Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ساختمان مرکزی حراست دانشگاه تبریز، با اعتبار نزدیک سه میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۱۹۲۰ متر مربع در ۵طبقه  احداث شده است.

واحد مدیریت حراست، ریاست، اداره ایمنی، واحد صدور کارت، مسیولیت شیفت، اداره حفاظت فیزیکی، آسایشگاه و غذاخوری، واحد کارشناسان حراست، اتاق اسناد، جلسه و مانیتورینگ از بخش‌های مختلف این ساختمان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح سیستم بخار برای پخت غذا برای اولین بار در بین دانشگاه‌های کشور دیگر پروژه‌ای بود که امروز با حضور دکتر غلامی به بهره‌برداری رسید که برای تجهیز و راه‌اندازی این سیستم نیز نزدیک ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

ساختمان دانشکده کشاورزی اهر (در قالب طرح تملک دارائی‌های سرمایه‌ای مصوب)، افتتاح واحد تولیدی شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز با ظرفیت تولید یک تن در ساعت (از محل کمک‌های خیرین و منابع داخلی) و کلنگ‌زنی سیستم تصفیه آب قنات از دیگر پروژه‌هایی است که امروز و فردا با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

برای بهره‌برداری این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وزیر علوم صبح امروز با استقبال مسوولان محلی وارد تبریز شد و با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برنامه ۲ روزه سفر خود به استان آذربایجان شرقی را آغاز کرد.

۶۱۲۰/۳۰۷۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان آذربایجان شرقی سرمایه شیر علوم تحقیقات و فناوری کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- راحله کاویار؛ استان سمنان مقصد دور دوم سفرهای استانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و برخی از وزرای دولت سیزدهم است که پنج شنبه (۳۰ فروردین ماه) به این استان سفر خواهند کرد.

در سفر رئیس‌جمهور به این استان طرح‌های عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد و این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله راهسازی، صنایع و بهداشت و درمان است.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به این استان اظهار کرد: بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان جذب شده است که بیشترین جذب اعتبار در سفر‌های دور اول رئیس‌جمهور بوده است.

وی افزود: دور اول سفر هیئت دولت به استان سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر ۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر، ۲۶ مصوبه به طور کامل اجرا شده، ۸۶ مصوبه در حال اجراست و ۲۵ مصوبه نیز در دست پیگیری است.

افتتاح سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گندم گرمسار

محمد حمیدی معاون هماهنگی استانداری استان سمنان در مورد افتتاح پروژه ۱۰۰ هزار تنی گندم اظهار کرد: در آستانه دومین سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار افتتاح خواهد شد؛ ساخت این سیلو در دولت قبل با اعتباری که از بانک توسعه‌ اسلامی اخذ شد آغاز و الان به پیشرفت بالای ۹۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سفر اول رئیس جمهور بیش از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: این پروژه ظرفیت ۱۰۰ هزار تنی برای ذخیره گندم دارد که به عنوان پشتیبان کلانشهر تهران به شمار می‌‌رود و در مواقع اضطراری به ویژه پدافند غیرعامل برای شهر تهران، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور استان سمنان افزود: ما در فاصله سفر اول تا دوم بیش از ۱۰۶ درصد این اعتبار را جذب کردیم و جزو استان‌های پیشرو در جذب اعتبارات سفر اول بودیم که پروژه‌های زیادی را توانستیم به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۵ پروژه نیمه تمام در کل استان داریم، تصریح کرد: بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه‌ها تکمیل شود. در سفر دور دوم پیشنهاد کردیم که پروژه‌هایی با پیشرفت بالا را بالغ بر ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داده شود که ۷ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان در مصوبات اولیه گنجانده شد که ما بتوانیم بخش اعظمی از این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ ما در سه حوزه آب، راه و بهداشت و درمان است، افزود: استان سمنان با توجه به گستردگی که دارد بیشترین مشکل آن در حوزه آب و راه است و بیشترین اعتبارات هم در سفر دور اول و هم در سفر دور دوم به این دو حوزه اختصاص پیدا کرده است و حوزه سوم بهداشت و درمان است که در این خصوص بخش سرطان بیمارستان شاهرود و بیمارستان میامه به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور استان سمنان ادامه داد: در حوزه راه نیز بزرگ‌ترین پروژه که مگاپروژه ملی به حساب می‌آید، بزرگراه حرم تا حرم است که در سه فاز اجرا می‌شود. یک فاز گرمسار تا آرادان یعنی ادامه بزرگراه قم-مشهد تا آرادان و فاز دوم آرادان تا سرخه و فاز بعدی هم سرخه تا سمنان است که در حال حاضر فاز میانی سی و پنج کیلومتر آن با اعتبار‌هایی که در سفر دوم با حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا می‌کند تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم دیگری که در سفر دوم گنجانده شده است، عنوان کرد: بحث تامین آب سمنان و شاهرود یکی از این پروژه‌ها است و جاده دامغان، جندق و معلمان که بسیار جاده خطرناکی هم است، از پروژه‌های مهم و محوری ما است.

وی ادامه داد: جاده میامی به سمت جاجرم، جاده چاه جام به سمت بیارجمند، تقاطع غیر هم سطح مجن در شهرستان شاهرود پروژه‌های دیگر است، همچنین جاده سمنان به سمت فیروزکوه که اولویت اول ما است و سمنان را به سمت فیروزکوه متصل می‌کند که این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در سفر دور دوم به بهره برداری خواهد رسید.

حمیدی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی پروژه‌های بزرگی به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور پیش‌بینی شده ۱۲۴ مصوبه در قالب ۷ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان به تصویب دولت برسد.

افتتاح فاز اول تقاطع غیر هم سطح شهرستان آرادان 

 علی رضوانی فرمانداری شهرستان آرادان در مورد افتتاح پل غیر هم سطح این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان آرادان یکی از مطالبات جدی مردم منطقه اصلاح این پل و ساخت تقاطع غیر هم سطح بود و وزارت راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان این پروژه را شروع کرد.

رضوانی بیان کرد: به دلیل اینکه ما در محور زیارتی بارگاه ملکوتی آقا امام رضا (ع) قرار داریم، بار ترافیکی خیلی زیادی در این محور را شاهد هستیم و این پل تا پایان هفته به بهره برداری خواهد رسید.

 فرمانداری شهرستان آرادان گفت: بودجه این پروژه از ۴۷ میلیارد تومان تاکنون ۲۵ میلیارد تومان آن از منابع ملی تأمین شده است که فاز اول آن در پایان هفته افتتاح خواهد شد و فاز دوم آن اگر در این سفر تأمین اعتبار شود، حداکثر  ۷ الی ۸ ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

احیای کارخانه کاشی و سرامیک بعد از ۱۲ سال

محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز اظهار کرد: دولت سیزدهم اهتمام خود را روی نهضت احیای واحد‌های راکد گذاشته است و کارخانه کاشی و سرامیک هفت آسمان حدود ۱۲ سال راکد و تبدیل به محل دپوی زباله و پسماند شده بود که امروز به چرخه تولید بازگشته است. 

صادقی بیان کرد: ۱۱۰ کارگر، مهندس، نیروی ماهر و نیمه ماهر در آن مشغول به کار هستند و کلا در استان سمنان طی تقریبا دو سال اخیر ۲۰۱ واحد احیا شدند.

وی افزود: این ۲۰۱ واحد از مجموع ۴۴۰ واحدی هستند که قابلیت احیا شدن را دارند. یعنی تقریبا نیمی از واحد‌هایی که قابلیت احیا دارند به چرخه تولید بازگشتند.

معاون اقتصادی استانداری سمنان عنوان کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم در استان سمنان افزایش ۲.۵ برابری در بازه یک ساله داشته و میزان تعهدی که برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد کردیم در ۲۷ سال قبل از دولت سیزدهم، ۱۹۹ میلیون دلار بوده است اما در دو سال دولت سیزدهم ۱۹۵ میلیون دلار قرارداد جدید منعقد کردیم که ان‌شاءالله در استان محقق خواهد شد.

 وی ادامه داد: ۹۲ میلیون دلار از ارزبری واحد‌های تولیدی به دلیل اینکه خیلی از چرخه‌های تولید را در استان در حال تولید هستیم جلوگیری شده است.

رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان

صادقی عنوان کرد: در استان سمنان در دو سال اخیر رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال را زده‌ایم یعنی میزان بیکاری به کمترین عدد خود بعد از ۱۸ سال رسیده یعنی از ۶ درصد به ۵.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: رشد اقتصادی استان سمنان در کنار استان‌های بزرگی که نفت، بندر، دریا و جمعیت دارند قرار گرفته است، در حالی که استان سمنان جمعیت زیاد و نفت ندارد، اما در شاخص رشد اقتصادی به عدد ۵.۲ رسیده است.

صادقی گفت: ما نهضت احیاگران را ایجاد کردیم که واحد‌های راکد را به صورت سریالی احیا می‌کنند و تقریبا از  ۲۰۰ واحد حدود ۴۰ الی ۴۵ واحد را نهضت‌های احیاگر در استان سمنان احیا کردند.

افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان

داوود غلامی مدیرعامل نیروگاه ۷۳۰ مگاواتی سیکل ترکیبی قدس سمنان اظهار کرد: در سفر استانی رئیس جمهور، مراحل ساخت دو واحد بخار این نیروگاه با سرمایه‌گذاری ۱۸۳ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی آغاز خواهد شد که سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این نیروگاه نخستین نیروگاه بخش خصوصی است که در قالب تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت صنعت و وزارت نیرو برق مورد نیاز واحد‌های صنعتی را تأمین می‌کند. انرژی الکتریکی این نیروگاه از طریق بورس انرژی و یا به صورت قرارداد تضمینی مستقیم به واحد‌های صنعتی متقاضی فروخته می‌شود.

غلامی ادامه داد: این نیروگاه از سال ۸۸ ساخته شد و در سال ۱۴۰۰ تصمیم بر توسعه آن گرفته شد و دو واحد گازی دیگر به نیروگاه سمنان اضافه شد و در حال حاضر این دو واحد آماده افتتاح است، اگر سیکل ترکیبی این نیروگاه کامل شود بالغ بر هزار و صد مگاوات بر ساعت برق تولید خواهد کرد که تقریبا بزرگترین نیروگاه در منطقه شرقی کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: ظرفیت این نیروگاه پس از بهره‌برداری واحد‌های بخار به ۱۰۵۳ مگاوات ساعت افزایش می‌یابد. رئیس جمهور در این سفر از واحد‌های ۳ و ۴ گازی این نیروگاه بازدید خواهد کرد.

وی بیان کرد: تولید برق حرارتی این نیروگاه عظیم با بهینه‌سازی واحد‌ها و با اعتباری معادل ۵۰ میلیارد تومان حدود ۳۰ مگاوات ساعت افزایش می‌یابد و به بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی فلات کویری ایران تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان گفت: این نوید را به مردم کشورمان می‌دهیم که ۳۰ مگاوات دیگر این نیروگاه تا قبل از خرداد وارد واحد مدار خواهد شد.

افتتاح کارخانه فروسیلیس دامغان 

طاهر شاه حسینی قائم مقام مدیرعامل شرکت فروالیاژ پارس دامغان اظهار کرد: کارخانه فروسیلیس قرار است با سفر ریاست جمهوری به استان سمنان افتتاح شود.

شاه حسینی بیان کرد: این کارخانه بزرگترین تولید کننده فروسیلیس در ایران است و الان تقریبا ۵۰ درصد ظرفیت آن احداث شده که محصول کلیدی در صنایع فولاد و چدن را تولید می‌کند.

وی افزود: ظرفیت فعلی این کارخانه چیزی حدود ۴۰ هزار تن است که قابلیت توسعه تا ۵۰ هزار تن را دارد و تعداد پرسنلی که فعلا در این شرکت مشغول به کار به طور مستقیم هستند چیزی حدود ۳۵۰ نفر است که با تکمیل شدن ظرفیت آن به ۴۰۰ نفر نیز می‌رسد و ظرفیت نهایی پرسنل به حدود هزار نفر می‌رسد و حدود چهار‌ الی ۵ هزار نفر نیرو به طور غیرمستقیم مشغول به کار خواهد داشت.

شاه حسینی گفت: میزان سرمایه گذاری تا این لحظه در دو فاز ۱۳۵۰ میلیارد تومان بود و اهمیت پروژه به است که ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری رسیدیم و در سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی شد و در سال ۱۴۰۱ فاز اول به تولید رسید در همان سال فاز دو نیز آغاز در سال ۱۴۰۲ فاز دوم وارد مدار شد.

وی ادامه داد: این کارخانه دارای چهار فاز است که دو فاز آن به نتیجه رسید و قرار است هر دو فاز توسط رئیس جمهور افتتاح شود.

شاه حسینی گفت: متأسفانه در سه الی چهار ماه اخیر قیمت برق در صنایع فولاد و صنایع وابسته چندین برابر شده است و این باعث شده که شرکت‌های تولیدکننده در محدوده ضرر قرار بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • دانشگاه شاهد نیروی حفاظت فیزیکی جذب می‌کند
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی
  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان