Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:34:14 GMT

تولید دانه روغنی گلرنگ در جغتای ۷۵ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۵۷۱۶

تولید دانه روغنی گلرنگ در جغتای ۷۵ درصد کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی جغتای روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دانه روغنی گلرنگ برای دومین سال در شهرستان جغتای کشت می شد که  عدم تطبیق زمان کاشت با شرایط آب و هوایی سبب کاهش عملکرد در واحد سطح و افت تولید آن شد. 
مهدی دستورانی افزود: سال گذشته  حدود ۲۲۰ تن دانه روغنی گلرنگ از ۱۴۰ هکتار مزارع این شهرستان برداشت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: توسعه کشت دانه ‌های روغنی کلزا و گلرنگ  از برنامه های جهاد کشاورزی جغتای است چون گیاه گلرنگ در طول مدت کاشت فقط به سه بار آبیاری نیاز دارد و خرید آن به صورت تضمینی در شهرستان انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی جغتای اظهار داشت: دانه روغنی گلرنگ در صنعت روغن کشی استفاده می شود و همچنین می توان با جمع آوری گل آن در صنایع غذایی و دارویی کسب درآمد کرد.
گلرنگ گیاهی است یک ساله که از دانه آن برای تولید روغن استفاده می شود و کشاورزان نیز برای تناوب زراعی با محصولاتی از جمله گندم دیم از آن استفاده می ‌کنند علاوه بر آن روغن گلرنگ به دلیل داشتن مقدار بسیار اسیدهای چرب غیر اشباع یکی از سالم ‌ترین روغن ‌ها به شمار می رود.
جغتای دارای ۵۲ روستا با ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است و ۹ هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری و دامداری این شهرستان فعال هستند.
۸۱۴۵/۷۴۹۵/۱۹۲۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جهاد کشاورزی درآمد شرایط آب و هوایی صنایع غذایی صنعت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین خلعتی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، از خرید توافقی هفت هزار و ۴۴۸ هزار تن گوجه فرنگی صنعتی از کشاورزان استان بوشهر با قیمت توافقی توسط اتحادیه مرکزی تعاونی‌های تولید روستایی کشور به منظور حمایت از کشاورزان و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و تبدیل به رب گوجه فرنگی با مشارکت کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی مستقر در استان خبر داد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان بوشهر بیان داشت: اتحادیه‌های ملی بخش کشاورزی از فصل زراعی گذشته با مشارکت و تأمین مالی در طرح خرید توافقی گوجه فرنگی نقش مؤثری در کاهش نوسانات و تلاطم قیمت بازار و کاهش ضایعات تولیدات استان داشته‌اند.

وی گفت: در سال جاری نیز از اواخر سال گذشت با تأمین مالی و مشارکت اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی کشور با کارخانه تولید رب مستقر در شهرستان دیر تا پایان فروردین مقدار هفت هزار و ۴۴۸ تن خرید داشته‌اند.

وی ادامه داد: استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های اتحادیه ملی برای حضور در بازار محصولات کشاورزی استان از راهبرهای حمایتی و مورد پیگیری است که نقش تأثیر گذاری در حمایت از استمرار تولید و کاهش ضایعات بخش کشاورزی خواهد داشت.

کد خبر 6084409

دیگر خبرها

  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • ایجاد پایگاه نوآوری یافته‌های تحقیقاتی جهش تولید در کامیاران
  • خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر
  • برداشت گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی در کرمان