Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:05:11 GMT

نارضایتی مشتریان از تاخیر در تحویل خودروهای MG

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۷۶۷۳

نارضایتی مشتریان از تاخیر در تحویل خودروهای MG

برخی مشتریان شرکت صنعت خودرو آذربایجان در تماس با ایسنا، از تاخیر در تحویل خودروهای MG گلایه کردند.

به گفته یکی از مشتریان این شرکت، وی در اردیبهشت ماه سال گذشته خودروی MG ۳۶۰ را با قیمت قطعی ۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان با پیش پرداخت ۱۰ میلیون تومان ثبت‌نام کرده است. بعد از آن قرار بوده است که در مردادماه همان سال با تکمیل وجه خودروی خود را تحویل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با این حال خبری از تحویل خودرو نشد لذا به وزارت صنعت، معدن و تجارت شکایت کردم که با توجه به اینکه تعداد زیادی افراد مشابه من وجود داشتند قرار شد طبق یک جدول مشخص، خودروها به مشتریان تحویل داده شود که طبق این جدول نوبت تحویل خودروی بنده به مرداد ماه امسال افتاده است؛ اما همچنان خبری از دعوتنامه برای تحویل خودرو نیست.

این مشتری شرکت صنعت خودروی آذربایجان گفت: شخص خودم طبق سرسیدها برای پرداخت مابقی مبلغ خودرو، تا دی ماه سال گذشته ۴۶ میلیون تومان واریز کرده‌ام.

وی ادعا می‌کند که این شرکت از فروردین‌ماه امسال دیگر خودرویی به مشتریان تحویل نداده است اما دیده شده که تعدادی از این خودروهای صفر کیلومتر در بازار آزاد به فروش رسیده است ضمن اینکه دفتر مرکزی این شرکت در تهران جمع شده است.  

در همین زمینه یکی دیگر از مشتریان این شرکت به ایسنا گفت: خودروی MG ۳۶۰ دنده اتوماتیک را در اواخر خرداماه سال گذشته با پرداخت ۲۰ میلیون تومان با موعد تحویل ۱۴۰ روز کاری و به قیمت تمام شده نزدیک به ۸۹ میلیون تومان پیش‌خرید کردم. با توجه به آنچه که در قرداد قطعی ما ذکر شده؛ قرار بود که خودرو بعد از ۱۴۰ روز یعنی حدودا ۱۵ مهرماه سال گذشته تحویل داده شود.

وی ادامه داد: مابقی مبلغ را قرار بود از زمان عقد قرارداد به صورت هر دوماه یک بار به مبلغ ۱۵ میلیون تومان در چهار قسط پرداخت کنیم. دو قسط اول را به سبب نگرانی از بابت اینکه مبادا دیرکرد ما در پرداخت قسط منجر به تاخیر در تحویل شود، سر موعد مقرر در نمایندگی پرداخت کردیم. دو قسط اول که در مجموع ۳۰ میلیون تومان است، پرداخت شد. ۳۰ میلیون تومان الباقی هم قرار بود به صورت وام در نظر گرفته شود.

این مشتری خاطرنشان کرد: پس از آنکه مدتی از موعد تحویل‌ خودرو گذشت اما خبری از از رسال دعوتنامه‌ها نشد، با حدود ۱۵ نفر از دیگر مشتریان به شرکت مراجعه‌ کرده و موضوع را پیگیری کردیم.  از همان زمان تاکنون تنها جوابی که شنیده‌ایم این است که برخی قطعات برای خودروها وجود ندارد، یا قطعات وارد شده اما از گمرک ترخیص نمی‌شوند. این درحالی است که در همان زمان مراجعه ما به نمایندگی، بیش از ۱۵۰ خودرو در نمایندگی‌ موجود و برای فروش آماده بود اما خودروی مشتریان را تحویل نمی‌دادند.

وی مدعی شد: در بهمن ماه سال گذشته شرکت تصمیم گرفت قرعه‌کشی کرده و به ترتیب خودروی مشتریان را تحویل دهد که موعد خودروی بنده به مهرماه سال جاری افتاد. اما طبق پیگیری‌های ما از فروردین‌ ماه امسال خودرویی تحویل مشتریان نشده است و این در حالی است که تعدادی خودرو در بازار آزاد به فروش رسیده است.

این موضوع از شرکت صنعت خودرو آذربایجان پیگیری شد. این شرکت در پاسخ اعلام کرد: خودروها واقعا دچار نقص قطعه بوده و به دلیل اینکه به سبب تحریم‌ها و ممنوعیت‌های وارداتی، قطعه به موقع به دست شرکت نرسیده است، شرکت نیز نتوانسته است خودروهای خود را تکمیل و به مشتری عرضه کند. در این راستا شرکت تصمیم گرفته است که از طریق کشور ثالث قطعات را واردات ایران کند که در این رابطه نیز همین کشور ثالث نتواسته است از پس کار برآید. اما اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و به‌زودی قطعات وارد، از گمرک ترخیص، خودروها تکمیل و به مشتریان عرضه خواهد شد.

این شرکت در رابطه با تعطیلی دفتر مرکزی خود در تهران نیز تاکید کرد: این یک نمایشگاه بوده است که به دلیل هزینه‌های این شرکت، اضافه برآورد شده و تعطیل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطعات خودرو واردات قطعات خودرو صنعت خودرو آذربایجان خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید

خودروساز ژاپنی هوندا تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۷ نسل‌های بعدی خودرو‌های برقی خود را در چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان عرضه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خودروسازی هوندا موتور ژاپن در نظر دارد تا سال ۲۰۲۷، شش مدل خودروی الکتریکی نسل بعدی را با نام تجاری Ye در چین که بزرگترین بازار خودرو در جهان محسوب می‌شود را عرضه کند.

این شرکت همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ در مجموع و با احتساب مدل‌های قبلی ۱۰ نوع خودروی برقی را با برند هوندا را در چین عرضه کند. اقدامی که منجر خواهد شد هدف این شرکت در رسیدن به سهم ۱۰۰ درصدی خودرو‌های برقی از بازار چین تا سال ۲۰۳۵ محقق شود.

خودورسازی هوندا که در حال حاضر دومین خودروساز بزرگ ژاپن، از نظر حجم فروش محسوب می‌شود، در افزایش فروش خودرو‌های برقی از رقبای اروپایی و آمریکایی مانند فولکس واگن و جنرال موتورز عقب مانده است.

پیش از این هوندا و نیسان موتور که دو شرکت رقیب در ژاپن هستند، در مواجهه با رقابت فزاینده از سوی سازندگان خودرو‌های برقی چینی، اعلام کردند که در حال بررسی برای مشارکت در بخش‌های کلیدی و نرم‌افزاری هستند.

گفتنی است، شرکت هوندا در ابتدای سال میلادی ۲۰۲۴ از خودرو‌های الکتریکی «هوندا سری ۰» و دو مدل مفهومی دیگر در نمایشگاه خودروی CES رونمایی کرد.

دیگر خبرها

  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • تاخیر در تحویل ساینا s تیپ da متقاضیان را در نیمه راه گذاشت
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد
  • تاخیر در تحویل زمین‌های تعاونی مسکن زنجان ۳۴ ساله شد
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • گلایه برخی از مشتریان اسنپ کارفیکس از تاخیر در صدور مدارک موتورسیکلت
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده