Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@14:09:48 GMT

کاهش ۵۰ درصدی قیمت مقوا و کاغذ گلاسه

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۴۱۹۷

«حسن میرباقری» امروز (دوشنبه) در نشستی خبری که به مناسبت برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، فرآورده‌های سلولزی و ماشین آلات مربوطه در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، تنها دلیل کاهش قیمت مقوا و کاغذ گلاسه را تک نرخی کردن ارز و برداشتن موانع از سر راه واردات دانست.
وی افزود: واردکنندگان کاغذ هرگز از دولت نه تسهیلاتی خواسته‌ و نه مزاحمتی داشتند؛ فقط از آنها درخواست کرده‌ایم که برای واردات موانع ایجاد نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن واردکنندکان کاغذ و مقوا با گلایه از دو نرخی بودن نرخ ارز واردات کاغذ چاپ، افزود: افرادی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز ثبت سفارش دریافت می‌کنند، از ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذ برخوردار می‌شوند و مابقی افراد که از وزارت صنعت مجوز می‌گیرند، کاغذ را با نرخ نیمایی وارد می‌کنند.
میرباقری معتقد است اگر ارز واردات کاغذ چاپ و تحریر نمیز مانند مقوا و کاغذ گلاسه تک نرخی شود، قطعا قیمت آن کاهش می‌یابد.
رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به اینکه نرخ اصلی کاغذ را سازمان حمایت تعیین می‌کند، گفت: به تازگی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صنعت برای تسهیل واردات کاغذ با ارز نیمایی واردکنندگان داشته‌ایم که اگر اجرایی شود، به زودی شاهد کاهش قیمت کاغذ تحریر خواهیم بود.
سهم ۸۵ درصدی واردات از بازار کاغذ چاپ و تحریر 
وی درباره وضیعت تولید داخل کاغذ توضیح داد: تولید داخل در کاغذ چاپ و تحریر هنوز پاسخگوی نیاز بازار نیست و به همین دلیل سال گذشته حدود ۸۵ درصد این کاغذ از خارج تامین شد.
میرباقری اضافه کرد: با این حال واردات کاغذ در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تن کاهش یافت.
این عضو فدراسیون واردات ادامه داد: تولیدکنندگان در بخش کارتن و مقوا به جایی رسیده‌اند که علاوه بر تامین  کامل نیاز داخل، بخشی از تولیدات خود را صادر می‌کنند.
میرباقری با اشاره به وضعیت نامناسب تخصیص ارز به واردکنندگان کاغذ خاطرنشان کرد: «واردات کاغذ عملا از سال گذشته دست بازرگانان نبوده و باید مجوزها را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گرفتند؛ بانک مرکزی نتوانست به موقع تامین ارز برای واردکنندگان داشته باشد و عملا واردات کاغذ با ارز دولتی کاهش یافت. البته باید گفت که خیلی از کسانی که  کاغذ گرفتند و وارد نکردند، جزو واردکنندگان باسابقه نبوده و تازه نام آنها را می‌شنیدیم». 
وی در پاسخ به این سوال که چه میزان کاغذ با ارز دولتی وارد می‌شود، گفت: سالانه ۳۵۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در کشور مصرف می‌شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز تامین ۴۰ هزار تن با ارز دولتی را صادر می‌کند و مابقی با ارز نیمایی وارد می‌شود. به این ترتیب سالانه حدود ۳۱۰ هزار تن کاغذ با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود.
یک دلار برای واردات کاغذ نگرفته‌ام
رئیس انجمن واردکنندکان کاغذ و مقوا در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، درباره اتهاماتی که علیه میرباقری و برادرش در این صنف وجود دارد، گفت: « خوشحالم که این سوال مطرح شد تا ما هم برای دفاع از خودمان تریبون داشته باشیم. از مرداد پارسال که عضو کارگروه کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده‌ام، تا کنون حتی یک دلار ارز برای واردات کاغذ نگرفته‌ام و هیچ ثبت سفارشی از آن زمان نداشته‌ام. برادرم هم هیچگونه واردات کاغذ نداشته است».
دومین نمایشگاه بینالمللی کاغذ، مقوا، فرآوردههای سلولزی و ماشین آلات مربوطه در تاریخ ۱۵ تا ۱۸ مرداد برگزار میشود که هدف از آن، افزایش توانمندی داخلی عنوان شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۸ فروردین ۱۴۰۲

به گزارش صدای ایران،امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ قیمت طلا به شرح زیر است:

آخرین نرخ اونس طلا
هر اونس طلا، امروز به ۲,۱۸۰ (دو هزار و یکصد و هشتاد) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۶۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۲۴۲,۴۰۰ (سه میلیون و دویست و چهل و دو هزار و چهارصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۴ درصدی داشته است.


آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۰۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۴,۰۳۰,۰۰۰ (چهارده میلیون و سی هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۳۹,۱۰۰,۰۰۰ (سی و نه میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز
همچنین نیم سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل ، ۲۳,۲۰۰,۰۰۰ (بیست و سه میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ ربع سکه
ربع سکه در بازار داخلی هم ۱۴,۴۰۰,۰۰۰ (چهارده میلیون و چهارصد هزار) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه گرمی امروز
هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷,۰۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی رشد نرخ ارز در دولت سیزدهم
  • رکورد قیمت حواله خودروهای جانبازان در ۱۴۰۳ / ۱۳ میلیارد بده مرسدس ۲۲ میلیاردی بگیر!
  • ممنوعیت واردات نمک به افغانستان
  • دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است
  • ۸ نکته مهم در زمان خرید پرینتر که باید به آن توجه کنید
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • قیمت طلا و سکه امروز ۸ فروردین ۱۴۰۲
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو