Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مستقیم در گفت و گو با خبرنگار مهر از دستگیری ۷۰ نفر از شکارچیان غیرمجاز  قاچاقچیان پرندگان زینتی و متخلفین زیست محیطی در سال جاری خبر داد و افزود: ۲۰ نفر از این افراد قبل از انجام شکار غیر مجاز حیات وحش و در حین شروع به شکار دستگیر شده اند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۴ عدد، قطعه، راس، سر و انواع گونه های جانوری از این شکارچیان کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۳۵ قطعه انواع پرندگان زینتی شامل ۱۲۹ قطعه مینا، ۱۲۴ قطعه عروس هلندی، ۱۳ قطعه طوطی سبز و ۱۶۹ قطعه کوتوله هندی بوده است.

مستقیم  بیان کرد: همچنین ۳۰ راس و قلاده انواع پستانداران شامل گوشت ها و آثار متعلق به تعداد سه راس جبیر، شش راس کل وحشی، لاشه و مقادیر گوشت ۱۰ راس قوچ وحشی، دو راس میش وحشی، یک راس توله گرگ، چهار تخته پوست گرگ و چهار سرخرگوش از دیگر کشفیات سال جاری بوده است.

وی بیان کرد: ۵۷ قطعه انواع پرندگان وحشی شامل پنج قطعه هوبره، تعداد ۱۷ قطعه کوکر، ۱۰ قطعه مرغابی سرسبز، ۲۰ قطعه کبک وحشی و تعداد ۷ قطعه تیهو از شکارچیان غیر مجاز کشف و ضبط شده است.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: تعداد هشت قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی، دو قبضه سلاح شکاری گلوله زنی، سه قبضه سلاح بادی دوربین دار و پنج قبضه سلاح غیر مجاز خفیف و ساچمه زنی از این متخلفین کشف و ضبظ شده است.

وی بیان کرد: ۴۳ مورد تیمار و رهاسازی انواع مختلف حیات وحش هم در سال جاری توسط یگان حفاظت محیط زیست استان انجام شده است.

کد خبر 4679174

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم

مسعود حبیبی گفت: برای افزایش تولیدات گلخانه‌ای و خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌های جاری دو گلخانه جدید به مساحت هزار و ۵۵۰ متر مربع و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نهالستان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد احداث شد.

وی با اشاره به تکمیل طرح احداث گلخانه گل‌های زینتی اظهار کرد: سالانه چندین هزار درختچه زینتی شامل یاس زرد، برگ نو، یاس بنفش، رز، زرشک زینتی و نشاء گل فصلی شامل بنفشه، همیشه بهار، مریم گلی، میمون، آهار، ابری، اکیناسه، کوکب کوهی، استسپروم، شاهپسند، اطلسی، جعفری و درختان و درختچه‌های زینتی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید

افتتاح گلخانه پرورش فلفل دلمه در اردل

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه هر ساله بیش از ۶۵ درصد گل‌های فصلی مورد نیاز در گلخانه‌های نهالستان تولید می‌گردد، گفت: گلخانه‌های تازه احداث شده تمامی تجهیزات لازم از جمله سیستم فن و پد، سیستم روشنایی، سیستم آبیاری، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تهویه، شاسی‌های رو باز گل‌های فصلی و. را نیز دارا می‌باشند.

وی ادامه داد: احداث دو گلخانه دیگر در نهالستان با هدف افزایش تولیدات گلخانه‌ای و ارتقاء فضای سبز در سال آتی در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد قرار گرفته است.

خبرنگار: نگار شیخ پور

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • شکار دیدنی پرنده توسط یک گربه وحشی (فیلم)
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی
  • وسیله نقلیه حامل انواع سلاح گرم جنگی ضبط می‌شود