Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز درمان ناباروی پژوهشگاه رویان به تشریح صفر تا صد درمان ناباروی و هزینه‌های آن پرداخت. تاریخ انتشار: 07:01 - 07 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۷۰۰۱

احمد وثوق رئیس مرکز درمان ناباروی پژوهشگاه رویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری میزان، با بیان اینکه درمان ناباروی نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا درمان گرانی است، گفت: علت پر هزینه بودن درمان ناباروری پروسه طولانی برای اتخاذ یک روش درمانی پیشرفته ناباروی برای زوجین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه تنها درمانی که به غیر از یک نفر، دو نفر و بعضی مواقع سه نفر را درگیر می‌کند مشکل ناباروی است، افزود: در درمان ناباروی زوجین به همراه یکدیکر باید مراجعه کرده ضمن عزینه کرد‌هایی مسیر درمان را طی کنند.


وثوق با بیان اینکه درمان ناباروی گاهی تنها به زوجین ختم نمی‌شود، تصریح کرد: گاهی بر اثر مشکلاتی که وجود دارد باید فرد سومی به عنوان دارنده رحم جایگزین وجود داشته باشد.


وی با تاکید بر اینکه علت هزینه‌های بالای ناباروی موارد ذکر شده است، گفت: اساسا درمان ناباروی به علت‌های مختلفی از جمله مواد و تجهیزات مصرفی بالا است.

اغلب وسایل مصرفی در درمان ناباروی وارداتی است


رئیس مرکز درمان ناباروی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه اغلب وسایل مصرفی در درمان ناباروی وارداتی است، افزود: تولید داخل در برخی از انواع وسایل و تجهیزات وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد کفایت نیاز کل کشور را نمی‌کند.


وی با تاکید بر اینکه دارو‌های ناباروی از نوع هورمونی بوده که این نیز خود بر گرانی این نوع درمان دامن زده است، تصریح کرد: در برخی کشور‌های دنیا یک دوره درمان ناباروری تحت پوشش بیمه است و در برخی دیگر از کشور‌ها که وضعیت درآمد سرانه ملی بهتر است شاید چند سیکل این نوع درمان تحت پوشش باشد.

پوشش بیمه‌ای دارو‌های درمان ناباروری اولین کمک به زوجین نابارور بوده است


رئیس مرکز درمان ناباروی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه در ایران در مراحل مختلف درمان ناباروری دارو‌ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، گفت: پوشش بیمه‌ای دارو‌های درمان ناباروری اولین کمک به زوجین نابارور بوده است.


وی ادامه داد: البته دولت بودجه‌ای برای حمایت از زوج‌های نابارور اختصاص داده که این بودجه در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.


وثوق گفت: متاسفانه در هزینه کرد این بودجه گاهی دانشگاه‌ها خوب عمل نمی‌کنند و بودجه را در جای دیگر هزینه می‌کنند.


وی با بیان اینکه بعضی مواقع تعداد درخواست‌ها برای استفاده از بودجه مذکور بیشتر از اعتباری در نظر گرفته شده است، افزود: این بودجه حمایت از زوج‌های نابارور کفایت کافی را نکرده و باعث می‌شود همه زوجین نتوانند از آن استفاده کنند.


وثوق با تاکید بر اینکه باید در بودجه سلامت کشور اعتباری در جهت هزینه‌های درمان ناباروی در نظر گرفته شود، گفت: بیمه‌های پایه باید ملزم به تحت پوشش قرار دادن درمان ناباروی شوند.


وی ادامه داد: اگر این موارد رعایت شود می‌توانیم زوج‌ها را برای یک سیکل تحت پوشش بیمه قرار داده و به این ترتیب زوجین فارق از دغدغه مالی به درمان بپردازند.

مشکلات مالی به اضطراب و استرس زوجین منجر شده است


وثوق با بیان اینکه مشکلات مالی به اضطراب و استرس زوجین منجر شده و در نهایت نتیجه درمان را با مشکل مواجه می‌کند، تصریح کرد: تقریبا بالای ۹۵ درصد زوج‌ها اگر امکان درمان داشته و مشکلات هزینه‌ای نداشته باشند از مشکل ناباروی خارج شده و صاحب فرزند می‌شوند.


رئیس مرکز درمان ناباروی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه در همه جای دنیا ۱۵ درصد زوجین در سن باروری مشکل ناباروی دارند، افزود: باتوجه به برخی عوامل مداخله گر این آمار در ایران بالاتر از میزان جهانی است.


وی ادامه داد: خوشبختانه تعداد زیاد مراکز درمان ناروری و پراکندگی آن در سطح کشور پوششی مناسبی را برای درمان ناباروی قرار داده است.


رئیس مرکز درمان ناباروی پژوهشگاه رویان همچنین در توضیح هزینه‌های درمان ناباروری، با تکذیب نرخ‌ها ۱۵ و ۲۰ میلیون تومانی در این حوزه گفت: در مراکز دولتی هزینه‌های ناباروی بسیار کم است و میانگین هزینه‌ای که یک زوج برای پیشرفته‌ترین درمان ناباروی از جمله میکرو اینجکشن از شروع سیکل تا پایان آن که شامل همه ویزیت ها، آزمایشات، سونوگرافی ها، عمل جراحی برای گرفتن تخمک، لقاح آزمایشگاهی و در نهایت انتقال جنین انجام می‌دهند بیشتر از ۶ تا ۷ میلیون تومان نخواهد شد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناباروری جنین بارداری هزینه های درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم ترین عوامل کاهش موالید/ از سبک زندگی تا مشکلات ژنتیکی

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید چوبینه دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران، افزود: کنگره با این هدف که دستاوردهای جدید علمی و مباحث روز دنیا را با محققان و پزشکان ایرانی به اشتراک بگذارد و برگزاری کنگره بهانه‌ای است که در یک زمان خاص و به صورت چند جانبه این اطلاعات به اشتراک گذاشته شود. در واقع هدف این است که تعاملات بین بخشی بین متخصصان و پزشکان را بیشتر گردد. همچنین این مباحث با مسؤولان حوزه بهداشت در میان گذاشته شده و موردبحث و تبادل نظر گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه کنگره ناباروری با توجه به میانسالی جمعیت و آمار فرزندآوری بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: انجمن علمی و تخصصی ناباروری قدمت نزدیک به ۲۵ سال دارد و تلاش می‌کند که مشکلات در حوزه ناباروری را کاهش دهد و به همین منظور با انجمن‌های مختلف مانند جنین شناسی، اورولوژی و نازایی تعامل دارد.

چوبینه بر این باور است که خدمت به بیماران نابارور و جوان در شرایطی که با مشکل کاهش موالید روبرو هستیم بسیار اهمیت دارد چرا که بحران سالمندی موضوعی است که می‌تواند برای جامعه ما مشکل ساز باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه مقالات زیادی برای این کنگره از سوی پزشکان و متخصصان ارسال شده است، افزود: متأسفانه ناباروری در کشور ما عوامل متعددی دارد تغییر سبک زنگی، مشکلات ژنتیکی و زندگی‌های مجردی از مهم‌ترین عوامل آمار کاهش موالید به شمار می‌رود که برخی از آنها حتی در آمارهای ناباروری به شمار نمی‌روند

وی گفت: با توجه به اینکه امروزه آمار ازدواج نیز به شدت کاهش داشته است، این موضوع نیز یکی از اصلی ترین دلایل کاهش موالید به شمار می‌رود.

این متخصص بیولوژی تولید مثل با تاکید بر اینکه ژنتیک و عوامل محیطی هر دو در کاهش فرزندآوری تأثیر دارند، افزود: ما خانواده‌هایی را می‌بینیم که در حسرت داشتن فرزند هستند اما فرزندآوری برایشان مقدور نیست و ما هم در انجمن تلاشمان بر این است که مشکل این گروه از خانواده‌ها را با به روز کردن مباحث علمی و دانش درمان ناباروری، برطرف کنیم.

بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران، ۵ الی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6084989 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • بررسی مهم‌ترین عوامل کاهش آمار موالید
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • مهم ترین عوامل کاهش موالید/ از سبک زندگی تا مشکلات ژنتیکی