Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@13:49:39 GMT

 «خون دلی که لعل شد» از ۵۵ هزار نسخه گذشت

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۹۱۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، «خون دلی که لعل شد»، شامل خاطراتی است از رهبر معظم انقلاب مربوط به دوران کودکی تا سال‌های مبارزه با رژیم پهلوی. این خاطرات ابتدا به زبان عربی با عنوان «انّ مع الصبر نصراً» همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان منتشر شد. ترجمه فارسی این اثر نیز در روزهای پایانی سال گذشته به کوشش  انتشارات انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر در چند ماه گذشته با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است؛ به طوری که گفته می‌شود تاکنون 55 هزار نسخه از این کتاب عرضه شده است. آنچه کتاب حاضر را از کتاب‌های مشابه متمایز می‌کند، بیان حکمت‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی است که به فراخور بحث‌ها بیان شده است. همچنین قرار است این اثر با استقبال از گروه‌های مردمی به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، اردو، روسی و اسپانیولی ترجمه و منتشر شود.

در بخشی از مقدمه «خون دلی که لعل شد» درباره چگونگی نگارش این کتاب آمده است: ایشان(رهبر معظم انقلاب) 20 سال پیش از این، با وجود تراکم کارها و اشتغالات، در جلساتی هفتگی درباره مسائل گوناگون به عربی سخن گفته، و متونی را از ادبیات عرب- و البته بیشتر از ادبیات جدید عرب- می‌خواند. در خلال برخی صحبت‌ها خاطراتی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها و تبعیدها بازگو می‌شد، که آمیزه‌ای از تجربیات شخصی و اجتماعی بود.

در یکی از این جلسات به ایشان عرض شد که ضرورت دارد این خاطرات به نگارش درآید تا خوانندگان از آن مطلع و بهره‌مند شوند. ایشان با تشکر این درخواست را اجابت فرمود، و این کار را با املا کردن خاطبات زندگی خود آغاز کرد. ... این خاطرات به زبان عربی املا شده، و ابتدا خوانندگان عرب‌زبان از آن مطلع خواهند شد. که البته این، هم نشانگر جایگاه زبان قرآن در دل ایشان و نیز دلیل دیگری است بر قدرت و ظرفیت این زبان از جهت وحدت‌بخشی امت مسلمان، و در نظر گرفتن هر تفاوت جغرافیایی، قومی و زبانی میان مسلمانان.

بیشتر بخوانید

استقبال گروه‌های مردمی از خاطرات رهبر انقلاب/ «خون دلی که لعل شد» به زبان‌های روسی و اردو ترجمه می‌شود

نظر شاعر لبنانی درباره خاطرات رهبر انقلاب/ «إنّ مع الصّبر نصراً» درس امید است و مقاومت

بازتاب گسترده انتشار خاطرات رهبر انقلاب در جهان عرب/ آذرشب: «انّ مع الصبر نصراً» توشه‌ای است برای هر انسان‌

این خاطرات مهم از تاریخ نهضت اسلامی و رهبر آن، به همه پژوهشگران تاریخ جنبش اسلامی معاصر کمک می‌کند تا با جزئیاتی آشنایی یابند که از دانستن آن بی‌نیاز نمی‌توانند بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی

اخیراً در فضای رسانه‌ای توئیتی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر ساخت سلاح اتمی منتشر شده است. با مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف در می‌یابیم که در دکترین دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی وجود ندارد و توئیت منتشر شده به هیچ عنوان با بیانات رهبر انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی تطابق ندارد.

اینفوگرافی طراحی شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی نشان‌دهندهٔ تمام "نه"های رهبر انقلاب به سلاح اتمی است:

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • جمعی از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب