Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ونزوئلا رسما از حضور دو رهبر سابق فارک در ونزوئلا که از مخفیگاه آنها اطلاع دقیقی در دست نیست، استقبال کرده است. ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: من از دو رهبر سابق فارک از کشور همسایه کلمبیا، که فعلا اطلاعی از سرنوشت و مخفیگاه آنها نیست، در ونزوئلا استقبال می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات مادورو می تواند موجب تشدید انتقادات علیه وی شود. شورشیان فارک در حال مبارزه علیه دولت مرکزی کلمبیا بودند و بر اساس توافق 2016 میلادی با دولت به دهه‌ها جنگ داخلی پایان دادند.

لاوروف: بحران ونزوئلا باید بدون تهدید از خارج حل و فصل شوداحتمال ورود تفنگداران آمریکایی به خاک ونزوئلا

 

مادورو در اظهاراتی همراه با میگوئل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا، رهبران فارک را رهبران صلح توصیف کرده است. این دو رهبر سابق فارک پس از توافق با دولت کلمبیا به حزب سیاسی فارک پیوستند ولی مارکز یکی از رهبران سابق فارک سال گذشته پس از بازداشت پسر برادرش و انتقال به آمریکا، ناپدید شده است. برادر زاده مارکز متهم به همکاری با گروه‌های تبهکار و قاچاق مواد مخدر بوده است.

اوایل امسال نیز دادگاه عالی کلمبیا دستور بازداشت سانتریچ دیگر رهبر سابق فارک را به اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر صادر کرده است.

ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا سال گذشته ادعا کرد که سانتریچ احتمالا به ونزوئلا گریخته است. مقام‌های قضایی کلمبیا نیز بر این باورند که رهبران سابق فارک احتمالا در ونزوئلا مخفی شده‌اند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمدان: نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست

 اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال پایان جنگ نیست، تاکید کرد: ما تحت هیچ شرایطی تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد.

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرگزاری شهاب فلسطین، اسامه حمدان گفت: نتانیاهو قصد ندارد به جنگ پایان دهد بلکه در پی تعلل و سنگ‌اندازی بر سر راه مذاکرات است.

وی افزود: خواسته‌های رژیم صهیونیستی در مورد توافق مبادله اسرا قابل قبول نیست و پاسخ اخیر این رژیم به هیچ وجه در حد کمترین خواسته‌های فلسطینیان نیز نیست و به طرف‌های واسطه ابلاغ کردیم که آن را نمی‌پذیریم.

این عضو ارشد حماس اضافه کرد: رژیم اشغالگر از آغاز جنگ نتوانسته حتی یک اسیر را آزاد کند و همه تلاش‌های این رژیم در این راستا به شکست کشیده انجامیده است.دشمن صهیونیستی از آغاز جنگ هیچ یک از اهداف خود را محقق نکرده و تنها اقدام به قتل، کشتار و ویرانگری کرده است.

وی تاکید کرد که پس از جنگ، اداره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مطرح نخواهد بود و تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده فلسطینیان است. تحت هیچ شرایطی تسلیم شروط دشمن صهیونیستی نخواهیم شد و خروج رهبران حماس از غزه یک ایده احمقانه است.

حمدان افزود: کابینه رژیم اشغالگر پس از بحران‌های داخلی اخیر، به دنبال بهبود وجهه خود نزد افکار عمومی اسرائیلی‌ها است.

وی همچنین درباره ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با ترور مروان عیسی معاون فرمانده کل گردان‌های القسام نیز، گفت: هنوز تائیدیه‌ای از فرماندهان القسام در این خصوص دریافت نکرده‌ایم. ترور رهبران مقاومت ما را تضعیف نخواهد کرد و بیانیه کاخ سفید در رابطه با مروان عیسی بیانگر دست داشتن آمریکا در نسل‌کشی در غزه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس جمهور اوکراین؛ ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • ملاقات امیرعبداللهیان با رهبر ملی و رئیس جمهور ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان با رهبر ملی و رئیس‌جمهور ترکمنستان دیدار کرد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • مادورو از خنثی شدن دو طرح ترور علیه خود طی ۱۵ روز گذشته خبر داد
  • حمدان: نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد