ها و کوچک شدن سفره مردم منجر شد.

طیف اصلاح طلب، رویکرد مقتدرانه و عزت آفرین در سیاست خارجی را «تنش زایی» جا زده و انفعال و مواجهه از موضع ضعف با کشورهای سلطه گر را نیز «تعامل با جهان» و «دیپلماسی برد-برد» جا می زند.

روزنامه‌های اصلاح طلب در سال ۹۴ تصاویر چهره جلیلی و ظریف را در صفحه اول خود کار کرده و نوشتند که جلیلی می‌گوید با برجام تحریم‌ها می‌ماند و ظریف می‌گوید با برجام تحریم‌ها می‌رود. اکنون وضعیت برجام و نتیجه گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی در دولت روحانی به خوبی نشان می‌دهد که چه کسی به زبان دیپلماسی مسلط بوده است.

** اگر همین الان انتخابات شود، مردم باز هم به روحانی رأمی می‌دهند!

«سعید شریعتی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اگر مردم به اردیبهشت ۹۶ برگردند و همان شرایط باشد و رقبا نیز همان افراد باشند بازهم مردم به روحانی رأی خواهند داد. اندکی ریزش از همه اطراف شده یعنی اینگونه نیست که رأی آقای رئیسی رویش داشته و فقط آقای روحانی ریزش داشته بلکه سر جمعی از آرا ریزش داشته اما نسبت‌ها به همانگونه است. من بعید می‌دانم که اگر اکنون انتخابات برگزار شود رأی آقای روحانی ریزش کرده و به سبد آقای رئیسی یا به سمت‌های دیگر رفته باشد».

چندی پیش «علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات گفته بود: «محبوبیت روحانی به زیر ۱۰ درصد رسیده است».

همچنین «علی شکوری راد» از فعالین اصلاح طلب در روزهای گذشته در مصاحبه با روزنامه همشهری گفته بود: «روحانی که در شعارهایش اعلام کرده بود به عقب بازنمی گردیم، در چینش کابینه‌اش به عقب بازگشت، در رویکردهایش در دوره دومش نشان داد رو به جلو حرکت نکرد و بلکه به مطالبات مردم هم بی توجه بود».

«غلامعلی رجائی» مشاور شهردار تهران که پیش از این مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده است- اسفند ۹۷- گفته بود: «دولت به ویژه در مسائل اصلی که به مردم ارتباط پیدا می‌کند از جمله معیشت، ناکارآمدی خود را اثبات کرده است».

اکنون ۶ سال از عمر دولت روحانی سپری شده است، اما متاسفانه دولت به هیچ عنوان کارنامه قابل دفاعی ندارد.

** شیرزاد: انتخاب نام «لیست امید»، اشتباه محاسباتی بود

«احمد شیرزاد» در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «اشکال مجلس دهم این بود که از ترس گله‌مندشدن انتخاب‌شدگان، به مردم اعلام نشد که اکثر اعضای فهرست‌ها، نیروی کادر اصلاح‌طلبان و تضمین‌کننده اجرای برنامه‌های اصلاحی نیستند؛ بلکه از بین افرادی که تأیید صلاحیت شدند، افراد نزدیک‌تر به مشی اصلاح‌طلبی در فهرست‌ها قرار گرفتند. انتخاب نام لیست امید نیز یک اشتباه محاسباتی بود. این مسئله توقع‌برانگیز بود و مطالبات را دامن زد».

چندی پیش «محمود صادقی» عضو فراکسیون امید مجلس گفته بود: «فراکسیون امید (متشکل از اعضای لیست امید) نتوانسته ساختاری ایجاد کند و نمایندگانش را به بدنه کارشناسی وصل کند و با برنامه عمل کند».

طیف اصلاح طلب هیچگاه در آستانه انتخابات-ریاست جمهوری، مجلس؛ شورای شهر- طرح و برنامه‌ای ارائه نمی‌کند. این جریان در مقطع رقابت‌های انتخاباتی صرفاً به هراس افکنی و لولوتراشی از رقیب می‌پردازد. اگر اصلاح طلبان در انتخابات شکست بخورند، با دروغ تقلب کشور را به آشوب می‌کشند و اگر هم در انتخابات پیروز شوند، با بهانه‌های مختلف مدعی عدم اختیارات کافی می‌شود و تقصیرها و قصورهای خود را به گردن دیگران می‌اندازد!

لازم به ذکر است که در پروسه انتخابات شورای شهر پنجم، نظارت استصوابی شورای نگهبان وجود نداشت. بر همین اساس شورای شهر تهران با ۲۱ عضو اصلاح طلب بر سر کار آمد. این شورا «محمد علی نجفی» را برای شهرداری تهران انتخاب کرد. انتخابی قبیله‌ای و غیرکارشناسی و مغایر با اصول شایسته سالاری که در نهایت به یک جنایت ختم شد.

علاوه بر این در شورای شهر اول و مجلس ششم نیز نفرات اصلی طیف اصلاح طلب انتخاب شدند که یکی به دلیل جنگ قدرت اصلاح طلبان، در نهایت منحل شد و دیگری نیز بدون توجه به مطالبات مردم، عرصه سیاسی کاری و سیاسی بازی شد و تحصن و اغتشاش، جای رسیدیگی به امور مردم را گرفت.

اصلاح طلبان هر چند وقت یکبار و به خصوص در آستانه انتخابات، برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خود، بهانه نظارت استصوابی را مطرح می‌کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی ویژه های مشرق ویژه های مشرق شورای نگهبان اصلاح طلبان سعید جلیلی غلامعلی رجایی محمدعلی نجفی علی تاجرنیا هاشمی رفسنجانی فراکسیون امید مجلس سعید شریعتی علی صوفی احمد شیرزاد علی شکوری راد ویژه های مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای استان در راستای سیاست دولت سیزدهم در افزایش تعاملات و همکاری‌ها با کشور‌های مختلف در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای روابط خارجی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، یادآور شد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان‌غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تأثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاورد‌های توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاورد‌های این اجلاس بود.

معتمدیان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان‌غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشور‌های اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان، افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشور‌های همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
  • گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار نیست
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!