Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:16:39 GMT

سه چالش اصلی اجرای سند تحول بنیادین

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۶۱۳۵

سه چالش اصلی اجرای سند تحول بنیادین

رعنایی با اشاره به چالش های سند تحول بنیادین گفت: تعضیف، تحریف و تحمیل از چالش های سند تحول بنیادین است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش، «مجید رعنایی» در برنامه سیاست ها و برنامه های سال ۱۳۹۸ که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد گفت:سند تحول که به عنوان مجموعه سیاستی از آن نام برده می شود یک راه حال هایی برای مشکلات آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون شورای عالی آموزش و پرورش افزود: سندتحول بنیادین یک سند راهبردی است‌ و از این منظر سند کلان به شمار می آید که هدف آن نهادینه کردن انسجام در سیاستگذاری ها در کلان آموزش و پرورش است.


وی با بیان اینکه این سند با تغییر وزرا تغییرنمی کند گفت:ایجاد همگرایی بین برنامه ریزیان و سیاست گذاری ها از دیگر اهداف سند است.

 

رعنایی با بیان اینکه سند تحول بنیادین از چند لایه تشکیل شده است گفت: این سند از لایه نظری، برنامه ای، لایه نهادی و لایه عملیاتی و اجرایی تشکیل شده است. در حال حاضر از لایه برنامه ای عبور کرده ایم. این برنامه های ذیل این زیر نظام ها دسته بندی ها مختلف دارد. برخی ها نوآورانه است و قرار است برای اولین بار در آموزش و پرورش باشد. ۶۰ درصد برنامه ها نوآورانه است.

 

وی با اشاره به چالش هایی سند تحول گفت: از منظر نظارت که دنبال می کنیم سه سطح نظارت پیش بینی شده است. یک نظارت راهبردی است که برعهده شورای انقلاب فرهنگی است. سطح بعد نظارت برنامه ای شورای عالی آموزش و پرورش است. 

معاون شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: چالش عمده دیگر تعضیف، تحریف و تحمیل است. واژه های تحولی زیادی در سند داریم‌وقتی در معنای واقعی درک نشود، تحریف می شود، برای نمونه معلم تمام وقت یعنی ۲۴ ساعت معلم درس بدهد و بعد به کار های پژوهشی، فرهنگی و تعاملی با دانش آموزان بپردازد که به ساعات اصافه معنی شده است و این یعنی تحریف. کوچک انگاری وزارت آموزش و پرورش هم از آسیب هایی از که با آن مواجهه ایم.

وی تاکید کرد: تقویت عزم درون سازی و حل مشکل شکاف ادراکی بین ما و برنامه ریزان باید انجام گیرد. همچنین کنکور یک سم برای سند تحول است باید با رسانه ملی هم ارتباط تنگاتنگ برای اجرای سند تحول داشته باشیم

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه ها مجلس شبستان یزد نماز جمعه دیدار اردبیل کانون های مساجد شیراز سندتحول بنیادین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است.

وی افزود: مدارس جایگاه تحقق عدالت آموزشی است و سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص باید بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکانات مدارس باید بین همه دانش آموزان مناطق مختلف کشور تقسیم شود اظهار داشت: رئیس جمهور محترم بر ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی تاکید دارد و باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی ابراز داشت: تامین نیروی مورد نیاز مدارس دولتی، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تقویت و ارتقای مدارس دولتی، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت مدارس دولتی و تدریس معلمان خاص در این مدارس از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی ما در آموزش و پرورش، تقویت جایگاه مدرسه است برای تقویت و ارتقا جایگاه آن باید برخی از محدودیت‌ها را بر داشته واختیاراتی را به این مدارس تفویض کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • آموزش و پرورش پله اول حفظ حجاب