Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@13:01:09 GMT

پیشنهاد اجرای قانون اصلاح اراضی در آفریقای جنوبی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۴۰۳۷

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت آفریقای جنوبی در صدد به تصویب رساندن قانونی است که به موجب آن اراضی که در اختیار ملاکان عمده و غایب این کشور است را در اختیار مستاجران قرار خواهد داد.

مطابق این لایحه، زمین‌های کشاورزی و ساختمان‌هایی که در اختیار مالکان عمده بوده است و سالیان طولانی توسط مستاجران اداره می‌‌‌‌شده است، بدون تشریفات قانونی و با انتقال سند در اختیار این مستاجران قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه اعتراض زمین‌داران عمده غالبا سفیدپوست و همینطو شرکت‌های خارجی ذینفع در این کشور را در پی داشته است.

این قانون در صورت تصویب توسط مجلس این کشور، تا پایان ۲۰۱۹ میلادی اجرایی خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آفریقای جنوبی قانون اصلاح اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است

احمد وحیدی وزیر کشور، در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره مشارکت وزارت کشور در طرح نور گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که بخش قابل توجهی با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند. این کل ماجرا است که در چارچوب‌های قانونی انجام می‌شود.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی با بیان اینکه فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که حتما بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر ساختارشکنی دارد، تفاوت قائل باشد، گفت: اساس هم همین است که با تذکر آن فرد اصلاح شود. غالب افراد هم با تذکر توجه می‌کنند و رعایت می‌کنند از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به اینکه این مساله یک امر قانونی و مهمی در زندگی اجتماعی است، می‌خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان وظایف وزارت کشور این طرح اجرا می‌شود، گفت: این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، طبیعتا باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وی درباره آخرین وضعیت قانون عفاف و حجاب، گفت: هنوز مصوبه نهایی ندارد در مجلس و شورای نگهبان به مراحل انتهایی و ابلاغ نرسیده است.

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور