Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تداوم عرضه نسخه قاچاق فیلم‌های سینمای، اکنون فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» که هنوز روی پرده عریض سینما است، قربانی این بازی شد؛ بازی که امنیت سرمایه گذاری در سینمای ایران را به مخاطره می‌اندازد و از این منظر، انتظار می‌رود سازمان سینمایی در قبال چنین تحرکات مشکوکی رویکردی جدی در پیش بگیرد و صرفاً ناظر چنین حوادثی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی اکنون از مرز پانزده میلیارد تومان فروش عبور کرده اما گمان می‌رود هنوز به سطح تراز مثبت اقتصادی نرسیده باشد و احتمالاً به فروش بیشتری برای سوددهی نیاز دارد؛ اتفاقی که احتمالاً با توجه به تداوم اکران این فیلم و فروش قابل قبول این اثر نسبت به مضمونش رخ خواهد داد و جزو محصولات سودده سینمای ایران در سال نود و هشت خواهد بود.

فیلم با داستان عشق یک فروشنده به دختری که برای خرید به مغازه او رفته، شروع می‌شود؛ فروشنده‌ای که از قضا عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی از آب درمی‌آید که هنوز درگیر فرقه‌های تروریستی نشده اما خیلی زود او تحت تأثیر القائات برادرش، مسیر برادرش را پیش می‌گیرد و به خوبی مسیر تغییر یک شخص با زندگی طبیعی به یک شخص افراطی و تروریست به تصویر کشیده می‌شود.

این فیلم سینمایی برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر رونمایی شد و پس از نامزدی در سه رشته، توانست شش سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را از آن خود کند. الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، امین میری، فرید سجادی حسینی، شبنم مقدمی، آرمین رحیمیان و علی هدایتی در این فیلم مقابل دوربین سامان لطفیان بازی کردند.

اکنون نسخه قاچاق این فیلم سینمایی در تلگرام پخش شده که به طور واضح از روی پرده سالن سینما ضبط شده است. نسخه پرده‌ای فیلم‌های سینمایی معمولاً در سالن‌های سینمای کم‌مخاطب و به طور خاص سانس‌های کم‌بیننده این سالن‌ها بدون هماهنگی با صاحبین سالن‌ها ضبط می‌شود اما نتیجه عدم دقت و نظارت صاحبین این سالن‌ها است. این نسخه‌ها معمولاً از کیفیت بالایی برخوردار نیستند اما برای گروهی از مخاطبان کنجکاو تاثیرگذار است و به ریزش فروش فیلم منتهی می‌شود.

پیش از این در خردادماه تصاویری از فروش نسخه قاچاق فیلم‌های «متری شیش و نیم» و «رحمان 1400» در فضای مجازی منتشر شده است. سعید روستایی کارگردان این در واکنش به این تصاویر در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام نوشته بود: «به نظرتون توی اون دی‌وی‌دی چیه؟ آیا دی‌وی‌دی خامه؟ آیا دی‌وی‌دی سوختست؟ آیا یه فیلم قدیمیه؟ اگه اینا نیست چیه؟ امیدوارم هرچی هست متری شیش و نیم نباشه. پ ن: به حرف‌های فروشنده گوش کنید لطفاً حتماً»

«مارمولک»، «مکس»، «سنتوری» و «یک خانواده محترم»، از جمله فیلم‌های سینمایی هستند که با ضبط از روی پرده سینما یا با عبارت «نسخه بازبینی» لو رفته در سال‌های دور سر از بازار درآوردند اما از سال 1396، قاچاق نسخه‌های بازبینی «یک دزدی عاشقانه»، «عصبانی نیستم»، «فروشنده»، «ابد و یک روز»، «پنجاه کیلو آلبالو»، «گشت 2» و «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» بیرون آمد و هریک از این فیلم‌ها در مراحلی از اکران تا پیش از ورود به شبکه نمایش خانگی قربانی قاچاق شدند و برخی از آنها آسیب‌های جدی از این ناحیه متحمل شدند.

انتظار می‌رفت با تکرار این اتفاقات، شاهد واکنش مسئولان سازمان سینمایی در قبال این اتفاقات خطر که تهدید آشکار امنیت سرمایه گذاری در سینمای ایران است، باشیم اما با وجود تکرار این اتفاق هیچ واکنش رسمی به قاچاق این فیلم‌ها که سرمایه قابل توجهی صرف تولیدشان شده، شاهد نبوده‌ایم و آن گونه که شواهد نشان می‌دهد مسئولان امر با بی‌تفاوتی از کنار این اتفاق عبور کرده‌اند، حال آنکه انتظار می‌رفت این بار شاهد اقدامات جدی برای تداوم این روند باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شبی که ماه کامل شد فیلم سینمایی نرگس آبیار الناز شاکردوست محمدحسین قاسمی قاچاق فیلم سینمایی قاچاق خودرو مایک پمپئو معامله قرن توزیع کالاهای اساسی تالاب انزلی غلامحسین اسماعیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد

ایتنا - دادگاه عالی اسپانیا حکم مسدود کردن تلگرام در این کشور را ملغی کرد.
دیوان عالی اسپانیا که دستور مسدود شدن موقت تلگرام را صادر کرده بود، این حکم را لغو کرد. با لغو حکم قبلی، کاربران اسپانیایی می‌توانند به فعالیت خود در تلگرام ادامه بدهند.

دادگاه عالی اسپانیا حکم مسدود کردن تلگرام در این کشور را ملغی کرد و قاضی این دادگاه به جای مسدود کردن این پیام رسان دستور داده تا پلیس این کشور گزارشی در مورد اثرات مسدود کردن تلگرام روی مردم و کسب و کارهای این کشور تهیه کند.

تلگرام چهارمین مسنجر محبوب در اسپانیا هست و بعد از مسدود شدن اون در این کشور، درخواستها برای VPN و پروکسی برای دسترسی به این مسنجر افزایش پیدا کرده بود. انجمن مصرف کنندگان اسپانیا از این تصمیم استقبال کرده و اعلام نمود که امیدوار است گزارش پلیس باعث شود این تصمیم به طور کامل ملغی شود.

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در روستای میلاجرد/ فامنین بالگرد اورژانس هوایی را به پرواز درآورد
  • در اولین شب آزادی: دنی آلوز دلی از عزا درآورد
  • «جنگل پرتقال» به اکران آنلاین رسید
  • جدول پخش فیلم سینمایی نوروز؛ از قاتلین ماه کامل تا زیبای سیاه
  • ◄ کیفیت جاده های شمال داد رانندگان را درآورد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۷ فروردین ۱۴۰۳/ بودجه مورد نیاز برای خرید بهترین میان‌رده بازار
  • «قاتلین ماه کامل» در « رود سرخ سرخ»
  • بهترین نسخه برای پیشرفت ایران مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است
  • هفت‌سین سینمایی تلویزیون/ از «قاتلین ماه کامل» تا «زن‌ها فرشته‌اند»
  • تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد