Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-19@19:33:14 GMT

تصمیم جدید کمیسیون شوراها درباره جرایم رانندگی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۷۲۲۳

تصمیم جدید کمیسیون شوراها درباره جرایم رانندگی

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز(یکشنبه 6 مرداد) کمیسیون متبوعش، گفت: بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستورکار این کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: اعضای کمیسیون در جلسات گذشته تا ماده 12 طرح مذکور را اصلاح کرده بودند و بقیه موارد آن را نیز امروز با حضور نماینده شورای نگهبان اصلاح شد و اکنون باید طرح مذکور در جلسه علنی پارلمان بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح یکی از اصلاحات انجام شده در این جلسه، گفت: پیش از این 15 روز قبل از روز رای گیری فعالیت تبلیغات انتخاباتی مناسب دیده شده بود اما باتوجه به حذف شدن استانی بودن انتخابات این 15 روز به 8 روز پیش از رای گیری تغییر کرد.

سلیمی در تشریح دستورکار دیگر این جلسه خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان خواستار اعمال ماده 234 آئین نامه داخلی مجلس درباره اجرای ناقص ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی بود. براساس قانون جریمه‌های راهنمایی و رانندگی که از مردم اخذ می‌شود باید به خزانه‌داری رفته و از آنجا توسط سازمان برنامه و بودجه برای راهداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی تخصیص دهد.

وی اضافه کرد: در حقیقت باید 60 درصد مبلغ اخذ شده تحت عنوان جریمه به راهداری‌ها و شهرداری‌ها، 15 درصد برای پلیس راهنمایی و رانندگی و 5 درصد نیز برای فرهنگسازی درباره فرهنگ راهنمایی و رانندگی تخصیص داده شود. طبق بررسی‌های انجام شده سهمی که در اختیار ارگان‌ها تاکنون قرار گرفته بسیار ناچیز است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تاکید کرد: با توجه به آمار تصادفات جاده ای و مرگ و میر افراد در جاده‌ها و راه‌های کشور این اعتبارات در بودجه سنواتی راهداری‌ها و پلیس دیده شده اما متاسفانه تاکنون کمتر از 10 الی 15 درصد تخصیص یافته است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه  طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کمیسیون مقرر شد هفته آینده طبق ماده 118 برنامه ششم توسعه گزارشات از سازمان برنامه و بودجه درباره تخصیص اعتبارات در این زمینه گرفته شود، تصریح کرد: راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری نیز گزارشات خود را در اختیار کمیسیون قرار دهند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رانندگی کمیسیون شوراها نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست

محمد باقر پارسائیان عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در کمیسیون بند ۲۰ که در رابطه با مشاغل مزاحم شهری و محیط زیستی می‌باشد، نماینده شورا و نماینده دادگستری و نماینده اداره محیط زیست به انتخاب شورای اسلامی شهر عضو می‌باشند، رای‌هایی با شکایت‌ها و مطالبات مردم صادر شده که اخیرا ابطال شده است.

محمد باقر پارساییان افزود: به عنوان مثال برای مجموعه آماد بتن و همچنین کارخانه مقوا سازی در شهر یزد رای پلمب صادر شد و اجرا گردید ولی این رای‌ها ابطال گردیده است، از مسئولانی که این اقدامات را انجام می‌دهند درخواست داریم که چند روز با خانواده خود در کنار این ۲ واحد آلاینده زندگی کنند تا مشاهده کنند می‌شود زندگی کرد یانه، تا درد و حرف مردم رو بفهمند.

او ادامه داد: اینکه رای کمیسیون بند ۲۰ توسط برخی به صورت غیر قانونی لغو می‌شود قانونی نیست، چون روال قانونی برای آن تعریف شده است و به صلاح نیست که برای حفظ یک یا چند سرمایه دار مردم و شهر آسیب ببیند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد
  • علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟