Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

به نقل از قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با تسلیت ایام شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت جوادالائمه (ع)، تصریح کرد: لازم می‌دانم به نیروهای امنیتی و همکاران قضایی خود به خاطر اقداماتی که در شناسایی، کشف و دستگیری جاسوسان آمریکایی داشتند خسته نباشید بگویم و به سهم خود از این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: آنچه امروز استکبار جهانی در سر می پروراند و برای تحقق اهدافش افرادی را جهت جمع‌آوری اطلاعات به کشور ما گسیل می‌کند، خیال باطلی است که بارها آن را تجربه کرده‌اند. از جمله نخستین تجربه‌های آنها مامور کردن منافقین در عملیات‌هایی نظیر مرصاد بود که می‌توان از آن به عنوان یکی از قله‌های پیروزی جبهه انقلاب در برابر استکبار یاد ‌کنیم.

رئیسی با اشاره به ایام سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، یاد و خاطره شهدای گرانقدر این عملیات را گرامی داشت و افزود: منافقین، سربازان بدون یونیفورم آمریکا هستند که در مقاطع گوناگون از جمله در عملیات مرصاد، با اقدام عبرت آموز فرزندان این ملت مواجه شدند و ما همواره لعنت ابدی را برای منافقین بر زبان جاری می کنیم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: چه آن روز که استکبار جهانی، منافقین را علیه ایران مامور کرد و چه امروز که افرادی را در پوشش‌های مختلف به عنوان جاسوس و برای اقدام علیه امنیت ملی ایران مامور می‌کنند یا با کمک برخی کشورها در منطقه دست به جنایت می‌زنند، همواره دست تفوق وبرتری با جبهه انقلاب اسلامی بوده است.

رئیسی با بیان اینکه طبق آمارهای سازمان ملل، امروز بیشترین میزان کشتار کودکان در یمن توسط آل سعود و در فلسطین به دست رژیم صهیونیستی ثبت شده است، آمریکا را مسئول مستقیم این جنایات دانست و یادآور شد: براساس تاریخ حیات ملت‌ها و آنچه قرآن کریم نوید داده است، روحیه استکباری دوامی نخواهد داشت و بر همین مبناست که امروز ایران اسلامی با وجود همه فتنه‌ها بیش از هر مقطع دیگر امنیت و آرامش دارد و این امنیت به مدد حضور پرصلابت مردم و تلاش‌های نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب روز به روز در حال افزایش است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کینه ملت ایران به دلیل جنایات آمریکا نسبت به هیأت حاکمه این کشور همواره در حال افزایش است، بار دیگر از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاران خود در دستگاه قضایی به دلیل وارد آوردن ضربه سنگین به شبکه جاسوسی آمریکا در کشور، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که بیش از پیش با هوشیاری و بصیرت خود، فضا را رصد کنند تا مانع از هرگونه اقدام علیه امنیت ملی توسط دشمنان شوند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع نظارت اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت توجه ویژه همه مدیران و مسئولان در دستگاه‌های گوناگون نسبت به نظارت درون‌سازمانی اظهار کرد: به عنوان یک اصل غیرقابل تردید، هر سازمان و دستگاهی که درون مجموعه خود را به خوبی کنترل می‌کند، میزان جرم و تخلف در آن سازمان به شکل محسوسی کاهش می‌یابد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: دستگاه های ناظر برون‌سازمانی مانند سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات یا بخشهای دیگری که کار نظارتی را بر عهده دارند، مکلف به پایش روند اجرای قانون و حسن جریان امور در سازمان‌ها هستند اما نباید فراموش کنیم که همه این دستگاه‌های ناظر، در واقع بازوی کمکی سازمان‌ها هستند و نظارت اصلی را مدیران و مسئولان هر سازمان به عهده دارند.

رئیسی گفت: هر جا یک مدیر نسبت به نارسایی، فساد و تخلف در مجموعه خود حساسیت دارد، طبعا تخلفات در آن مجموعه کاهش می‌یابد و هر جا این حساسیت نیست، شاهد تخلف، فساد و ناهنجاری هستیم. بر همین مبنا، ما اصل را بر تقویت و تشدید نظارت و بازرسی درون‌سازمانی در خود دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها می‌دانیم.

رئیس قوه قضاییه، تقویت نظارت و بازرسی درون‌سازمانی را تضمینی برای اجرای قانون و حسن جریان امور در دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: خبرهایی که در جراید، لسان مردم و فضای حقیقی و مجازی منتشر می‌شود و دغدغه و مطالبه افکار عمومی است، مسئولیت مدیران کشور را برای نظارت سازمانی سنگین‌تر می‌کند تا در هر سه حوزه پیشگیری، حین فعالیت و پس از فعالیت‌ها، نظارت و بازرسی جریان داشته باشد.

رئیسی همچنین در پایان جلسه امروز ضمن قدردانی از تلاش‌های سیدمرتضی بختیاری در طول دوران تصدی حوزه ریاست قوه قضاییه و آرزوی موفقیت برای وی در سنگر کمیته امداد امام خمینی (ره) در گره‌گشایی از کار مستمندان و توانمندسازی مددجویان، غلامحسین اسماعیلی را با حفظ سمت سخنگویی به عنوان رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه منصوب کرد و از انتصاب رئیس کل دادگستری استان تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، عمران علیمحمدی ظهر یکشنبه در دیدار با فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه وعده صادق در تنبیه جنایتکاران رژیم صهیونیستی غاصب، گفت: وعده صادق عملیات غرورآفرینی بود که نسبت به دشمن غاصب صهیونیستی تا به امروز، بی‌نظیربود، که این عملیات برگرفته از قدرت ایمان و مجاهدت‌های نیروهای انقلابی سپاه پاسداران و کلیه نیروهای مسلح بود که این مجاهدت بزرگ را آفریدند و دل همه ی مومنین، مستضعفین و آزادگان جهان را شاد کردند.

وی از تلاش‌های مجدانه و مخلصانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در تمامی عرصه‌ها به صورت جهادی در کنار مردم حضور دارند تقدیر و تشکر کرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام با اشاره به تلاش بی وقفه و جهادی کارکنان قضایی و اداری مجموعه دادگستری استان ایلام در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: دادسراهای استان از حیث شاخص کم‌ترین موجودی مقام اول کشور و دادگاه‌های کیفری ۱ و ۲ نیز مقام اول کشوری را کسب نمودند.

وی از کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر استان، دادگاه خانواده، دادگاه انقلاب و دادگاه‌های حقوقی و کیفری در سال گذشته و به تبع آن رفع اطاله دادرسی خبر داد و گفت: موقعیت و جایگاه برتر دادگستری استان ایلام از منظر شاخص‌های کشوری نمایان‌گر ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم شریف استان است.

علی‌محمدی گفت: دادگستری استان ایلام در شاخص تکریم ارباب رجوع در زمستان سال گذشته رتبه اول کشور و در فروردین ماه ۱۴۰۳ تا به امروز رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

در ادامه این دیدار سردار شاکرمی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: امر قضاوت همانند عبادت است و کارکنان دستگاه قضایی با تکریم ارباب رجوع، اجرای عدالت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها به صورت شبانه روز تلاش می‌کنند که این تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته علاوه بر اجر معنوی باعث افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی شده است.

وی از تلاش‌ها، زحمات و خدمات دلسوزانه دستگاه قضایی استان در جهت حل مسائل و مشکلات مردم تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6084587

دیگر خبرها

  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • اژه‌ای: نمایندگان مجلس از مراکز و مراجع قضایی بازدید کنند
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام