Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد باقر آقامیری استاد نگارگری در نشست خبری مراسم «روزباز» دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان گفت: این روزها به افراد مختلف استاد می گویند که شأن، منزلت و مقام استاد از بین رفته است و بهترین مکانی که در آن استاد پرورش خواهد یافت دانشگاه استاد فرشچیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقامیری ادامه داد: دانشگاه های ما که رشته نقاشی دارند واقعا ضعیف هستند و در زمینه طراحی عملکرد خوبی ندارند. امیدوارم دانشگاه فرشچیان که خانه ما است هنرهای ملی را احیا کند.

استاد نگار گری ادامه داد: من با هنرهای سنتی هم مخالف هستم و مهم هنرهای ملی است که یک سنبل است.

در ادامه محمد علی رجبی استاد نگارگری با تبیین هنرهای ایرانی گفت: هنر ملی جزو افتخارات ما است. ایران را به چند هنر مثل ادبیات و موسیقی می شناسند.

وی افزود: امروز هنر جایگاه خوبی در دانشگاه های ما ندارد. به همین خاطر به سراغ راه اندازی دانشگاه استاد فرشچیان رفتیم. در کلاس ها می گویم مقام شاگردی از مقام استادی مهم تر است.

رجبی تصریح کرد: بعضی ها مقام شاگردی را نمی فهمند که جایگاه بالایی دارد. ما همه شاگرد استاد فرشچیان هستیم و همه استادان زحمت خود را کشیدند. فقط باید شاگرد جایگاه خود را بشناسد. امیدوارم در مرحله اول شاگردان لایق را شناسایی کنیم.

در ادامه مراسم محسن کاوه هنرمند و استاد معرق چوب گفت: دغدغه ما در این سال ها بی انگیزگی دانشجویان بوده و معمولا فارغ التحصیلان صنایع دستی نه وارد بازار کار می شوند و نه به هدفی که دارند می رسند.

وی افزود: امیدوارم در دانشگاه استاد فرشچیان فرآیندی برای جذب دانشجو و استاد ایجاد شود که افراد مستعد جذب شوند تا در آینده و در حوزه هنرهای سنتی افتخار آفرین باشند.

28 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است

رئیس کمیسیون دانشجویی استان خراسان‌جنوبی گفت: دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ سیدمحمدرضا طالبی، امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در اولین جلسه کمیسیون دانشجویی استان در سال جاری، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که دشمن همواره در آن سرمایه‌گذاری کرده حوزه دانشجویی است و در این راستا با استفاده از فضای مجازی و سیاه نمایی، تلاش می‌کند بر ذهن دانشجویان و جوانان تأثیر بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک واجب شرعی و قانونی است، رعایت آن در محیط‌های دانشگاهی را ضروری خواند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه در حوزه مسائل فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب اساس کار اقدامات ایجابی است، متذکر شد: در این زمینه مسئولان دانشگاه‌ها باید برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی و اقناعی را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: لازم است در صورت کشف حجاب از سوی برخی افراد در محیط‌های دانشگاهی علاوه بر تذکرات ایجابی، برخورد قانونی صورت گیرد.

طالبی با اشاره به آغاز ترم جدید تحصیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، خاطرنشان کرد: رؤسای دانشگاه‌ها باید تأمین رفاهیات و رفع مشکلات دانشجویان را در دستور کار خود قرار دهند و با بهترین برنامه‌ریزی ممکن، نسبت به ارائه خدمات دانشجویی به دانشجویان اقدام کنند، چرا که هر یک از دانشجویان، همانند فرزندان ما هستند.

وی در بخشی از سخنانش به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف اشاره کرد.

طالبی از رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان خواست، ضمن رصد و مدیریت مشکلات و مسائل دانشجویان، همانند مرحله اول انتخابات، زمینه افزایش شور و نشاط سیاسی و اجتماعی را در بین دانشجویان و دانشگاهیان مهیا کنند.

کد خبر 744469

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • گلایه های مردم از فضای نامناسب ایستگاه راه آهن و تعداد تردد قطارهای حومه ای + عکس
  • گلایه‌های مردم پیشوا از فضای نامناسب ایستگاه راه‌آهن و تعداد تردد قطارهای حومه‌ای
  • اعزام ۲۵۰ دانشجو به اردوی جهادی سروآباد
  • دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور