Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار اسلامشهر با اشاره به ناکارآمدی برخی مسئولان در بهسازی و نوسازی بافت فرسوده گفت: در حال حاضر ۶ نقطه فرسوده در برخی نقاط شهرهای احمدآباد، چهاردانگه و اسلامشهر شناسایی شده که شرایط بحرانی دارند. ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، مسعود مرسل‌پور امروز در نشست اعضای ستاد بازآفرینی پایدار شهری، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: شاید در بسیاری از حوزه‌ها بتوان به راحتی از ناکارآمدی برخی ادارت عبور کرد اما در حوزه بافت‌های فرسوده که یک مسئله ملی است نمی‌توان به سادگی عبور کرد و متأسفانه برخی مدیران به تعهدات خود در حیطه کاری خود به خوبی عمل نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حساسیت دولت در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده تصریح کرد: در شهرستان اسلامشهر مناطقی وجود دارد که هیچ یک از مدیران شهری حاضر به سکونت در این مناطق نیستند در صورتی که یکی از مؤلفه‌ها و دستاوردهای زندگی شهری آرامش روحی و روانی است و برخی افراد به دلیل عدم تمکن مالی مجبور هستند در محدوده بافت‌های فرسوده زندگی کنند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر در ادامه از بازآفرینی بافت‌های فرسوده به عنوان کار عملیاتی یاد کرد و افزود: طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده از سال 97 در اسلامشهر آغاز و به دلیل عدم همراهی و ساز ناکوک برخی افراد در سال 98 در برنامه سند توسعه شهرستان آورده شد که تمام مدیران مکلف و متعهد به بازآفرینی بافت‌های فرسوده در عمل شدند.

عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شیراز تا 85 درصد اعلام شد1000 باب مدرسه در بافت فرسوده تهران شناسایی شد؛ مدارس فرسوده منطقه 15 در اولویت اجرای طرح بازآفرینی استبافت فرسوده زنگ خطری برای شهرستان مسجدسلیمان است

مرسل‌پور بیان کرد: در جریان انفجار گاز در شهرک امام حسین(ع) اسلامشهر با وجود شدّت پایین انفجار متأسفانه 18 خانه تخریب شد و در حال حاضر 6 نقطه فرسوده در برخی نقاط شهرهای احمدآباد، چهاردانگه و اسلامشهر شناسایی شده که شرایط بحرانی دارند.

وی با بیان اینکه فرمانداری مسئول ستاد بازآفرینی در اسلامشهر است گفت: برخی از خساراتی که در نتیجه وقوع زلزله در کشور رُخ می‌دهد ناشی از عدم مدیریت و بی‌کفایتی مدیران آن مناطق است، در برخی نقاط شهرستان اسلامشهر نیز که در نزدیکی گسل کرج قرار دارد و در 25 کیلومتری کلانشهر پایتخت واقع شده نیز مردم شرایط مطلوبی برای سکونت ندارند.

فرماندار اسلامشهر ادامه داد: در دو بخش مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و نیز مسائل عمرانی و بهسازی بافت‌های فرسوده هر زمان هم شروع به‌کار کنیم دیر است و از تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در شهرستان درخواست دارم در حوزه بافت‌های فرسوده حساس بوده و در جهت ارائه خدمت به مردم گام بردارند.

مرسل‌پور سپس با اشاره به مشکلات اساسی امروز کشور و اینکه شرایط در حال حاضر از دوران جنگ تحمیلی بسیار دشوارتر است تصریح کرد: بنا دارم در صورت ادامه ناکارآمدی برخی مدیران، نامه 11 مدیر شهری که توانایی کار ندارند و طبق سند توسعه پیش نمی‌روند و ناکارآمد هستند را برای مدیران کل ارسال کنم، فرمانداری تکالیف ادارات را در برش و سند توسعه‌ای که برای شهرستان دیده شده مشخص و از مدیران می‌خواهم مصوبات این سند را اجرایی کنند.

وی افزود: مسئولان استانداری، سازمان برنامه و بودجه، اداره کل راه و شهرسازی، دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی و امنیتی به‌ شدّت نسبت به بهسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده حساس هستند و عملکرد مدیران شهری را رصد می‌کنند که اگر دستگاه و اداره‌ای به وظیفه خود به خوبی عمل نکند بار مسئولیت بر دوش دستگاه دیگری می‌اُفتد که شرایط را اسفناک می‌سازد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: در سال 98 تمام وظایفی که در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توسعه و بسط و گسترش کمّی و کیفی شهرستان وجود دارد در سند توسعه دیده شده و فشار سیاست‌گذاری بر اجرای طرح بازآفرینی شهری و روستایی بافت‌های فرسوده بسیار زیاد است.

مرسل‌پور با اشاره به مصوبات نشست ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده خاطرنشان کرد: مصوب می‌شود مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان اقدام مشترک شهرستان مبتنی بر سند توسعه تا هفته آینده را تهیه کنند و شهرداری‌ها نیز مکلف هستند در زمینه حفاری و سایر موارد با دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری کنند و همچنین در نامه‌ای از استاندار درخواست داریم تا برای هماهنگی بیشتر کار از یک مجرا پیگیری شود.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید

 محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده در سراسر کشور وجود دارد گفت: حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده وجود دارد که جمعیتی افزون بر ۱۰ میلیون نفر هم در آن زندگی می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار واحد بنای ناپایدار در این محدوده‌ها وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر نوسازی شوند.

آیینی با بیان اینکه  امسال هم که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده‌است بنا داریم میزان مشارکت خود مردم و سازندگان  را در نوسازی بافت های فرسوده افزایش دهیم گفت: با مشارکت‌های مردمی در قالب طرح شهید باکری یک افزایش ۵۰ درصدی را در اجرای نوسازی بافت های فرسوده  شاهد خواهیم بود که با این اقدام ۱۵۰ هزار واحد با مشارکت مردم نوسازی خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای به سرانجام رسیدن این طرح، طرح‌های تشویقی مثل کاهش صدور پروانه از ۸ ماه به ۲ ماه؛ تخصیص ۵۰ درصدی به سازندگان و ارائه تسهیلات بانکی به مردم در نظر گرفته شده‌است.

وی همچنین از اجرای طرح کلید به کلید و کلید به زمین، امسال خبر داد و افزود: مردم در صورت اعلام آمادگی می‌توانند مسکن خود را با یک زمین معاوضه کنند که شامل تخفیف ۴۰ درصدی هم خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود