Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@22:35:43 GMT

نوسازی بقاع متبرکه موجب رونق گردشگری مذهبی می شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۵۶۸۴

نوسازی بقاع متبرکه موجب رونق گردشگری مذهبی می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در راستای رونق گردشگری مذهبی در مازندران بقاع متبرکه نوسازی شوند.

حجت الاسلام  ابراهیم حیدری جناسمی در گفت وگو با ایسنا مازندران، با بیان اینکه در استان غریب به هزار و 361 امامزاده ثبت شده وجود دارد که ساختمان برخی از این امامزاده ها و بقاع متبرکه فرسوده، قدیمی و یا در معرض تخریب هستند، اظهار کرد: از این تعداد حدود 170 امامزاده و بقاع متبرکه وجود دارد که میراثی است و امیدواریم با تعامل با سازمان میراث فرهنگی این تعداد مرمت و بازسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم ساخت و سازهای بقاع متبرکه مدیون همت مردم و خیرین است، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه پروژه های بزرگی را در سطح بقاع متبرکه دارد که در حال حاضر 117 پروژه  در نقاط مختلف استان در حال بازسازی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در شهرستان رامسر پروژه ای در حال اجرا است که در کشور بی نظیر و در سطح استان از جمله پروژه های عظیم است، گفت: از جمله پروژه های در دست اجرا می توان به پروژه امامزاده آقا سید رامسر، عبدالوافی کلارآباد، امامزاده عبدالله آمل، امامزاده ابراهیم آمل، امامزاده ابراهیم بابلسر، امامزاده قاسم بابل، امامزاده هفت تن بابل، بی بی زینب گلوگاه و امامزاده محمد نوشهر اشاره کرد.

حیدری جناسمی با اعلام اینکه امامزاده محمد نوشهر با ورود حجت الاسلام زراعی به عنوان رئیس اوقاف نوشهر و حمایت امام جمعه این شهرستان در دوسال گذشته پیشرفت خوبی در بازسازی داشته است، یادآور شد: امید است با همت مردم و خیرین ساختمان بقاع متبرکه و سرویس های بهداشتی رونق داده شود و از وضعیت نامناسبی که دارند، رها شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سفارشات دین مبین اسلام  پاکیزگی و مناسب بودن سرویس های بهداشتی در سطح بقاع متبرکه است که این موضوع مورد توجه و پیگیری سازمان اوقاف است تا در جاهای مختلف چشمه هایی جهت رفاه حال زائران ایجاد شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: با توجه به رویکرد سازمان اوقاف در راستای رونق گردشگری مذهبی، بهبود  سرویس های بهداشتی در برنامه قرار دارد  تا در راستای آنچه سفارش امام راحل بود که "امامزاده ها و بقاع متبرکه  پناهگاهی برای مردم باشد" و  همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر "تبدیل  بقاع متبرکه به قطب فرهنگی"  گام برداریم.

حیدری جناسمی در ادامه در خصوص پروژه های در دست اقدام مازندران در فصل تابستان، گفت: با ورود رئیس جدید سازمان اوقاف کشور به سرمایه گذاری در این بخش تاکید شده است تا بتوان آورده های موقوفات را بیشتر کرد زیرا هرچه بیشتر در ملک های موقوفات سرمایه گذاری شود برداشت از آن ها بیشتر می شود و در نتیجه خدمات دهی به مردم و جامعه هدف نیز افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی از جمله مشاوره در سطح بقاع متبرکه، طرح نشاط معنوی با حضور کارشناسان اعزامی از قم و پزشک رایگان در سطح امامزاده های شاخص  صورت می گیرد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام راحل اوقاف و امور خیریه جامعه گردشگری مقام معظم رهبری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

محمد آئینی روز سه شنبه در بازدید از پروژه های بازآفرینی شهر تبریز افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه کلانشهر تبریز در حوزه بازآفرینی شهری از شهرهای برتر کشور است، گفت: این شهر در این زمینه می تواند الگویی برای سایر کلانشهرها باشد.

آئینی، با بیان اینکه ادامه داد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری مانند مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز به کمک همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز در راستای طرح بازآفرینی شهری گفت: طول مسیرگشایی در این طرح یک هزار و ۸۰۰ متر است و ۷۵۰ ملک واقع در مسیر این پروژه باید تملک شود.

محمد عزتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این پروژه امسال به اتمام می رسد و به مسیر ایده لو متصل می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تملک اراضی واقع در این پروژه هزینه شده است، اظهار کرد: این پروژه موسوم به طرح نجات تبریز با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه مرحله به طور همزمان اجرا می شود.

عزتی، ادامه داد: اجرای پروژه‌ های مسیرگشایی در بافت‌ های فرسوده و حاشیه‌ نشین از اولویت‌ های شهرداری تبریز است و این پروژه ها با همراهی اعضای شورای اسلامی و نهادهای قضایی این شهر اجرا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در جریان سفر یک روزه به تبریز از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و پروژه‌های نوسازی مردمی و بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی تبریز بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است