Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: بنا شد که در استان لرستان ۴۵۰ واحد مسکونی را تعمیر کنیم و از صفر تا صد بسازیم که از این میزان ۷۶ ساختمان را باید مجدد احداث و ۳۷۰ واحد مسکونی را هم تعمیر کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محرمعلی والدی در گفت‌وگو با  شاخص، با بیان اینکه سپاه استان قزوین از ابتدای وقوع سیل در مناطق مختلف کشور در صحنه حضور داشت، اظهار کرد: اولین اقدام و ماموریت ما در جهت جهاد همبستگی ملی استان گلستان بود که با گروه‌های جهادی و متخصصین حضور پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستگاه‌ها و ماشین آلات مهندسی را به منطقه اعزام کردیم و کمک‌های مردمی که مردم شریف استان قزوین اهداء کردند را در اختیار هموطنان سیل زده گذاشتیم.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: در کنار کارهای عمرانی و تخلیه سیلاب از منازل مردم نیز کارهای فرهنگی بسیاری از طریق معاونت فرهنگی صورت گرفت که دیدار با خانواده‌های شهدا و دستگیری از مستمندان را داشتیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار بسته معیشتی در بین مناطق محروم و مردم نیازمندان منطقه با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع شد.

 

وی یادآور شد: همچنین یک نیازسنجی از مراکز آموزشی صورت گرفت که در این راستا با کمک خیرین نیز تعدادی چرخ خیاطی به روز و همراه با تجهیزات را به دو مرکز هنرستان دخترانه اهداء کردیم که مورد استقبال و رضایتمندی قرار گرفت.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: برای هنرستان فنی دو مدرسه با هماهنگی خیرین نیز تعدادی چرخ خیاطی مناسب و مد روز را با تجهیزات لازم در اختیار دو هنرستان قرار دادیم که مورد استقبال قرار گرفت و رضایتمندی را به دنبال داشت.

والدی ابراز کرد: برخی از راه‌های روستایی در استان گلستان که در معرض سیلاب تخریب و شکافته شده بود را بازسازی کردیم که شامل دو راه روستایی در مناطق مختلف می‌شد که رفت و آمد مردم را مختل کرده بود.

این مسئول بیان کرد: به جز کارهای عمرانی و مهندسی، بالغ بر ۱۲۰میلیون تومان برای بازسازی این دو راه روستایی هزینه شد که توسط خیرین و مجموع آورده‌های استان تامین گردید.

 

 

وی افزود: همزمان با این کار، دستورالعملی از تهران آمد که باید ماموریت خود را از گلستان به لرستان انتقال دهیم که مصادف شد با طرح “جهاد همبستگی ملی” که با شعار “هر مسجد یک خانه و هر کاسب یک لوازم خانگی” در راستای کمک به هموطنان سیل زده است.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: اکنون در استان لرستان، شهرستان نورآباد، بخش ایتوند غربی و روستای بروشت و روستاهای اطراف آن مستقر هستیم.

والدی یادآور شد: بنا شد که در استان لرستان ۴۵۰ واحد مسکونی را تعمیر کنیم و از صفر تا صد بسازیم که از این میزان ۷۶ ساختمان را باید مجدد احداث و ۳۷۰ واحد مسکونی را هم تعمیر کنیم.

این مسئول تشریح کرد: آورده ما برای هر واحد مسکونی که باید احداث شود حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است و بستگی به شرایط دارد و برای خانه‌هایی که ترمیمی است و باید بازسازی شود نیز سه تا ۸ میلیون تومان نیاز است و بستگی به نوع تخریب دارد.

 

وی افزود: اکنون تعداد ۶۰ واحد را تعمیر کردیم و در اختیار مردم قرار دادیم و عملیات احداث برای ۵۰ واحد از کل تعهدات خود از ۷۶ واحد را آغاز کردیم که پی‌کنی را انجام دادیم و اکنون در مرحله شناژبندی و تیغه بندی است.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین امیدواریم با کمک مردم استان قزوین و مساعدتی که مسئولین استان دارند و حمایت فرمانده سپاه استان نیز طبق برنامه‌ای که داریم، واحدهای مسکونی را تا شروع فصل سرما در اختیار مردم قرار دهیم.

والدی تصریح کرد: ما کار پیمانکاری انجام نمی‌دهیم و تمامی عملیات توسط گروه‌های جهادی صورت می‌گیرد تا هزینه بالایی در بر نداشته باشد و در تلاش هستیم که طبق نقشه منسجم بنیاد مسکن و حرکت جهادی و انقلابی نیز کارها را دنبال کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6085683

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است