Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@15:50:05 GMT

سرپرست شهرداری بجنورد انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۰۱۰۶

سرپرست شهرداری بجنورد انتخاب شد

با رای اعضای شورای شهر، محمد مهدی خاکشور به‌عنوان سرپرست شهرداری بجنورد انتخاب شد. ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدعلی عرب امروز در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با محوریت انتخاب سرپرست شهرداری مرکز استان خراسان شمالی، اظهار داشت: روح الله براتیان کارمند شهرداری نیست که بخواهد در این نهاد بازنشست شود بلکه باید به سازمان اصلی خودش برگردد تا حکم بازنشستگی برای وی صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست بی‌نتیجه شورای شهر؛ تکلیف شهرداری بجنورد همچنان نامعلوم است‌آخرین اخبار از انتخاب شهردار بجنورد؛ آیا سرپرست شهرداری انتخاب شده است؟دوربین‌های آنلاین ثبت تخلفات رانندگی به زودی در معابر بجنورد فعال می‌شوند

اعضای شورا به فکر وظایف اصلی خود باشند

وی با بیان اینکه متاسفانه در چند روز اخیر اتفاقاتی افتاد که نام خراسان‌شمالی در کشور مطرح شد، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد نمایندگان مردم هستند و باید دغدغه شهر را داشته باشد همچنین در خصوص بازنشستگی شهردار بجنورد در وهله اول باید وی درخواست خود را به شورا بدهد و به سازمان مربوط به خودش بازگردد تا بازنشست شود.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه سوابق روح الله براتیان در سیستم در مورخ 28 تیر سال جاری اصلاح شد، تصریح کرد: قانونگذار این اختیار را داده است که با توجه به سوابق جدید فرد، سنوات تغییر کند تا فرد مورد نظر متضرر نشود لذا می‌بایست روح الله براتیان به سازمان حمل و نقل راهداری برگردد تا سنوات بازنشستگی خود را از این نهاد دریافت کند.

عرب در ادامه افزود: هنگامی جلسات شورا رسمیت می‌یابد که دوسوم اعضای اصلی در جلسات حضور پیدا کرده تا مصوبات نیز قانونی باشد در حالیکه خروج 3 تن از اعضا در جلسه روز پنجشنبه هم به منزله غیبت و هم به معنای اخلال در کار شورا به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه از این به بعد باید دستور جلسات هم حتماً در دعوت‌نامه برای اعضاء قید شود، خاطرنشان کرد: طبق قوانین، انتخاب سرپرست شهرداری تا زمان انتخاب شهردار می بایست از بین کارکنان شهرداری صورت بگیرد.

عرب در پایان اضافه کرد: 1 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار بلاعوض از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان شهرداری‌ها به منظور ساخت سینما در مرکز استان در نظر گرفته شده است که شورای شهر می بایست زمینی را جهت احداث سینما در نظر بگیرد تا این اعتبار بلاعوض به شهرداری تعلق یابد.

براتیان تا کنون چند بار استعفا داده بود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه اظهار داشت:  چندین مرتبه روح الله براتیان شهردار پیشین مرکز استان در جلسات شورای اسلامی حاضر شده و اظهار داشته است که بنده مایل به ادامه خدمت در پست مدیریت شهرداری بجنورد نیستم اما اعضای شورا اصرار داشتند که باید بماند تا پروژه‌هایی که زخمی شده است را به اتمام برساند.

ابراهیم امانی بیان داشت: سرپرست شهرداری بجنورد می‌بایست در اندک زمانی که در اختیار دارد همان برنامه تدوین شده و مصوب شده نهادهای فرادست را عملیاتی و اجرا کند.

شهردار بجنورد باید در تراز مرکز استان باشد

سید محسن موسوی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید به دنبال بهترین و شایسته ترین گزینه جهت انتخاب سرپرست شهرداری باشیم، اظهار داشت: شهردار مرکز استان باید در تراز مرکز استان باشد لذا شورا باید در این خصوص برنامه محور بوده و نظارت را در دستور کار قرار دهد.

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد در ارتباط با انتخاب سرپرست شهرداری افزود: مطلوب ترین حالت ممکن این است که از بین اعضا گزینه‌ها را دریابیم و سپس رای گیری انجام شود چراکه منطق، علم و کارشناسی ایجاب می‌کند مجموعه افراد و گزینه‌ها را داشته باشیم تا بهترین انتخاب صورت بگیرد و معتقدیم که نباید شهرداری حتی یک روز بدون برنامه باشد.

وی در پایان با بیان اینکه باید در خصوص پایان کار شهردار نیز تصمیم نهایی اخذ شود، اضافه کرد: نگاه اعضا شورای اسلامی شهر باید بر اساس شایسته سالاری باشد همچنین جلسات فوق‌العاده اگر قرار است طی هفته برگزار شود، طبق آئین‌نامه باید در جلسه رسمی نسبت به برگزاری جلسه فوق‌العاده تصمیم‌گیری شود.

در پایان این نشست، رای‌گیری برای انتخای سرپرست شهرداری انجام و از بین گزینه‌های سرپرست شهرداری، خاکشور، تیمورزاده، نقیب و محمدعلی کشمیری، محمدمهدی خاکشور با 7 رای از 8 رای سرپرست شد.

انتهای پیام/ ز

R7719/P/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد

سیدمحمدعلی کشمیری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در منزل قدیمی در مرکز شهر بجنورد بارگیری و تخلیه شد.

وی در ادامه افزود: شهرداری اهرم نظارتی در املاک محصور ندارد اما به محض طرح شکایت ساکنین محل، رسیدگی به مطالبات شهروندان را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم و وارد عمل می‌شویم.

کشمیری بیان کرد: گندزدایی و ضدعفونی مکان به دلیل انباشت زباله‌های خیس، متعفن شده است، در ادامه خدمات شهرداری انجام خواهد گرفت.

گفتنی است این حجم از زباله دپو شده در خیابان شهید بهشتی جنوبی، مشکلات متعدد زیست محیطی را برای ساکنین محل ایجاد کرده و با تماس ساکنین و اقدام به موقع شهرداری پس از اخذ مجوزهای لازم از دادگستری و طی حضور مأمورین کلانتری، این مکان از زباله تخلیه شد.

کد خبر 6086105

دیگر خبرها

  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر در بجنورد
  • انتخاب رئیس هیات شنا کیش به عنوان سرپرست کمیته آب‌های آزاد
  • کشف ۸۰ خاور زباله از یک منزل در بجنورد
  • آغاز طرح جمع‌آوری زوائد بصری از سطح شهر بجنورد