Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@14:02:40 GMT

عباسی: قیمت کود شیمیایی افزایش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۷۷۵۹

عباسی: قیمت کود شیمیایی افزایش نمی‌یابد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی نحوه تولید، تامین و توزیع کالاهای اساسی و ذخایر استراتژیک در جلسه غیر علنی امروز مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی در حاشیه جلسه غیر علنی صبح امروز دوشنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و دستگاههای ذیربط و آقای پورمحمدی از سازمان برنامه و بودجه برگزار شد چند اولویت در خصوص تولید و تامین و توزیع و خودکفایی کالاهای اساسی و ذخایر استراتژیک و کنترل قیمت آنها مثل گندم و برنج و ذرت و کنجاله، دانه‌های روغنی و حبوبات مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم نیاز داریم که تا حالا حدود ۶۰۰ میلیون تن آن خریداری شده. در مورد برنج هم نیاز ما بر اساس سرانه هر نفر ۴۰ کیلوگرم، ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تن است که ۶۵ درصد آن تولید داخل است و مابقی کسری باید تامین شود.

عباسی با اشاره به بررسی میزان بهره وری و تامین آب بخش کشاورزی در جلسه غیر علنی مجلس یادآور شد: وزارت نیرو باید تامین آب را بر عهده بگیرد البته در برخی جاها مشکل خشکسالی وجود ندارد اما برای به خود کفایی رسیدن ذرت، کنجاله و سویا نیاز به آب بیشتر داریم و وزارت نیرو باید بگوید میزان مورد نیاز آب چقدر است.

عباسی در ادامه درباره‌ی میزان تسهیلات ارائه شده به بخش کشاورزی گفت: یک بخش از این تسهیلات منابع بانکی است که سهم بخش کشاورزی از آن تنها ۷ درصد است و بسیار ناکافی است و باید حداقل به ۲۰ درصد افزایش یابد. همچنین بخش دیگری از تسهیلات مربوط به اشتغال روستایی است که قرار شد سهم بخش کشاورزی بیشتر باشد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم بخش کشاورزی مساله افزایش کود شیمیایی بوده  که بیش از ۶ میلیون تن تولید کود اوره داشته‌ایم. این شرکت‌ها عمدتا وابسته به دستگاههای اجرایی بخشی مربوط به تامین اجتماعی و بخشی بازنشستگان وزارت دفاع و ارتش هستند. همچنین بر اساس مصوبه سال ۹۴ قیمت بورس مبنای قیمت گذاری بوده و یارانه مورد نیاز را هم باید دولت در اختیار دستگاه قرار دهد تا به مصرف کننده برسد.

وی تاکید کرد: قرار است دولت سیاست‌گذاری کند و قیمت کود شیمیایی را تنظیم کند. اما کشاورزان نگران نباشند افزایش قیمتی صورت نمی‌گیرد. قانون گذار دولت را مکلف کرده که از طریق دادن یارانه به دستگاههایی مثل جهاد کشاورزی که کود نیاز دارند آن را تامین کنند و قیمت آن همان ۶۱۲ تومان محاسبه می‌شود و افزایش قیمت به بخش کشاورزی مربوط نخواهد شد. بلکه دولت باید تفاوت قیمت را پرداخت کند.

عباسی در پایان درباره‌ی نرخ خرید تضمینی گندم نیز گفت: قیمت خرید تضمینی گندم همان هزار و ۷۰۰ تومانی است که قیمت گذاری شده و باید در مورد بذر، کودشیمیایی و نهاده‌های کشاورزی ، حمایت‌هایی از کشاورزان صورت گیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین گفت که در جلسه روز گذشته هیات رئیسه مجلس دستورالعمل اجرایی در مورد امتیاز بندی نمایندگان بر اساس تحصیلات، تخصص و سوابق اجرایی و تقنینی برای تعیین کمیسیون‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کود شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: اکنون به آتش‌بس در غزه نیاز داریم؛رنج باید پایان یابد

به گزارش خبرآنلاین «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه و سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: ما اکنون به آتش بس نیاز داریم. ما اکنون به آزادی همه گروگان ها نیاز داریم. رنج باید پایان یابد.

او تصریح کرد: درگیری ویرانگر در غزه در کنار خشونت های روزانه در کرانه باختری اشغالی ادامه یافته است. نبرد به طور جدی بر بیمارستان‌های فعال غزه تأثیر گذاشته است.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه ادامه داد: با افزایش ناامیدی، قانون و نظم به سرعت در غزه در حال فروپاشی است.

به نقل از ایرنا ونسلند در سخنان خود افزود: قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت (۲۰۱۶) از اسرائیل می‌خواهد که فورا و به طور کامل همه فعالیت شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله بیت المقدس شرقی را متوقف کند و به طور کامل به تمام تعهدات قانونی خود در این زمینه احترام بگذارد.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه تاکید کرد: با این وجود، فعالیت های شهرک سازی ادامه یافته و تشدید شده است.

او گفت: در مجموع حدود ۴ هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی در شهرک های منطقه C کرانه باختری و بیت المقدس شرقی تایید شده است.

ونسلند ادامه داد: قطعنامه ۲۳۳۴ (۲۰۱۶) شورای امنیت خواستار اقدامات فوری برای جلوگیری از همه اعمال خشونت آمیز علیه غیرنظامیان، از جمله اقدامات تروریستی، و همچنین تمام اقدامات تحریک آمیز و تخریبی شده است.

این مقام سازمان ملل اضافه کرد: متأسفانه، درگیری ویرانگر در غزه، در کنار خشونت های روزانه در کرانه باختری ادامه یافته است.

ونسلند گفت: طبق گفته وزارت بهداشت غزه (MOH)، از ۸ دسامبر تا ۱۸ مارس، حداقل ۱۴ هزار و ۵۴۹ فلسطینی از جمله ۴ عزار و ۲۰۰ زن و ۶ هزار کودک کشته شدند. حداقل ۲۷ هزار و ۷۷۹ مفر نیز مجروح شدند. به این ترتیب مجموع تلفات گزارش شده توسط وزارت بهداشت از ۷ اکتبر به بیش از ۳۱ هزار و ۷۹۰ فلسطینی می رسد که اکثریت آنها زن و کودک هستند.

او ادامه داد: به گفته منابع اسرائیلی، از ۲۵۰ گروگان، ۱۳۴ نفر آنها هنوز در اسارت هستند. منابع اسرائیلی همچنین از کشته شدن بیش از یک هزار و ۴۶۱ اسرائیلی و اتباع خارجی توسط حماس یا سایر گروه های مسلح فلسطینی شامل حداقل ۳۳۸ زن، ۳۷ کودک و ۶۳۳ نیروهای امنیتی، خبر داده اند.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: نزدیک به ۱.۷ میلیون نفر آواره شده اند که حدود ۱ میلیون نفر در رفح پناه گرفته اند. سطوح دسترسی بشردوستانه و ایمنی کارکنان بشردوستانه همچنان نگران کننده است. محدودیت های عملیاتی بر ارائه کمک ها ناثیر می گذارد.

او تاکید کرد: مخالفت های روزانه اسرائیل و تاخیر در حرکت هماهنگ از جمله بازداشت کارگران بشردوستانه و سازوکارهای ناکارآمد رفع تعارض و عدم تایید تجهیزات ارتباطی و وسایل نقلیه زرهی کار امدادرسانی را به شدت خطرناک می کند. کاروان‌های کمک‌رسانی همچنان با حملات، جاده‌های آسیب‌دیده و بی نظمی در میان نبود امنیت مواجه هستند.

سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ای برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.

این قطعنامه خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می شود.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها شده است و از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

در پی تصویب این قطعنامه، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در این باره اعلام کرد: سفر هیات اسرائیل به واشنگتن که قرار بود درباره عملیات در رفح رایزنی کند، لغو شد.

دفتر نتانیاهو در این بیانیه‌ اعلام کرد: آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیات اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت. این اقدام آمریکا به تلاش‌ها برای آزادی اسرا لطمه می‌زند؛ زیرا حامل پیامی برای حماس است که فشارهای بین‌المللی اجازه دستیابی به توافق آتش‌بس بدون آزادی اسرا را خواهد داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888423

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • هیچ گونه افزایش قیمتی برای انواع کود نداریم
  • تامین و توزیع کود شیمیایی در مازندران
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل
  • سازمان ملل: اکنون به آتش‌بس در غزه نیاز داریم؛رنج باید پایان یابد
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب
  • افزایش بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی