Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به فقدان سیستم اطفای حریق کارآمد و مناسب در اغلب مجتمع‌های تجاری قدیمی اراک گفت: در سال‌های اخیر تمامی توان برای تجهیز مهارتی نیروهای آتش‌نشان و بهبود امکانات پایگاه‌های آتش‌نشانی اراک به کار گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک مسعود آقازیارتی بیان کردا ز سال گذشته تاکنون برخی از مراکز تجاری بلندمرتبه و نا ایمن شهر اراک، بیش از سه اخطار گرفته‌اند، اما نتیجه‌ای نداشته و هنوز مشکلات پابرجاست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: موضوع خطر آفرینی مراکز تجاری ناایمن و بلند مرتبه اراک، در نامه‌های مجزا به شورای تامین استان مرکزی، فرمانداری، پدافند غیرعامل، دستگاه قضایی و سایر مراجع ذیربط اطلاع‌رسانی شده و قرار است که به صورت نمونه رفع اشکالات تاسیسات مرکز تجاری طلا در حوزه شبکه برق برطرف شود، که این امر کافی نیست .

آقازیارتی افزود: برای مثال بازار تاریخی اراک به عنوان یکی از کانون‌های مهم اقتصادی شهر و یکی از هسته‌های کسب و کار پرتردد، با خطرات متعددی مواجه است که از جمله آن می‌توان به اشکالات در شبکه برق‌کشی و اتصالات ناایمن اشاره کرد و از سوی دیگر نیز سد معبرهای متعدد و حجم تردد بالا در این مجموعه اقتصادی به حدی است که اگر حادثه آتش‌سوزی رخ دهد سطح دسترسی و زمان مناسب در مهار آتش برای گروه‌های آتش‌نشان محدودیت دارد .

وی اضافه کرد: در جای جای سراها و تیمچه‌های بازار اراک کارگاه‌های تولید پوشاک و انبارهای پارچه و لباس، حجره‌های فرش و مشاغل وابسته به آن وجود دارد که از آنها آمارگیری مناسبی نشده و در صورت بروز مشکل، مستعد بروز حادثه‌ای فاجعه بار خواهد بود .

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک بیان کرد: اغلب مجتمع‌های تجاری قدیمی شهر اراک سیستم اطفای حریق ناقص و ناکارآمدی دارند که این مهم برای کلانشهری مثل اراک پذیرفتنی نیست .

وی ادامه داد: پاساژ اسلامی اراک که از مجتمع‌های تجاری قدیمی و پرتردد اراک است، نیز استحکام سازه ندارد و هنگام قدم زدن در آن دچار لرزش می‌شود و این درحالیست که نواقص ایمنی متعددی در تاسیسات آن وجود دارد که با وجود اخطارهای پیاپی هنوز رفع نشده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در ادامه بیان کرد: این سازه باید بازسازی شود، اما هربار گفته می‌شود که کسبه مستقر زیان می‌بینند، لذا اگر روزی اتفاقی رخ دهد چه کسی پاسخگوی مشکلات خواهد بود؟

وی تصریح کرد: اگر چه در سال‌های اخیر تمامی توان برای تجهیز مهارتی نیروهای آتش‌نشان و بهبود امکانات پایگاه‌های آتش‌نشانی اراک به کار گرفته شده، اما واقعیت آن است که با اعتبارات موجود هنوز این مجموعه توان خرید تجهیزات تخصصی برای سرعت‌بخشی به حوادث بناهای بلند مرتبه به ویژه در آتش‌سوزی‌ها را ندارد .

آقازیارتی بیان داد: حداکثر ارتفاع نردبان‌های آتش‌نشانی در اراک ۳۲ متر است، در حالی که برخی از بناهای ناایمن اراک ارتفاعی نزدیک به ۶۸ متر دارند و  تلاش‌های متعدد برای تامین این تجهیز کلیدی هنوز به ثمر ننشسته است .

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک اظهار کرد: در هسته مرکزی شهر اراک شمار ساختمان‌های فرسوده با خدمات عمومی بالا است و اغلب این سازه‌ها تاییدیه ایمنی ندارند و آبستن حادثه‌های خطرآفرین هستند، البته فقر تجهیزات ایمنی، نبود خروجی‌های اضطراری در آنها نیز داستانی جداست که تاکید مضاعفی برای چاره اساسی این سازه‌ها محسوب می‌شود .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری استان مرکزی روابط عمومی سازمان فرش کسب و کار قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان از این طریق امریه بگیرند

به گزارش پارس نیوز ، اشکان جعفرکریمی افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح، صادر شد که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیرو‌های وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استاندارد‌های لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

کریمی همچنین درباره اثربخشی موضوع گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیرو‌های مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌ها شد.

وی افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیرو‌های امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستا‌ها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی اظهارداشت: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیرو‌های مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیرو‌های مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درباره چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکار‌های رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.

منبع : گردون

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان