Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رشیدیان از استقرار بیش از ۹۰ درصد زائران ورودی به عربستان در شهر مکه خبر داد و گفت: از ابتدای عملیات اعزام زائران تا کنون ۷۰ هزار و ۷۸۳ نفر در قالب ۲۸۶ پرواز به عربستان منتقل شده اند. تاریخ انتشار: 14:17 - 07 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۷۲۷۷

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، علیرضا رشیدیان گفت: در مجموع تاکنون ۷۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد زائران و عوامل اجرایی ما از طریق دو فرودگاه مدینه و جده وارد شده اند که از کل پرواز‌های انجام شده تا کنون ۱۱۴ مورد از طریق فرودگاه جده و ۱۷۲ پرواز هم از فرودگاه مدینه وارد شده است.


به گفته وی در این مدت ۶۰ هزار و ۲۳۴ زائردر قالب ۴۲۳ کاروان که مدینه اول بودند توسط ۱۰ هزار و ۴۴۹ دستگاه اتوبوس از مدینه به مکه اعزام شده اند.


رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: در مجموع ۶۰ درصد پرواز‌های انجام شده تاخیر نداشته اند، اما متوسط تاخیر در کل پرواز‌های انجام شده ۲۲.۴ درصد است.


وی با بیان اینکه تلاش شده خدمات مناسب و در شان ضیوف الرحمن در مکه و مدینه به زائران ایرانی ارائه شود، اظهار کرد: در زمینه تدارک غذای زائران با توجه به سلیقه و ذائقه مناطق مختلف کشور در عین اهمیت محوری کیفیت به تنوع غذایی هم توجه ویژه شده و در این راستا بخشی از مواد اولیه هم از کشورمان منتقل شده است.

 

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: فقط امروز ۱۴۳ هزار و ۴۴۷ پرس غذای مختلف در دو وعده ناهار و شام در شهر‌های مدینه و مکه پخت می‌شود ضمن آنکه در طبخ آن‌ها به وضعیت افراد دارای شرایط خاص مثل دیابتی‌ها وافراد مبتلا به پرفشاری خون و ... نیز توجه شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به خدمات حوزه حمل و نقل هم گفت: فقط در مکه ۱۹ خط اتوبوسی با ۲۳۳ دستگاه اتوبوس و ۱۰ مینی بوس فعال شده و به زائران در مسیرهتل و مراکز مذهبی خدمت رسانی می‌کنند که تا کنون بیش از ۵۵ هزار نفر از این طریق جا به جا شده اند.

به گفته وی، ۱۰ ایستگاه راهنمای حجاج هم فعال شده و به زائران اطلاعات لازم را ارائه می‌کند که تا کنون ۱۸ هزار و ۵۳۴ نفر از زائران از این محل خدمات دریافت کرده و به ۳۹ نفر از گمشدگان خدمت رسانی شده اند.

 

معاینه ۷۱ هزار و ۷۷۶ زائر در مراکز بهداشتی و درمانی مستقردرعربستان
رشیدیان در حوزه خدمات پزشکی و درمانی هم گفت: از ابتدای ورود زائران به سرزمین وحی تا کنون ۷۱ هزار و ۷۷۶ زائر ویزیت و معاینه شده اند.


رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: در مجموع از ابتدا تا کنون ۳۳۷ زائر در بیمارستان مرکزی پزشکی حج و زیارت بستری شده اند و ۱۴۸ نفر هم بر اساس تفاهمی که با طرف عربستانی شده نیز در بیمارستان‌های این کشور منتقل شدند.


رشیدیان ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ بیمار در بیمارستان‌های سعودی و ۳۲ نفردر بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت بستری می‌باشند.


به گفته وی، همچین در مجموع ۱۰۸ نفر هم خود به روانپزشک مراجعه کرده اند که ۲۰ بیمار هم توسط روانپزشک به صورت تخصصی ویزیت شده است.


انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حج زیارت رشیدیان حجاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز مبادله‌ای به زائران حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اعزام زائران ایرانی به حج تمتع گفت: ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته است. زائران ایرانی حدود ۹۰ هزار نفر هستند که از اواخر اردیبهشت اعزام زائران به سرزمین وحی آغاز خواهد شد و بدون مشکل و با ارز مبادله‌ای این اعزام‌ها صورت خواهد گرفت.

وی افزود: امسال در آنجا دعای گوی همه مردم ایران خواهم بود.

زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد، از بیست و چهارم اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا هجدهم خرداد ادامه دارد . آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از یکم تیر خواهد بود.

در عملیات حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • تخصیص ارز مبادله‌ای به زائران حج تمتع
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • تصاویر جدیدی از برخورد موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی
  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی