Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@16:51:28 GMT

پروژه بام کرمان فعلا متوقف شده است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۴۲۵۷

پروژه بام کرمان فعلا متوقف شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مرجان شاکری پیش از ظهر دوشنبه در اتوبوس مطالبه‌گری بسیج رسانه در جمع خبرنگاران با بیان این که عملکرد ما شفاف است و ما توقع نقد منصفانه را از رسانه‌ها داریم، بیان داشت: در ارتباط با محیط زیست ما بر اساس قانون موظف به یکسری اقدامات هستیم ما هیچ مخالفتی با تولید نداریم اما برای ما در اولویت نخست سلامت شهروندان و محیط زیست مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ارتباط با محیط زیست ما هرگز با حرف اقدام نمی‌کنیم لذا ابتدا آزمایش انجام می‌دهیم سپس مستند سازی می‌کنیم و در آخر اقدامات لازم را انجام می دهیم.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان گفت: ما یک خط قرمز در محیط زیست داریم که اگر واحدی از آن عبور کند واحد آلاینده به حساب می‌آید که با آن برخورد خواهد شد به همین دلیل در ارتباط با معرفی واحد متخلف و آلاینده محیط زیست مماشت نمی‌کنیم برای این که سلامت شهروندان مهمترین اصل است و ما تابع قانون هستیم.

شاکری در پاسخ با سوالی در ارتباط با آلایندگی واحد کک سازی زرند اظهار داشت: این واحد سال‌ها بود که در لیست صنایع آلاینده قرار داشت اما با اقداماتی که انجام دادند میزان آلایندگی آن به حد استاندارد رسیده است.

وی در ارتباط با پروژه بام کرمان یادآور شد: ما درمواردی می‌توانیم نسبت به واحدهای متقاضی مخالفت کنیم که در مناطق چهارگانه ما باشند که این مناطق شامل پارک ملی، اثر ملی، پناهگاه امن و منطقه حفاظت‌شده هستند.

شاکری ادامه داد: در خصوص هتل‌ها و گردشگری ما کدبندی داریم لذا پروژه بام کرمان در محدوده چهارگانه ما وجود ندارد اما فعلا این پروژه متوقف شده است.

تکذیب وجود شکارگاه در منطقه خَبر

مدیر کل محیط زیست استان کرمان در ارتباط با مسایل زیست محیطی پارک ملی خبر یادآور شد: در این محدوده پروژه گردشگری در حال انجام است ولی شایعات در خصوص شکارگاه در این منطقه کذب است و وجود ندارد.

وی به سوال خبرنگاری در ارتباط با تخلف نماینده دولت قطر اشاره کرد و افزود: سایت پرورش هوبره در شهرستان سیرجان وجود دارد و سرمایه‌گذار آن قطری‌ها هستند لذا نماینده قطر تخلفاتی داشته که محرز شده‌ است و دولت قطر قرار شده نماینده خود را تغییر دهد.

شاکری گفت: صنایع باید ملاحظات زیست محیطی را بر طبق دستورالعمل رعایت کنند همچنین واحدهای آلاینده باید یک درصد از فروش سالانه خود را به خزانه دولت واریز کنند تا این مبلغ به روستاها و شهرهای محل استقرار این واحدها برگردد.

وی در خصوص انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری و بارگذاری آن بر تالاب جازموریان بیان داشت: ارزیابی تاثیرات زیست محیطی سد شهیدان امیرتیموری در ابعاد اجتماعی و فرهنگی در حال انجام است که در صورت موافقت بحث اثرگذاری آن بر تالاب جازموریان نیز بررسی خواهد شد.

لزوم اقدام مشترک کرمان و سیستان و بلوچستان در خصوص احیای تالاب جازموریان

مدیر کل محیط زیست استان کرمان در خصوص وضعیت احیای تالاب جازموریان نیز گفت: احیای تالاب جازموریان نیازمند اقدام جمعی است لذا سازمان‌های ذیربط باید با ما همکاری کنند احیای این تالاب در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مورد موافقت قرار گرفت به همین دلیل برنامه پنج ساله‌ای در قالب سند گرد و غبار استان تصویب شد.

وی افزود: تالاب جازموریان در حوزه استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان واقع است لذا تنها کرمان نمی‌تواند در حوزه خود اقدام کند و هر دو استان در أین راستا باید برنامه‌های مشترکی داشته باشند.

شاکری گفت: فعالیت کارخانه مس خاتون‌آباد به دلیل آلایندگی بالا متوقف شده همچنین مش سرچشمه نیز آلاینده است لذا این کارخانه برنامه پنج ساله برای حذف سولفور از گازهای خروجی کارخانه را دارد و کارخانه اسید فعال شده است که در اواخر سال ۹۷ این کار انجام گرفته اما موارد دیگری از جمله آلودگی خاک پساب و .... در این واحد وجود دارد که در حال انجام اقدامات موثر در این خصوص است.

کد خبر 4679583

منبع: مهر

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست حفظ محیط زیست عوارض آلایندگی محیط زیست کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، احمد فریسات گفت: پس از تماس مدیر مدرسه با مرکز پایش تالاب بامدژ مبنی بر مشاهده یک حلقه مار در محوطه مدرسه، ماموران یگان مستقر در مرکز بلافاصله در مدرسه حضور پیدا کرده و با توجه به سمی بودن گونه مار مشاهده شده، پس از قرار دادن آن در ظرفی مناسب، در بخشی از حاشیه تالاب بامدژ رهاسازی کردند.

وی افزود: مار جعفری از تیره مار‌های افعی است که با توجه به شروع فصل گرما مجددا در محیط پیرامون خود شروع به فعالیت کرده و به طور عمده از جوندگان، پرندگان کوچک و بعضی از حشرات تغذیه می‌کند.

فریسات ادامه داد: انتظار می‌رود هموطنان در حین مواجه با اینگونه از جانداران در ابتدا ضمن حفظ آرامش خود، با نزدیکترین مراکز و ادارات محیط زیست یا آتش نشانی محل تماس بگیرند و با توجه به اینکه اینگونه مخلوقات الهی در تنظیم جمعیت جوندگان و حشرات محیط زیست پیرامون نقش بسزایی ایفا می‌کنند از کشتن آنها اجتناب کنند، زیرا خالق هستی در آفرینش هرگونه‌ای از مخلوقات حکمت و استدلالی نهفته دارد.

براساس این گزارش طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۹۸، مبلغ ضرر و زیان وارده برای اینگونه از مار‌ها در گروه مار‌های افعی را ۱۵ میلیون ریال در نظر گرفته است.

تالاب بامدژ سومین تالاب مهم در استان خوزستان به شمار می‌رود که در میان سه شهر اهواز، دزفول و شوش قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه
  • زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ
  • (ویدیو) رویا کجاست؟