Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد مقیمی، معاون صنعت وزارت صمت با بیان اینکه نهضت ساخت داخل به ویژه در صنعت خودرو در چارچوب یک برنامه مدون در حال پیگیری است، بیان کرد: در این خصوص ۱۱ برنامه مصوب را در دستور کار قرار داده ایم که تک تک آنان در حال انجام است.

وی در گفتگو با خط بازار گفت: در این بسته سیاستی جوانب مختلف مورد توجه قرار گرفته است به طور مثال در این برنامه هم به مقوله تولید توجه شده، هم خصوصی سازی و واگذاری و قیمت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی در پاسخ به این سوال که سهم مدیران ناکارآمد در ضعف های کنونی صنعت خودرو از جمله زیان انباشته، زیان خالص شرکت های خودروسازی چقدر است، گفت: من در این خصوص پاسخ نمی دهم. چرا که در مورد هر اظهارنظر من تعابیر مختلفی خواهد شد و ما را از مسیر اصلی مان خارج می کند.

وی در ادامه افزود: تدابیری در این زمینه کرده ایم ولی فعلا آن را بیان نمی کنیم.

معاون وزیر صمت در واکنش به اظهارات چند روز پیش احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص باج دهی اداره کنندگان ایران خودرو و سایپا گفت: ایشان از منظر نظارتی خود می توانند در این زمینه سخن بگویند ولی من در این خصوص اظهارنظری نمی کنم چرا که هر پاسخی ما را از مسیر اصلی خود خارج می کند.

مقیمی در ادامه تاکید کرد: من نمی توانم الان اظهارنظری داشته باشم ولی در یک زمان دیگری اقدام کنم. لذا در زمانی که موعد اقدام برسد، عمل خواهیم کرد. به نظر من بهتر است پاسخ این سوالات را همان آقای توکلی بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تدابیری اندیشیده شده تا واگذاری شرکت های خودروسازی به بخش خصوصی دچار مشکلات واگذاری در دهه 80 نشود، گفت: واگذاری ها را باید از دو جنبه شروع کرد که آن شرکت های زیرمجموعه شرکت های خودروسازی است.

مقیمی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت های تابعه بایستی واگذار شوند، گفت: مثلا سهام بانک پارسیان که در اختیار یکی از شرکت خودروسازی است به چه درد تولید می خورد؟

وی گفت: داشتن ملک و املاک از دیگر فعالیت های غیرمولد شرکت های خودروسازی است، گفت: این اقلام نیز بایستی فروخته شود.

مقیمی افزود: روند واگذاری این قبل از شرکت ها و اموال غیرمولد شرکت های خودروسازی را به صورت هفتگی رصد و به صورت ماهانه گزارش می دهیم.

وی تاکید کرد: شرکت های تابعه خودروسازی باید به قطعه سازان و بخش خصوصی واقعی واگذار شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد

استقلال و پرسپولیس رسما از مالکیت دولتی خارج شدند.

طرفداری | مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • چه چیزی باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود؟
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • رئیسی کیا: عدم نظارت دولت باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات