Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:24:29 GMT

حکایت شور بودن آب ملکشاهی/ طرح آب شیرین کن آماده نشد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۵۸۴۴

حکایت شور بودن آب ملکشاهی/ طرح آب شیرین کن آماده نشد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ملکشاهی از جمله مناطق محروم استان ایلام به شمار می‌رود، مردم این شهرستان چند سال است با یک معضل بزرگ به نام نبود آب آشامیدنی سالم مواجه هستند.

مردم شهرستان نیز برای تهیه آب آشامیدنی سالم بر اساس تجربه خود به چشمه‌های کوهستان ها مراجعه می‌کنند چراکه طبق گفته مردم این شهرستان آب موجود شهرستان برای شست و شو هم مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حل مشکل آب شرب در شهرستان دو طرح کوتاه مدت و بلندمدت طراحی شده که تاکنون هیچکدام اجرایی نشده است.

برای بلند مدت طرح انتقال آب آشامیدنی این شهرستان در سال ۹۱ به زمین زده شد اما با گذشت بیش از ۷ سال هنوز این طرح به سرانجام نرسیده است.

طرح کوتاه مدت نیز پروژه آب شیرین کن شهرستان بود که این طرح هم هنوز به بهره برداری نرسیده است.

آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی در شهرستان

فرماندار ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای طرح انتقال آب ملکشاهی ۱۸ کیلومتر خط انتقال از ۲۴ کیلومتر انجام شده و شش کیلومتر دیگر تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

محمد تاسمه افزود: این طرح هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت بهره برداری آب آشامیدنی سه شهر و یک روستا در شهرستان را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: در کوتاه مدت به منظور بالا بردن کیفیت آب شرب شهرستان پروژه آب شیرین کن در دست اقدام است که تلاش می‌شود طی هفته دولت به بهره برداری برسد.

فرماندار ملکشاهی عنوان کرد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان طی سال جاری چهار میلیارد تومان به این پروژه تزریق می‌شود.

گفتنی است هفته گذشته نماینده مردم ایلام در مجلس در خصوص وضعیت آب شرب شهرستان ملکشاهی به وزیر نیرو تذکر داد و گفت: عدم تامین آب شرب شهرستان ملکشاهی، مردم را سخت به مضیقه انداخته و اقدام عاجل از سوی مسئولان ذیربط در این راستا ضروری است.

کد خبر 4678972

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان ملکشاهی آبرسانی آب و فاضلاب شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است