Web Analytics Made Easy - Statcounter

توران فرهت هنرمند شناخته شده عرصه نقاشی سبک ها و تکنیک های متفاوتی را در کارنامه هنری خود دارد؛ آثار وی در نمایشگاه های مختلف به نمایش درآمده به ویژه«بم، شهر خاموش» اثراهدایی او به موزه امام علی که به عنوان «سفیر دوستی» در دنیا سفر می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاهی از  آثار نقاشی «توران فرهت» هنرمند نقاش پیشکسوت با عنوان «آن» در گالری کاما برپاست؛ همین نمایشگاه باعث شده   تا نگاهی گذارا به  کارنامه هنری این نقاش داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

توران فرهت سبکها و تکنیکهای متفاوت نقاشی را از رئال تا انتزاع، آبرنگ تا رنگ و روغن و میکس مدیا در کارنامه  هنری خود دارد. سال 1385 ، سال گذار از رئالیسم به مدرنیسم در آثار این هنرمند است؛ گذاری که تا کنون و همواره با حفظ المانهای رئالیسم و در هم آمیختن محتوا و تکنیکهای مدرن منجر به پدید آوردن فضاهایی رنگین، اصیل، عمیق و وهم انگیز در آثار او شده است.

 

 

در همین سال نمایشگاه نقاشی انفرادی  این هنرمند در موزه هنری امام علی(ع) برگزار شد. در این نمایشگاه  اثر «بم، شهر خاموش» که برای بزرگداشت درگذشتگان زلزله بم خلق شده بود، به این موزه اهدا شد تا به عنوان «سفیردوستی» در نمایشگاههای سراسر جهان به نمایش در آید.

 

 

همچنین نخستین مجموعه  آثار توران فرهت  در کتاب «زندگی، باور یک نقاشیست در سال 1390 منتشر شد. این هنرمند پس از برپایی نمایشگاه نقاشی انفرادی با عنوان «شرق» در گالری «اوراین شانگهای» در سال 1391 برای مدتی طولانی به سفر،تحقیق، مطالعه و تجربه در حوزه هنر نقاشی پرداخت.

 

 

در همین سالها تک اثر «توران فرهت» با عنوان «ماه» در دومین جشنواره سراسری باران رحمت توسط هیات داوران به عنوان اثر ممتاز برگزیده شد.

 

 

«آن» در گالری کاما قطعا آخرین نمایشگاه  «توران فرهت» نخواهد بود و به گفته این هنرمند «آن» بازگو کننده یک سفر است، لحظه ای از یک منظره، رویا و یک رویداد که در خاطر ما می ماند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطبه نماز جمعه روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه ها شبستان یزد آیت الله جعفری خطبه های نماز جمعه دیدار ماه کارنامه هنری آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه شجاعی مقام اول سی و چهارمین مسابقه طراحی زاکا که اواخر سال گذشته میلادی توسط اداره نمایشگاه مد وابسته به شهرداری منطقه تایتو (یکی از مناطق بیست و سه گانه توکیو) برگزار شده بود، به خود اختصاص داد.

شجاعی هنرمند ایرانی از شهر ارومیه با ارسال طرح هنری خود که کلاه با الهام از بنای کاربردی بادگیر یزد بود، موفق شد جایزه رتبه نخست این نمایشگاه و هم چنین جایزه یکی از داوران را کسب کند.

نماینده شهرداری تایتو با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو جایزه معصومه شجاعی را به سرپرست این رایزنی تحویل داد.

کد خبر 6087830 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی
  • بارش باران رحمت الهی در بام
  • خوشحالی مردم و کشاورزان از بارش رحمت الهی