Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ادعای سهام دار اصلی پدیده شاندیز تا رو شدن دورغش توسط دادستان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: نماینده

کلیدواژه: پدیده شاندیز قوه قضائیه نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد پدیده «جوان مرگی» در تصادفات جاده‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به آستانه «عید نوروز» تعداد زیادی از مردم برای سفر برنامه‌ریزی خواهند کرد؛ البته مواردی بسیاری برای تأمین ایمنی مسافرین وجود دارد که رفع «نقاط حادثه‌خیز» یکی از این موارد است. نقاط حادثه خیز بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد تصادف‌های منجر به فوت و آسیب دیدگی شناسایی و پس از اولویت بندی ایمنی و استاندارد سازی می‌شوند. نقاط حادثه خیز در بررسی‌هایی که توسط راهداری، پلیس راه و وزارت کشور صورت می‌گیرد، مشخص و اعلام می‌شود.

در تصادفات جاده‌ای بیشترین خسارت وارد آمده به کشور قطعاً از دست رفتن سرمایه انسانی خواهد بود البته این بخش چه در تصادفات فوتی و چه در تصادفات زخمی بیشترین سهم را در خسارت ایجاد شده به بار می‌آورد؛ علاوه بر این، هزینه سنگین معنوی و مالی، در وقوع سوانح جاده‌ای خسارت به زیرساخت‌ها از جمله زیرساخت شبکه راهی سهم عمده‌ای در این محاسبات جدید دارد.

طبق یک تعریف جهانی از بین عوامل مختلف در وقوع یک سانحه جاده‌ای سه عامل خطای انسانی، خودرو و جاده نقش اصلی را ایفا می‌کنند البته در کشورهای مختلف درصدهای سهم این عوامل متعدد است. نقاط پر تصادف یا همان حادثه‌خیز در شبکه جاده‌ای جز متهمان ردیف اول مرگ محسوب می‌شود. نقاط حادثه‌خیز به نقاطی گفته می‌شود که تکرار تصادفات در یک بازه زمانی در آن منطقه بالا باشد که معیار تشخیص این نقاط دستورالعمل ویژه‌ای دارد.

وجود ۸۷۷ نقطه پرحادثه خیز در کشور

مهدی صباغ‌زاده مدیرکل نگهداری علائم، تجهیزات و ابنیه فنی راه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه نقاط پر خطر از طریق کمیسیون ایمنی راه‌های کشور شناسایی و الویت‌بندی می‌شود، گفت: از طریق کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نقاط پر خطر جاده‌های کشور شناسایی می‌شود. اولین فرآیند پس‌از ابلاغیه جمع‌آوری اطلاعات و آمار تصادفات انجام که چند نفر دچار مرگ و جرح شدند که راهداری حمل و نقل کشور در هر استان با همکاری پلیس راه در یک سامانه‌ای نقاط حادثه خیز را بارگذاری می‌کنند.

وی گفت: زمانی که تمام این مراحل طی شد تأمین منبع مالی انجام می‌شود و از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصلاحیه‌های مربوط به هر نقطه طی می‌شود.

اصلاح نقاط حادثه خیز یکی دیگر از الویت‌های دولت سیزدهم بود که مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اعلام کرد «برای سال جاری تا پایان دولت، رفع ۸۸۷ نقطه حادثه خیز هدف گذاری شد که تاکنون ۴۱۲ نقطه رفع خطر شده است.»

وی در ادامه تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی یادآور شد امسال در مجموع ۷۲۵ نقطه از نقاط حادثه خیز جاده‌ای رفع مشکل شد که رکوردی در این زمینه است.

دره مرگ در ۳۰ کیلومتری استان‌ها

به گزارش مهر، در بیش از ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای نقش چهار عامل اصلی سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی مشهود است. در نوروز (۱۴۰۲) هزار و ۲۱۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که بیشترین آمار در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

بیشترین میزان تصادفات بین جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که در برخی از استان‌ها به ۷۰ درصد می‌رسد که نشان از خطر بالا است؛ امسال و به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای، تمرکز پلیس راه و سازمان راهداری بر ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها خواهد بود.

براساس آمار پلیس راه‌ها، ۲۲ درصد کشته‌های جاده‌ای در کشور در بازه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال و ۶۰ درصد کشته‌های تصادفات در سن ۲۰ تا ۶۰ هستند که همان سنین اولیه «جوان مرگی» است.

کد خبر 6058090 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • عکس| بازگشت پدیده سپاهان با مدل موی جدید
  • پدیده طبیعی خورشید سیاه در نزدیکی مرز آلمان (فیلم)
  • بازگشت پدیده سپاهان با مدل موی جدید
  • گل ها، مهارت‌ها و حرکات تکنیکی اندریک، پدیده 17 ساله برزیلی و بازیکن فصل آینده رئال مادرید / فیلم
  • پیش‌بینی هواشناسی از سامانه جدید بارشی برای بوشهر
  • گل‌فشان‌ها جذاب‌ترین پدیده طبیعی ایران + فیلم
  • رشد پدیده «جوان مرگی» در تصادفات جاده‌ای
  • (ویدئو) جذاب‌ترین پدیده طبیعی ایران
  • جذاب‌ترین پدیده طبیعی ایران (فیلم)
  • ادعای تازه درباره کاظم صدیقی