Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از ایلام ; شهرستان سیروان در شمال شرق استان ایلام قرار دارد و یکی از حاصلخیزترین مناطق این استان است ومرکز ان نیز شهر لومار است.

از عواملی که به حاصلخیزی این منطقه کمک کرده عبور رودخانه سیمره از شرق این منطقه‌است که در تمام فصول سال دارای ابفراوانی استاین منطقه در فصل بهار به یکی از زیباترین مناطق استان تبدیل می‌شود ودر این فصل پذیرای مسافران زیادی از گوشه و کنار استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مناطق دیدنی سیرروان می توان به تنگ سازبن، تنگ شمشه، شهر تاریخی سیروان و سد سیمره اشاره کرد.

تنگه‌ی سازبن در شمال روستای ورگچ واقع شده است و روستای ورگچ از توابع شهرستان سیروان  است که این تنگه را بدان جهت سازبن می‌گویند چون از بالادست تا انتهای آن در جهت مسیر جریان آب رود به شکل ساز است یعنی هرچه از انتهای تنگه در مسیر جریان حرکت کنیم پهن‌تر می‌شود تنگه‌ سازبن با زیبایی وصف ناپذیر به جرأت یکی از نقاط بسیار زیبا و بکر استان ایلام است که با طبیعت بدیع و دل انگیزش چشم هر گردشگری را مجذوب زیبایی‌اش می‌کند.

تنگه‌ی توریستی سازبن اگر امکاناتی همچون قایق تفریحی موتوری و محل اسکان گردشگران داشته باشد می‌تواند یک جاذبه توریستی مهم در استان باشد البته هم‌اکنون به یکی از نقاط پربازدید در ایام سال تبدیل شده است.

وجود دیوارها و باورهایی از عهد باستان بر دیوارهای تنگه و عرض رودخانه در دل کوه جذابیت ویژه‌ای را ایجاد می‌کند که نگاه بیننده را به خود متحیر می‌سازد و به جز راه‌های سخت گذر تنها راه ورود به تنگه استفاده از قایق است که بر زیبایی‌های این مکان بکر و دیدنی افزوده است.

با ساده ترین امکانات و در چارچوب اجرای طرحی اقتصادی با توجه به ظرفیت های منطقه، دریاچه مصنوعی با سرمایه های اندک می توان ساخته که متاسفانه مورد غفلت مسئولان واقع شده است.

با استفاده از ظرفیت آب منطقه می توان اقدام به راه اندازی طرحی توریستی و نوین کرد که در صورت راه اندازی کامل آن، زمینه اشتغال صدها خانوار به طور مستقیم و صدها خانوار به طورغیرمستقیم فراهم کرد.

راه اندازی مجتمع های مختلف در کنار منطقه می تواند از مهاجرت دهها جوان بیکار منطقه به شهر جلوگیری کند و از آنان در این مجتمع قایقرانی بهره گیرد.

منطقه شیروان به خاطر داشتن اماکن مذهبی، آثار منحصر به فرد تاریخی و جاذبه های طبیعی، برای جذب گردشگر از اهمیت بالایی برخوردار است که مسئولان بانک های عامل باید با طرح های گردشگری بخش خصوصی همکاری کنند.

خبرنگار ایرج فریادیان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت جاذبه های گردشگری سرمایه گردشگری مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود گردشگران به این مناطق گردشگری ممنوع شد

به گزارش خبرآنلاین،جواد عبدلی گفت: تنها برای گردشگرانی که قبلا اقامت در مجموعه های گردشگری در کویر را رزرو کردند، ورود آزاد بوده و برای سایر گردشگران ورود به کویر ممنوع خواهد بود.

ایرنا در خبری نوشت:مدیر اجرایی طرح صیانت فرهنگی اجتماعی مناطق گردشگری آران وبیدگل گفت: پرداخت حق ورود به کویر مرنجاب برای شهروندان کاشانی هم رایگان شد.

سید مرتضی کسایی زادگان افزود: با توجه به اینکه کویرهای آران و بیدگل هم جزئی از منطقه بزرگ فرهنگی کاشان و آران و بیدگل است قرار شد مبلغ ورودی به کویر مرنجاب برای شهروندان کاشانی رایگان باشد و تنها ورود خوردرهای آفرودی شهروندان کاشان به مرنجاب با تخفیف ویژه، ۵۰ هزار تومان دریافت خواهد شد، چراکه ورود این نوع خودروها آسیب هایی مختلفی از جمله محیط زیستی برای منطقه دارد.

وی تصریح کرد: گردشگرانی سایر شهرهای کشور هم که اقامت خود را از مجموعه های گردشگری کویر مرنجاب رزرو کرده باشند، هم شامل تخفیف ۵۰ درصدی ورودیه به کویر مرنجاب خواهند شد.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.

مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان ده ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

کویر سیازگه هم پهنه‌ای گسترده در دامن ریگزارهای شمال ابوزیدآباد و دروازه ورود به پناهگاه حیات وحش یخاب که تا شهر ابوزیدآباد آران وبیدگل کمتر از ۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888851

دیگر خبرها

  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این نقطه از ایران
  • قطعه‌ای از بهشت گمشده در این شهر
  • ۶۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان آبدانان بازدید کردند
  • ورود گردشگران به این مناطق گردشگری ممنوع شد
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • آبشارهای آرامش بخش چهارمحال و بختیاری؛ گوشه‌هایی از بهشت
  • جاذبه ای دیدنی بنام منطقه گردشگری دره گردو
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • شمیران گردی مسافران نوروزی