Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@14:22:18 GMT

فیلم/ لحظه جالب فرود موشک فضانورد روی زمین

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۹۰۹۳

‍‍‍‍‍‍

ورود مجدد بوستر موشک فالکون ۹ ‎اسپیس‌ایکس به جو زمین، و فرود در پایگاه فضایی کندی را در فیلم ذیل مشاهده می کنید.

دریافت 2 MB.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی فضانورد موشک جالب و دیدنی فناوری فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگر قمری ژاپن از دومین شب سرد ماه هم نجات یافت

فرودگر قمری «SLIM» پس از زنده ماندن در دومین شب قمری خود، عکس‌های جدیدی را به زمین فرستاد.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که فرودگر هوشمند ژاپن هنوز قصد دارد زنده بماند.

به نقل از نیو ساینتیست، بیشتر فرودگرهایی که به ماه فرستاده می‌شوند، پیش از نابود شدن توسط سرمای شدید شب قمری، به مدت یک روز قمری معادل حدود دو هفته زمینی کار می‌کنند اما «فرودگر هوشمند برای بررسی ماه»(SLIM) اکنون دو شب در ماه زنده مانده و همچنان به کار خود برای ارسال تصاویر به زمین ادامه می‌دهد که یک شاهکار باورنکردنی است.

فرودگر SLIM اولین فرودگر قمری ژاپن است و با فرود خود، ژاپن را به پنجمین کشوری تبدیل کرد که یک فضاپیما را روی ماه فرود می‌آورد. این فرودگر هنگام فرود آمدن روی ماه در روز ۱۹ ژانویه کج شد و به همین دلیل، پنل‌های خورشیدی نتوانستند انرژی کافی را به منظور کارکردن آن برای بیش از چند ساعت فراهم کنند.

بیشتر بخوانید:

فرود موفقیت‌آمیز اما مشکل‌ساز فرودگر ژاپن روی ماه

پس از ۹ روز، خورشید به اندازه کافی در آسمان حرکت کرد و فرودگر توانست دوباره به سمت بالا حرکت کند اما تنها پس از سه روز زمینی، شب قمری آغاز شد. دمای شب در ماه تا منفی ۱۳۳ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد که می‌تواند باتری‌ها و تجهیزات الکترونیکی فضاپیماها را خراب کند. به طور کلی، فرودگرهای ماه طی شب قمری خاموش می‌شوند و دیگر هرگز از خواب برنمی‌خیزند اما هنگامی که خورشید در روز ۲۵ فوریه بالای سر SLIM طلوع کرد، این فرودگر دوباره روشن شد.

این جریان به نوبه خود مایه شگفتی بود زیرا فرودگر به طور ویژه برای زنده ماندن در شب قمری طراحی نشده است و مأموریت اولیه آن قرار بود با فرا رسیدن شب پایان یابد. بنابراین، وقتی یک شب دیگر فرا رسید، گمان می‌رفت که این پایان کار SLIM باشد.

حساب رسمی SLIM در پلتفرم ایکس، در روز ۲۷ مارس یک عکس جدید را منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: ما پاسخی را از SLIM دریافت کردیم که تایید می‌کند SLIM در دومین شب خود موفق بوده است. دیشب وقتی خورشید هنوز بالا بود و تجهیزات گرم بودند، بلافاصله از دوربین ناوبری استفاده کردیم تا برای مدت کوتاهی از مناظر معمولی عکس بگیریم.

به نظر می‌رسد که طی چند روز زمینی آینده، فرودگر دوباره بتواند تحلیل خود را از محیط اطراف آغاز کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرودگر قمری ژاپن از دومین شب سرد ماه هم نجات یافت
  • عکس| دردسر حضور در فضا!
  • نفوذ زمینی‌ها به ماه و خورشید در سالی که گذشت
  • ببینید | لحظه متلاشی شدن یک رادار اوکراینی توسط موشک کروز
  • اگر زمین یک لحظه نچرخد، چه می‌شود؟
  • (ویدئو) لحظه انفجار یک مسجد در تبریز + جزئیات
  • (ویدئو) لحظه انفجار در نوشهر/ صدای انفجار در چالوس هم شنیده شد
  • (ویدئو) فیلم کامل از لحظه برخورد کشتی سنگاپوری به پل فرانسیس اسکات در ایالت مریلند آمریکا
  • لحظه ترسناک فرود وحشتناک هواپیما در سنندج
  • اظهارات جالب مهدی قایدی درباره مهدی طارمی