Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@09:27:53 GMT

تمجید برنده نخل طلای کن از قصر شیرین

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۸۸۸۶

تمجید برنده نخل طلای کن از قصر شیرین

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نوری بیلگه جیلان کارگردان صاحب نام جهان درباره فیلم «قصر شیرین» نوشت: فیلم آنقدر به خود مطمئن است که حتی برای یک لحظه در تمام طول زمانش به انسجام و اصالتش لطمه‌ای وارد نمی‌شود. با این وجود که فیلم در فضا و زمانی محدود اتفاق می‌افتد، تمام زندگی به نحوی همانجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان کار هر جزء منفردی در فیلم را به نحوی شگرف تحت تسلط دارد؛ تصویر، صدا، دیالوگ‌ها، روانشناسی، آهنگ، شخصیت‌ها، شیوه‌های بیان، میمیک‌ها، ژست‌ها و همه این‌ها را با یکدیگر همساز می‌کند. .

او به همه، واقعیت، زندگی، می‌بخشد و ما را وادار می‌کند با ابعاد شگفت‌انگیز ذات انسان روبرو شویم.

نوری بیلگه جیلان جزو فیلمسازان محبوب جشنواره کن است که تاکنون 90 جایزه را برای هشت فیلمش دریافت کرده است؛ جایزه بزرگ هیات داوران برای «دوردست»، جایزه بهترین کارگردان برای «سه میمون»، جایزه بزرگ هیات داوران برای «روز روزگاری در آناتولی»، نخل طلا برای «خواب زمستانی»، چهار جایزه فیپرشی (منتقدان بین‌المللی)، سه جایزه بهترین کارگردانی جوایز سینمای آسیا و اقیانوسیه و... از جمله جوایز او بوده است.

نوری بیلگه جیلان ریاست هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای را بر عهده داشت که در آن، «قصر شیرین» سه جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد را به دست آورد و در متن بیانیه جایزه حامد بهداد به عنوان بهترین بازیگر مرد، آمده است: «اجرای او پر از تخیل است. شیوه‌ای که با جزئیات سر و کار دارد، غیرمنتظره و فراموش نکردنی است».

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حامد بهداد اسکار فیلمساز منتقد قصر شیرین نوری بیلگه جیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

به گزارش قدس آنلاین،‌ آثاری از «آن انرایت»، «کیت گرنویل» و «ایزابلا حماد» در فهرست نامزدهای نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۲۰۲۴ قرار گرفته است. «ری لسکیور» نویسنده فرانسوی-چینی-آمریکایی نیز با رمان «رودخانه شرق، رودخانه غرب» تنها نویسنده‌ای است که با اولین رمان بلند خود نامزد این جایزه ادبی شده است.

«ایزابلا حماد» نویسنده انگلیسی که پدرش فلسطینی است با رمان «شبح را وارد کنید» شانس کسب جایزه دارد. داستان این کتاب درباره بازیگری به نام سونیاست که برای دیدن خواهرش و  بازی در نمایش هملت در کرانه باختری از لندن به حیفا سفر می‌کند.

«وی. وی. گانشانانتان‌» نویسنده آمریکایی که در سال ۲۰۰۹ نیز با رمان «ازدواج عاشقانه» در فهرست نامزدهای اولیه ادبیات داستانی زنان قرار گرفته بود، امسال برای نگارش رمانی درباره جنگ داخلی سریلانکا با عنوان «شب بی‌برادری» به عنوان نامزد نهایی انتخاب شده است.

«کیت گرنویل» که در سال ۲۰۰۱ برنده جایزه ادبیات داستانی زمان که در آن زمان «جایزه اورنج»‌ نام داشت، شده بود این بار با رمان «دالی ماندر بی‌قرار» در فهرست نامزدهای نهایی این جایزه دیده می‌شود.

«دِ ورِن» نوشته «آن انرایت» که درباره رابطه دختر و نوه یک شاعر فقید است و «سرباز ملوان» نوشته «کلر کیلروی» دیگر نامزدهای نهایی امسال جایزه ادبیات داستانی زنان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش گاردین، برنده نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان روز ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) معرفی می‌شود.

از برندگان قبلی این جایزه ادبی می‌توان به «مگی اوفارل»، «سوزانا کلارک» و «روث اوزکی»‌ اشاره کرد. سال گذشته «باربارا کینگ‌سالور»‌ برای رمان «دمون کاپرهد» برنده جایزه ادبیات داستانی زنان و همچنین جایزه پولیتزر ادبیات شد.

دیگر خبرها

  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ جود بلینگام برنده جایزه بیشترین پیشرفت سال لوریوس شد