Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها راه خلاص شدن از گرد و غبار و دوده‌ها برای فرش‌ها جاروبرقی زدن آن‌ها می‌باشد.

 به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، تنها راه خلاص شدن از گرد و غبار و دوده ها برای فرش ها جاروبرقی زدن آنها می باشد. از اولین مراحل شستشوی قالی در قالیشویی ها گرد و غبار گیری از فرش ها است چنانچه فرش ها بدون گرد گیری شسته شوند ممکن است اشغال ها بر روی فرش ها باقی بمانند و باعث کثیف شدن بیشتر فرش گردند یا اگر به خوبی غبار رویی نگردند این گرد و دوده ها در داخل فرش باقی می مانند و پس از شستشو به اصطلاح فرش ،چرک مور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قالیشویی ها قبل از ریختن اب بر روی قالی های فرش را جارو می زنند تا تمام اشغال ها و خاک ان گرفته شده و اماده برای شستشو گردند. از انجایی که خاک روی فرش ها با چشم دیده نمی شود،پیشنهاد می گردد قبل از ارسال فرش به قالیشویی ها برای جلوگیری از مشکلات ذکر شده قالی خود را حسابی جاروبرقی بکشید تا فرش خود را تمیزتر و درخشانتر تحویل بگیرید.

روش صحیح جارو زدن قالی ها با استفاده از جاروبرقی

در حقیقت یکی از مهمترین روش های تازه و نو کردن فرش جاروبرقی به روش صحیح کشیدن می باشد. یقیقا زمانی که فرش منزل را بصورت اصولی جاور برقی بکشید، فرش جلوه بیشتری از خود نشان می دهد. پیشنهاد می گردد حداقل فرش را هفته ای یکبار و نهایتا هفته ای سه بار بصورت منظم جاروبرقی بزنید.

جاروبرقی را در توان بالا قرار دهید و جارو را به ارامی روی فرش بکشید، بهتر است جارو را در تمامی جهت های روی فرش بکشید تا گرد و غبار و اشغال های ریز از سطح فرش پاک گردند.

سر جاروبرقی را به ارامی بر روی فرش بکشید و عجله نداشته باشید. با عجله جارو کشیدن باعث می شود تا جارو فرصت مکش اشغال ها پیدا نکند وفقط گرد وخاک را به اطراف پخش نماید و فرش پس از جارو هم چنان کثیف باشد و در نتیجه کارتان بی فایده می ماند.

از جارو دستی برای چه قالی هایی استفاده نماییم؟

یکی از مشکلاتی که فرش ها به ویژه فرش های نو دارند پرزدهی انها می باشد. یکی از بهترین روش های برای حل این مشکل جارو دستی می باشد. برای پرز گیری از فرش نو توصیه می گردد جارو دستی را خیس نمایید و  روی فرش بکشید. در غیر اینصورت ممکن است پرزها به لابه لای تارو پود فرش رفته و مشکل شما دو چندان شود. در خصوص فرش های دستباف از انجایی که ظرافت بالاتری دارند پیشنهاد می گردد هنگام جارو زدن ،دقت بالاتر و سرعت عمل پایینتری به خرج دهید. به هیچ وجه جارو دستی را با اب گرم خیس ننمایید از اب سرد استفاد نمایید تا خطر رنگ دهی را از بین ببرید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قالیشویی گرد و غبار جاروبرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روبی مزار شهدای کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،  معاون هماهنگ کننده قرارگاه عملیاتی ارتش در منطقه غرب کشور در این مراسم ارتش را نیرویی برآمده از جامعه و جان فدای اسلام، انقلاب، ولایت و مردم دانست و افزود:  ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اقتدار و ‌با رشادت های مثال زنی در مقابل گروهک های ضد انقلاب و رژیم بعث عراق ایستاد و در تاریخ این مرز و بوم خوش درخشید.
امیر حسینی با اشاره به عملیات وعده صادق علیه رژیم غاصب صهیونیستی اظهار داشت: ارتش به همراه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و با فرماندهی مقام‌معظم رهبری قلب رژیم صهیونیستی را نشانه رفت و ابهت پوشالی آن را بار دیگر در جهان فرو ریخت و روحیه ی ایمان، ایثار و از خودگذشتگی توأم با اراده پولادین مبتنی بر فناوری های نظامی بومی شده را به جهانیان نشان داد.

دیگر خبرها

  • مراکز هسته‌ای ایران را بزنید، قطعاً مراکز هسته‌ای اسرائیل را می‌زنیم
  • اموزش فرمت کردن فلش مموری، رم و هارد لپ تاپ
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • پیش بینی غبار محلی و افزایش دما در البرز
  • پیش‌بینی زمان وزش طوفان‌های گرد‌ و غبار با هوش مصنوعی
  • جارو برقی رباتیک، چه بخریم؟
  • پرسپولیس و استقلال: گل بزنید و قهرمان شوید!
  • غبار روبی گلزار شهدا به مناسبت روز ارتش-زنجان
  • غبار روبی مزار شهدای کرمانشاه