Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکره کنندگان آمریکا و چین هفته جاری در شانگهای برای ازسرگیری مذاکرات تجاری دیدار می‌کنند اما انتظارات برای دستیابی به توافق به شدت پایین آمده است.

به گزارش ایسنا، افراد آگاه از مذاکرات اظهار کرده‌اند که هر گونه پیشرفت در مذاکرات که در ماه مه متوقف شده بود، در مقطع فعلی بعید به نظر می رسد و این شامل اصرار آمریکا برای تعهد چین برای انجام تغییرات قانونی به منظور حمایت از مالکیت معنوی و توقف یارانه های دولتی به شرکت‌ها و درخواست چین برای حذف تعرفه‌های آمریکا به عنوان شرط توافق با این کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هم احتمال پیشرفت قابل توجه مذاکرات تجاری را اندک ارزیابی کرده و روز جمعه گفته بود: نمی دانم چینی‌ها مصالحه خواهند کرد یا خیر. شاید توافق کنند و شاید توافق نکنند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، ناظران می‌گویند در میان پیشرفت‌های کوچکی قابل تحقق، ممکن است چین قول دهد محصولات کشاورزی بیشتری از آمریکا خریداری کند و آمریکا هم محدودیت‌ها برای معامله شرکت‌های آمریکایی با شرکت مخابراتی هواوی را تسهیل کند. این پیشرفت‌ها ممکن است زمینه را برای پرداختن به مسائل عمده میان دو طرف مهیا کند و پس از آنها دیدارهای بعدی تیم های مذاکره کننده در واشنگتن برگزار شود.

بیش از یک سال است دو اقتصاد بزرگ جهان واردات میلیاردها دلار از کالاهای یکدیگر را هدف تعرفه سنگین قرار داده اند که زنجیره تامین جهانی را مختل کرده و باعث التهاب بازارهای مالی شده است.

روسای جمهور آمریکا و چین در دیداری که در جریان نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن داشتند، موافقت کردند به روند مذاکرات تجاری که در ماه مه به بن‌بست رسیده بود، ادامه دهند. ترامپ پس از دیدار اوزاکا گفت روی ۳۰۰ میلیارد دلار واردات چین تعرفه جدید وضع نخواهد کرد و محدودیت‌های پیش بینی شده برای شرکت هواهوی را در صورت موافقت چین برای خرید محصولات کشاورزی آمریکا تسهیل خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاکره تجاری آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه بارسلونا در دادگاه شکست خورد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما ؛ پس از رای ابتدایی دادگاه مبنی بر فسخ یکطرفه قرارداد باشگاه بارسلونا با ­شرکت تهیه البسه، پرونده به دادگاه تجدید نظر فرستاده شد و دادگاه فسخ یکطرفه بارسلونا را لغو کرد و قرار داد باید تا پایان سال ۲۰۲۸ پایدار باشد.

نشان تجاری معروف در این قرارداد سالانه ۱۲۰ میلیون یورو به بارسلونا می‌پردازد و مسئولان باشگاه کاتالان‌ها قصد داشتند با عقد قرارداد جدید با شرکت دیگر رقم درآمد زایی از تولید لباس را افزایش بدهند.برخی از بند‌ها در این قرارداد عاملی برای کاهش سالانه درآمد بارسلونا می‌شود و این باعث شده است که مدیران باشگاه به فکر فسخ قرارداد با نشان تجاری باشند.

­باشگاه بارسلونا در سال‌های اخیر با بحران مالی روبرو شده است و این موضوع­ دلیلی برای روی آوردن به بخش‌های درآمدزایی باشگاه برای جبران این کمبود‌های مالی شده است.

دیگر خبرها

  • نایکی پیشنهاد بالاتر می‌دهد؛ غول آمریکایی نمی‌خواهد بازار پرسود بارسلونا را از دست بدهد
  • باشگاه بارسلونا در دادگاه شکست خورد
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح
  • مذاکرات مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد عملیات رفح