Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی رئیس‌جمهوری به نقل از آمار وزارت راه و شهرسازی گفته بود میزان افزایش متوسط اجاره‌بهای مسکن ۳۰ درصد است که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد منبع آمار افزایش ۳۰ درصدی نرخ اجاره‌بها توسط رئیس‌جمهوری بانک مرکزی بوده است. ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: میزان رشد اجاره‌بها نسبت به سال گذشته، یکی از موضوعاتی است که مردم، مسئولان و رسانه‌ها در روزها و هفته‌های گذشته بر سر آن گمانه‌زنی‌های مختلف و متفاوتی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر این گمانه‌زنی‌ها و علامات سوال نیز مربوط به آماری است که در نشست دست‌اندرکاران بخش مسکن با رییس‌جمهوری در تاریخ  29 تیرماه سال جاری عنوان شد. اما منبع آمار اعلام شده در نشست با رییس‌جمهور دقیقا کجاست؟

 آمار ارائه‌شده توسط مدیران وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجاره‌بهای مسکن در نشست با رئیس‌جمهور مربوط به اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نکته دوم اینکه بر اساس آمار ارائه‌شده بانک مرکزی، در نشست مذکور، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران رشد 23 درصد و در کل مناطق شهری رشد 20.7 درصد در خردادماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل اعلام شد.

همچنین نرخ رشد قیمت مسکن در شهر تهران در خردادماه 98 نسبت به ماه مشابه سال قبل 104.3 درصد اعلام شده است که این آمار نیز برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است.

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهوری 29 تیر امسال در جلسه با مدیران ارشد بخش مسکن کشور گفته بود: «بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن استیجاری به‌طور متوسط در تهران میزان اجاره‌بها 30 درصد افزایش یافته که این رقم امیدوارکننده است، البته مطلوب نبوده اما در عین حال با آمار و ارقامی که این روزها منتشر می‌شود، متفاوت است.»

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بازار مسکن وام مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار مسکن وام مسکن بازار مسکن وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات

تین نیوز

از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز هفتم فروردین ماه ۷ نفر از کاربران جاده ای گلستان در تصادفات جاده ای جان باختند که به نسبت آمار سال گذشته ۵۹ درصد کاهش را نشان می دهد؛ همچنین تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده های استان بوشهر ۵ نفر بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این تعداد ۱۴ نفر بوده، فوتی حوادث رانندگی برون شهری ۶۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز، سلیم اصغری در اولین جلسه شورای اداری اداره کل با حضور معاونین و روسای ستادی و شهرستانی با اشاره به کاهش ۵۹ درصدی تلفات جاده ای استان در طرح نوروزی امسال، اظهارداشت: تعداد تصادفات فوتی استان در این مدت ۵ فقره و تعداد فوتی ها ۷ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه آمار تلفات جاده ای در شهرستان های گنبد، آق قلا و بندرترکمن که دارای محورهای شمالی هستند، بیشتر است، گفت: لازم است گشت های راهداری در این شهرستان ها بیشتر حضور داشته تا تلفات رخ به رخ در این محورها کاهش پیداکند.

اصغری، آمار کلی تصادفات جاده ای را از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز هفتم فروردین ۱۰۴ فقره و تعداد مجروحین را ۱۵۱ نفر بیان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر نیز گفت: تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی استان طی ایام نوروز امسال ۶۴ درصد کاهش یافته که امیدواریم با رعایت مقررات رانندگی، این آمار تا پایان تعطیلات نوروزی کاهشی باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی استان طی ایام نوروز امسال ۶۴ درصد کاهش یافته که امیدواریم با رعایت مقررات رانندگی، این آمار تا پایان تعطیلات نوروزی کاهشی باشد.

عبدالکریم اخترشناس با اشاره به شروع طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفند سال گذشته افزود: از آن زمان تا دیروز (۶ فروردین ۱۴۰۳) تعداد تلفات ناشی از تصادفات در جاده های استان بوشهر ۵ نفر بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این تعداد ۱۴ نفر بوده، فوتی حوادث رانندگی برون شهری ۶۴ درصد کاهش داشته است.

اخترشناس ادامه داد: همچنین طی این مدت، در اثر تصادفات ۱۵۶ نفر از هموطنان در جاده های استان مصدوم شده اند.

وی اظهار داشت: در مجموع ۱۸۱ فقره تصادفات در طرح نوروزی ۱۴۰۳ رخ داده که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال قبل ۵۹ درصد کاهش نشان می دهد.

دبیر کمیسیون ایمنی راههای استان بوشهر تصریح کرد: خستگی و خواب آلودگی، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو مهمترین عامل تصادفات نوروزی در جاده های استان بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از تصادفات منجر به واژگونی و خروج از جاده شده، به مسافرین نوروزی توصیه کرد: اگر به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه در پارکینگ های امن جاده ای یا مجتمع های خدماتی-رفاهی استراحت شود در کنار رانندگی با سرعت مطمئنه و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، نقش بسزایی در پیشگیری از تصادفات جاده ای دارد.

اخترشناس با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده ای همیشه در اولویت راهداری، پلیس و سایر دستگاههای متولی است، یادآور شد: امیدواریم با رعایت قوانین رانندگی و مسئولیت پذیری بیشتر، شاهد سفر بی خطر و استمرار آمار کاهشی سوانح جاده ای باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • بیش از ۲۰۰ یادواره شهدا در اردستان برگزار شد
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس اجباری است
  • ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد
  • تشکیل سه کارگروه برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن
  • آمار یک روحانی روی آنتن: یک میلیون سقط جنین در سال!
  • هفت برنامه برای کمک به مستاجران