Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@00:55:23 GMT

از قالب یخ چه استفاده‌های مفیدی می‌توان کرد؟

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۰۰۱۸

از قالب یخ چه استفاده‌های مفیدی می‌توان کرد؟

از قالب های یخ می توان استفاده های متنوعی داشت. به طور مثال، برخی مواد غذایی یا چاشنی ها را می توانید در این قالب ها منجمد کنید و در مواقع نیاز از آنها استفاده کنید.

رب گوجه فرنگی
رب گوجه‌فرنگی را با قاشق غذاخوری درون قالب ها بریزید و آنها را فریز کنید. این موجب می شود تا رب را برای مدت طولانی نگهدارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ضمن، نیازی نیست در شیشه یا قوطی و در یخچال آنها را نگهداری کنید. هم فضای درونی یخچال خالی می شود و هم اینکه در مکعب های کوچک، رب در اختیار دارید.

آب مرغ / گوشت / سبزیجات
یکی از روش های بسیار جالب برای ذخیره آب گوشت، مرغ یا سبزیجات این است که آنها را درون قالب های یخ بریزید و در فریزر قرار دهید. مکعب های این عصاره ها را در سوپ یا هر نوع غذای دیگری که به آن نیاز دارید می توانید استفاده کنید.

سبزیجات در روغن
اگر وقت یا جای خشک کردن سبزی را ندارید. یا اصلا این کار را دوست ندارید. می توانید آنها را به روش دیگری نگهداری کنید. آنها را خرد کنید و به همراه روغن درون قالب های یخ بریزید. آنها را می توانید درون آب برنج یا پاستا بریزید تا یخشان باز شود و همراه آنها آبکش کنید.

میوه های منجمد
برای اینکه آب میوه هایی که قرار است برای مهمانان سرو کنید را تزئین کنید، می توانید میوه های خوش طعم و کوچک را درون قالب ها قرار دهید. آب بریزید و آنها را در فریزر بگذارید تا یخ ببندند. این مکعب های میوه‌دار را درون لیوان های آب میوه بیندازید.

پستو
پستوی ریحان را نیز می توانید در قالب های یخ منجمد کنید. از این سس برای پاستا، پیتزا و ساندویچ استفاده می شود.   منبع:برترین ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی نکات آشپزی قالب یخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۴ درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، مهدی فعالی در خصوص افزایش نرخ کرایه ناوگان اتوبوس درون‌شهری در یزد گفت: نرخ اتوبوس شهری در یزد با کارت شهروندی که پیش از این یک هزار و ۷۵۰ تومان بود با افزایش ۱۴ درصدی به ۲ هزار تومان افزایش یافته و این نرخ بدون کارت از ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ۴ هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: افزایش نرخ کرایه مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های درون‌شهری یزد نیز در حال بررسی در کمیسیون‌های شورای شهر یزد است و تا نیمه اردیبهشت‌ماه میزان افزایش نرخ مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های یزد مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اضافه کرد: نرخ حمل و نقل اتوبوس درون‌شهری یزد در تمام مسیرها ۲ هزار تومان است و نرخ حمل و نقل در مسیرهایی چون محمدآباد، فهرج، روستاهای اطراف شهر یزد و مسیرهای طولانی‌تر، نرخ بالاتری دارند.

وی با اشاره به تعداد اتوبوس‌های درون‌شهری فعال در یزد گفت: هم اکنون ۱۰۳ اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد فعال است در حالی که نیاز شهری یزد ۱۵۰ اتوبوس است و این کمبود اتوبوس موجب شده زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد سطح شهر زیاد شود و زمان انتظار که باید بین ۱۲ تا ۱۵ دقیقه باشد اکنون به طور متوسط ۳۰ دقیقه است.

فعالی با اشاره به فعالیت مینی‌بوس‌ها در یزد افزود: عموماً مینی‌بوس‌ها در بخش خصوصی و به عنوان سرویس کارخانجات، مدارس و شرکت‌ها فعالیت دارند که در این زمینه ۸۰۰ مینی‌بوس در بخش خصوصی فعالیت دارند و ۱۰۰ اتوبوس نیز در بخش دولتی فعال هستند و از ۲۶ ونی که برای حمل و نقل درون‌شهری واگذار شده است، ۱۰ ون در مسیرهای مختلف سطح شهر یزد فعالیت دارند و برنامه‌ریزی برای ورود بقیه آن‌ها در مسیرهای مختلف در حال انجام است.

وی گفت: امسال ۳۳ اتوبوس و مینی‌بوس شامل ۱۴ اتوبوس، ۱۴ مینی‌بوس و پنج اتوبوس پیشرو که عمدتاً نو هستند به مجموعه ناوگان حمل و نقل درون‌شهری یزد اضافه می‌شود که میانگین عمر ناوگان را کاهش می‌دهد، ضمن اینکه از مینی‌بوس‌ها در مسیرهایی با مسافر کمتر استفاده می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد ادامه داد: میانگین عمر تاکسی‌های شهر یزد ۹ سال است که با توجه به ابلاغ وزارت کشور، عمر فرسوده تاکسی‌ها ۱۲ سال است و عمر اتوبوس‌ها در ناوگان حمل و نقل شهری یزد با توجه به اینکه هنوز به اتوبوسی به این ناوگان اضافه نشده نزدیک به ۱۲ سال است که با اضافه‌شدن ناوگان نو، میانگین عمر آن کاهش می‌یابد.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1227131 برچسب‌ها اقتصاد ایران افزایش نرخ تورم

دیگر خبرها

  • بهترین و ساده ترین روش پاک کردن کنگر کوهی
  • علل ورم و پف کردن نقاط مختلف بدن
  • تصاویر کانال 12 اسرائیل از درون اسرائیل در شب حمله
  • درون سر جنگی موشکی که به اسرائیل شلیک شد
  • نوشیدنی مفیدی که کلسترول خوب را افزایش می‌دهد
  • ترفندهای سالم نگه داشتن توت فرنگی به مدت طولانی
  • افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد
  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید
  • خوراکی‌هایی خوش عطر و طعم با توت‌فرنگی
  • افزایش ۱۴ درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد