Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه یزد در نشست خیرین مسکن ساز استان یزد با اشاره به اینکه خیران یزد در حوزه‌های مختلف اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند، گفت: لازم است از ظرفیت خیرین در هیئت امنا و هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن ساز بیشتر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات سیار زیادی که مردم در حوزه مسکن با آن روبرو هستند، گفت: الان شرایط به گونه‌ای است که بسیاری از مردم اصلا توان خرید و یا ساخت مسکن را ندارند و حتی بسیاری از افراد در هزینه‌های اجاره خانه هم مانده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: ایده امام خمینی (ره) در ایجاد بنیاد مسکن از ابتدا این بود که برای افرادی که واقعا توانایی خرید یا ساخت خانه ندارند، مسکن ساخته شود و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

ناصری یزدی ادامه داد: در شرایط فعلی این که به صورت کامل برای افراد خانه بسازیم سخت است، ولی باید به گونه‌ای اقدام کنیم که بخش قابل توجهی از هزینه‌ها از روی دوش افراد برداشته شود تا زمینه خانه دار شدن تعداد بیشتری از مردم فراهم گردد.

صاحب خانه شدن برای برخی افراد تبدیل به رویای دست نیافتنی شده است

امام جمعه یزد با انتقاد از افزایش زیاد قیمت مسکن در کشور و استان یزد گفت: الان به گونه‌ای شده که برای برخی افراد صاحب خانه بودن تبدیل به یک رویای دست نیافتنی شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از این افراد کار می‌کنند و حقوق هم دارند، ولی هیچ زمانی با این حقوق و ارقام بالای اجاره نمی‌توانند خانه‌دار شوند و هرآنچه که درآمد کسب می‌کنند را باید برای اجاره خانه و هزینه‌های بالای زندگی خرج کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه همین موضوع سبب می‌شود که ناراحتی‌ها افزایش یابد، گفت: اگر می‌خواهیم نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش دهیم باید برای رفع این مشکلات مردم در جامعه تلاش کنیم.

ناصری یزدی با اشاره به طرح مسکن مهر گفت: مسکن مهر بخشی از بار نیاز به خانه در کشور را برداشت و تعداد قابل توجهی از مردم در این طرح خانه دار شدند، البته این طرح هم مشکلاتی داشت که باید در طرح‌های بعدی حتما مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: الان باید حرکتی در کشور صورت گیرد تا افرادی که واقعا نمی‌توانند، صاحب‌خانه شوند و درآمد آن‌ها کفاف این موضوع را نمی‌دهد، به وسیله این حرکت خانه‌دار شوند.

وی افزود: یک عده‌ای هستند که با کمک‌های بانکی و تسهیلات می‌توانند خانه‌دار شوند که باید زمینه پرداخت تسهیلات به این افراد فراهم شود، از طرف دیگر افرادی هم هستند که اصلا این امکان را ندارند، به همین دلیل باید برای آن‌ها طرح‌های دیگری در نظر گرفت.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: انجمن خیرین مسکن‌ساز باید یک حرکت گسترده‌ای داشته باشد که هم از ظرفیت خیران بهره‌برداری نمایند و هم منابعی را در اختیار داشته باشند که به این وسیله اقدام به ساخت و ساز نمایند.

ناصری یزدی افزود: برخی افراد تمایل به فعالیت‌های خیری دارند، ولی بعضا آشنایی با روش‌های آن ندارند، اگر طرح‌هایی برای خیران داشته باشیم که مشارکت‌های کم و زیاد بتوانند انجام دهند، قطعا مشارکت خیران افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

براساس این گزارش، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۷» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه در منطقه ۱۷ محله فلاح - سجاد (ع) تهران با پرداخت (۷۰۰ میلیون تومان) ودیعه و کرایه ماهیانه (صد میلیون ریال) قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۷) است.

بر اساس آمار قیمت‌ها، برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۶ ساخت در منطقه ۱۷ محله امام‌زاده حسن تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۷ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۷) عمر ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
آذری ۱۳۹۵ _ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فلاح - شاندیز ۱۳۹۹ _ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
امام‌زاده حسن ۱۳۹۷ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
باغ خزانه ۱۳۹۷ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بلورسازی ۱۳۹۶ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جلیلی ۱۴۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
زمزم ۱۳۹۲ ۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
زهتابی ۱۳۸۹ _ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سجاد - فلاح ۱۳۹۷ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود؛ همچنین عده‌از کارشناسان حوزه مسکن اظهار می‌کنند با عرضه واحدهای نهضت ملی مسکن در بازار، قیمت مسکن نزولی خواهد شد؛ اما با گذشت بیش‌از نیمی از عمر دولت سیزدهم و عدم نتیجه سیاست‌های ساخت مسکن، سوال اینجاست با به توجه ماه‌های پایانی این دولت، وعده ساخت و تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی چه زمانی محقق خواهد شد؟

کد خبر 6085806 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند