Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید بنی فری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا قیمت هرکیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان را ۳۰هزار و ۱۰۸ ریال بیان کرد و افزود: برای خرید تضمینی این محصول محدودیتی وجود ندارد.
وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در خرمشهر نیز دانه روغنی آفتابگردان کشت شد که این محصول نیز از کشاورزان این منطقه به صورت تضمینی خریداری می شود و جای نگرانی در این ارتباط وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنی فری مناطق خرمشهر، دزفول، کارون، اهواز و شوشتر را مناطق عمده کشت دانه آفتابگردان عنوان و پیش بینی کرد امسال حدود یک هزار و ۵۰۰تن دانه روغنی آفتابگردان در این شهرستان ها به صورت تضمینی خریداری شود.
مدیر تعاون روستایی خوزستان میزان خرید این محصول در استان  درسال گذشته را ۸۵۰ تن دانه بیان کرد و افزود: سطح زیر کشت این محصول در استان حدود یک هزار هکتار است ولی هر سال سطح زیر کشت به علت شرایط مناسب کشت افزایش می یابد.
به گفته وی برداشت و خرید دانه روغنی آفتابگردان در خوزستان تا پایان مرداد ماه ادامه می یابد.
دانه های روغنی کلزا و آفتابگردان در خوزستان برای استحصال روغن خوراکی به کارخانه روغن کشی خارج از استان حمل می شود.
امسال حدود ۴۶هزار تن دانه روغنی کلزا در خوزستان به صورت تضمینی نیز خریداری شد.
استان خوزستان از نظر برخورداری از واحدهای فراوری ، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی بسیار فقیر است از این ارزش افزوده بسیاری از محصولات کشاورزی خوزستان نصیب سایر استان ها می شود.
سالانه حدود ۱۶.۲میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی در خوزستان تولید می شود و این استان از این نظر رتبه نخست کشوری را دارد.
۶۰۶۵/۶۰۰۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان خوزستان فقیر کشاورزی محصولات کشاورزی دانه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار در کارگروه خرید تضمینی گندم سال زارعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه برداشت گندم در استان ابتدا در شهرستان نهبندان آغاز می‌شود از ۲۰ اردیبهشت مردم در این شهرستان می‌توانند گندم خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند و مابقی مراکز هم متناسب با تولید در شهرستان‌ها تا پایان شهریور فعالیت خواهند کرد.

جعفری افزود: در استان بهره برداران با کمک ۹۸ کمباین داخلی،۳۲ کمباین مهاجر و ۱۲۸ دروگر کار عملیات برداشت گندم و جو را در استان انجام می‌دهند.
وی گفت: در خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۱۸۱ هکتار زیر کشت گندم، ۲۱ هزار و ۴۰۸ هکتار زیر کشت جو، هزار و ۸۰۸ هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و ۵۰۵ هکتار زیر کشت گندم و جو دیم وجود دارد که باید برداشت‌ها مدیریت شده باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به پیش بینی ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم در استان و اینکه ۱۵ مرکز دولتی هستند گفت: در سال جاری قیمت هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گندم است.

جعفری افزود: همچنین گندم مرغوب نیز تا کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی گفت: تعداد کشاورزان خرید تضمینی گندم از ۴۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۶۱۲ نفر در سال گذشته رسیده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: در استفاده از کمباین‌ها در زمینه برداشت گندم باید تلاش شود از ضرر کشاورزان ریزش و افت برداشت جلوگیری شود.

هاشمی زاده رئیس هیات مدیره بنیاد توانمند سازی گندم کاران استان هم گفت: در سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در تولید گندم فعالیت داشتند.
وی افزود: در راستای حمایت از کشاورزان، بهره بردارانی که برایشان مقدور باشد، کارخانه ماشین خرید گندم را به مزرعه می‌فرستد تا هزینه حمل کاهش یابد و در خصوص تردد کمباین‌ها هم نیروی انتظامی همکاری لازم را انجام خواهد داد و در خصوص سوخت این ماشین الات هم مشکلی نخواهد بود.
هاشمی زاده افزود: در خصوص پرداخت هم مقرر شد مسئولان پیگیری لازم را انجام دهند و وجه کشاورزان سریعتر پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • تأیید نهایی حدود ۱۱ هزار متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت
  • خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در خوزستان