Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به تکلیف فرمانداران برای تشکیل شورای مشورتی بانوان، فرمانداران و مدیران باید تا ۱۰ روز آتی اطلاعات لازم برای تدوین طرح‌های مزبور را ارائه دهند.

شجاعی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در میان بانوان روستایی استان پایین است افزود: وقتی از باسوادی زنان صحبت می‌کنیم، حرف از نیمی از جمعیت جامعه است، قشری که جمعیت فعال استان را تشکیل داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: نرخ باسوادی زنان بویژه در روستا‌ها پایین است و این رقم در استان ۶۶.۹ درصد است که از میانگین کشوری کمتر است.

استاندار خراسان شمالی افزود: میزان پوشش تحصیلی بانوان استان در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی، ۴۳ درصد به ثبت رسیده است که این رقم در کشور، ۶۱ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به اهداف، از تمام ظرفیت‌ها از جمله ان. جی. او‌ها بهره ببریم.

شجاعی افزود: میزان بهره مندی دختران روستایی از تحصیلات دانشگاهی در سطح کشور بیش از ۷۰ درصد و در این استان ۲۵ درصد است.

شجاعی با تاکید بر اینکه باید برای اشتغال بانوان نیز باید برنامه ریزی شود گفت: تلاش داریم فروشگاهی در تهران برای عرضه محصولات تولیدی بانوان این استان راه اندازی شود.

۴۹ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ ر

هدف‌گذاری برای بهبود سواد، اشتغال و تحصیلات دانشگاهی بانوان خراسان شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر

معاون اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: میزان تعهد اشتغال ابلاغ شده در سال گذشته از سوی سازمان بهزیستی کشور ۷هزار و ۸۲۳ نفر برای خراسان رضوی اعلام و مقرر شد که حداقل برای ۳۰۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت پوشش بهزیستی تسهیلگری اشتغال صورت گرفت. - اخبار استانها -

غلامرضا خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت به‌ منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در 45 دستگاه‌ اجرایی با حمایت سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی شد که فرصتی ارزشمند برای استخدام افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: از آنجا که سهمیه 3 درصدی در استخدام افراد دارای معلولیت در برخی از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در مواردی به‌درستی اجرایی نمی‌شد، در نتیجه این آزمون به منظور احقاق حقوق افراد دارای معلولیت در 21 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود و سهمیه خراسان رضوی در این آزمون 313 نفر است.

خالدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 879 دانشجوی دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که از حمایت‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند.

معاون اشتغال بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: باتوجه به متقاضیان دارای تحصیلات عالیه، سال گذشته توانستیم سهمیه بیشتری را از آنچه که توسط بهزیستی کشور ابلاغ شده بود، به این افراد اختصاص دهیم و برای 687 نفر از افراد تحصیلکرده تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی، تسهیلگری اشتغال در قالب خود اشتغالی یا کارفرمایی صورت گیرد.

خالدی گفت: سال گذشته از محل تسهیلات اشتغال تعداد 2 هزار و 852 نفر از افراد دارای معلولیت از تسهیلات اشتغال مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط برخوردار شدند که 186 نفر از آنها دارای تحصیلات کاردانی و بالاتر بودند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • کسب مقام نخست مسابقات کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • ۶ مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • پارک‌های بانوان شهر خرم‌آباد ساماندهی می‌شوند
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی