Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف به نقل از قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با تسلیت ایام شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت جوادالائمه (ع)، تصریح کرد: لازم می‌دانم به نیروهای امنیتی و همکاران قضایی خود به خاطر اقداماتی که در شناسایی، کشف و دستگیری جاسوسان آمریکایی داشتند خسته نباشید بگویم و به سهم خود از این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: آنچه امروز استکبار جهانی در سر می پروراند و برای تحقق اهدافش افرادی را جهت جمع‌آوری اطلاعات به کشور ما گسیل می‌کند، خیال باطلی است که بارها آن را تجربه کرده‌اند. از جمله نخستین تجربه‌های آنها مامور کردن منافقین در عملیات‌هایی نظیر مرصاد بود که می‌توان از آن به عنوان یکی از قله‌های پیروزی جبهه انقلاب در برابر استکبار یاد ‌کنیم.

رئیسی با اشاره به ایام سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، یاد و خاطره شهدای گرانقدر این عملیات را گرامی داشت و افزود: منافقین، سربازان بدون یونیفورم آمریکا هستند که در مقاطع گوناگون از جمله در عملیات مرصاد، با اقدام عبرت آموز فرزندان این ملت مواجه شدند و ما همواره لعنت ابدی را برای منافقین بر زبان جاری می کنیم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: چه آن روز که استکبار جهانی، منافقین را علیه ایران مامور کرد و چه امروز که افرادی را در پوشش‌های مختلف به عنوان جاسوس و برای اقدام علیه امنیت ملی ایران مامور می‌کنند یا با کمک برخی کشورها در منطقه دست به جنایت می‌زنند، همواره دست تفوق وبرتری با جبهه انقلاب اسلامی بوده است.

رئیسی با بیان اینکه طبق آمارهای سازمان ملل، امروز بیشترین میزان کشتار کودکان در یمن توسط آل سعود و در فلسطین به دست رژیم صهیونیستی ثبت شده است، آمریکا را مسئول مستقیم این جنایات دانست و یادآور شد: براساس تاریخ حیات ملت‌ها و آنچه قرآن کریم نوید داده است، روحیه استکباری دوامی نخواهد داشت و بر همین مبناست که امروز ایران اسلامی با وجود همه فتنه‌ها بیش از هر مقطع دیگر امنیت و آرامش دارد و این امنیت به مدد حضور پرصلابت مردم و تلاش‌های نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب روز به روز در حال افزایش است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کینه ملت ایران به دلیل جنایات آمریکا نسبت به هیأت حاکمه این کشور همواره در حال افزایش است، بار دیگر از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاران خود در دستگاه قضایی به دلیل وارد آوردن ضربه سنگین به شبکه جاسوسی آمریکا در کشور، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که بیش از پیش با هوشیاری و بصیرت خود، فضا را رصد کنند تا مانع از هرگونه اقدام علیه امنیت ملی توسط دشمنان شوند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع نظارت اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت توجه ویژه همه مدیران و مسئولان در دستگاه‌های گوناگون نسبت به نظارت درون‌سازمانی اظهار کرد: به عنوان یک اصل غیرقابل تردید، هر سازمان و دستگاهی که درون مجموعه خود را به خوبی کنترل می‌کند، میزان جرم و تخلف در آن سازمان به شکل محسوسی کاهش می‌یابد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: دستگاه های ناظر برون‌سازمانی مانند سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات یا بخشهای دیگری که کار نظارتی را بر عهده دارند، مکلف به پایش روند اجرای قانون و حسن جریان امور در سازمان‌ها هستند اما نباید فراموش کنیم که همه این دستگاه‌های ناظر، در واقع بازوی کمکی سازمان‌ها هستند و نظارت اصلی را مدیران و مسئولان هر سازمان به عهده دارند.

رئیسی گفت: هر جا یک مدیر نسبت به نارسایی، فساد و تخلف در مجموعه خود حساسیت دارد، طبعا تخلفات در آن مجموعه کاهش می‌یابد و هر جا این حساسیت نیست، شاهد تخلف، فساد و ناهنجاری هستیم. بر همین مبنا، ما اصل را بر تقویت و تشدید نظارت و بازرسی درون‌سازمانی در خود دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها می‌دانیم.

رئیس قوه قضاییه، تقویت نظارت و بازرسی درون‌سازمانی را تضمینی برای اجرای قانون و حسن جریان امور در دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: خبرهایی که در جراید، لسان مردم و فضای حقیقی و مجازی منتشر می‌شود و دغدغه و مطالبه افکار عمومی است، مسئولیت مدیران کشور را برای نظارت سازمانی سنگین‌تر می‌کند تا در هر سه حوزه پیشگیری، حین فعالیت و پس از فعالیت‌ها، نظارت و بازرسی جریان داشته باشد.

رئیسی همچنین در پایان جلسه امروز ضمن قدردانی از تلاش‌های سیدمرتضی بختیاری در طول دوران تصدی حوزه ریاست قوه قضاییه و آرزوی موفقیت برای وی در سنگر کمیته امداد امام خمینی (ره) در گره‌گشایی از کار مستمندان و توانمندسازی مددجویان، غلامحسین اسماعیلی را با حفظ سمت سخنگویی به عنوان رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه منصوب کرد و از انتصاب رئیس کل دادگستری استان تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح وجود ندارد، مدعی شد: از طرح حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست.   به گزارش ایرنا، سخنگوی پنتاگون در این بیانیه ادعا کرد: در حال حاضر از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، اطلاعی در دست نیست.   بر اساس این بیانیه، گروه‌های مقاومت عراقی روز سه‌شنبه برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه (۲۳ بهمن)، ۲ حمله علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.   در ادامه این بیانیه آمده است: از دولت عراق می‌خواهیم که همه اقدامات مقتضی را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور و تضمین امنیت آنها انجام دهد.   این بیانیه می‌افزاید: اگر حملات شبه‌نظامیان به نیروهای آمریکایی ادامه یابد، ما مانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهیم کرد.   به گزارش ایرنا، ضیاء رشوان رئیس سازمان اطلاع رسانی مصر بامداد امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی گفت که ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره مذاکرات قاهره و تل آویو پیرامون حمله احتمالی (رژیم) اسرائیل به رفح دروغ است.   رشوان افزود: قاهره بار دیگر مخالفت کامل خود با حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح را تکرار می‌کند.   وی اضافه کرد: یورش زمینی به رفح به قتل عام، تلفات انسانی بسیار و ویرانی گسترده منجر خواهد شد.   سامح الشکری وزیر خارجه مصر نیز در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.   الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.   وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.   این درحالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب مدعی شد که ارتش این رژیم به زودی به رفح حمله خواهد کرد.   «ایتای بلومنتال» تحلیلگر نظامی صهیونیست، گفت: براساس طرح آماده شده برای حمله به رفح، ارتش (رژیم صهیونیستی) از بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن این منطقه می‌خواهد به اردوگاه های ایجاد شده در مرکز و جنوب نوار غزه بروند.   وی افزود: هزاران چادر در این مناطق از سوی سازمان‌های کمک رسان بین المللی و دیگر کشورها برای ساکنان رفح برپا شده است.   بلومنتال اضافه کرد: براساس طرح اسرائیل که به اطلاع آمریکا و برخی کشورهای منطقه نیز رسیده است، عملیات ارتش در رفح در چند مرحله و براساس تقسیم بندی شهر رفح به مناطق مختلف انجام می‌شود.   وی گفت: مسئولان اسرائیلی پیش بینی می‌کنند که جابجایی کامل ساکنان رفح ۴ تا ۵ هفته به طول انجامد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند